RoxanneH schreef:k zag laatst een engelse les waarbij als het paard links ging moest de ruiter naar rechts kijken.....
Slechte instructie
Citaat:
Western paarden moeten zelfstandig leren lopen aan een losse teugel, bij de dressuur zitten ze altijd in de mond.
NOT! Je hebt idd altijd contact, maar je paard moet nog steeds op eigen benen lopen.
Citaat:
Een dressuur zadel ligt automatisch verder naar voren dan een western zadel, een western zadel ligt dus al prettiger op je paard om dat ie op de rug ligt en niet op de hals.
Onzin. Een engels zadel ligt net zo goed of slecht als een westernzadel.
Citaat:
Argumenten zoals van "jullie rijden op een scharenbit" hoor ik ook vaak, maar wij rijden dan wel met 1 hand, en bij de ZZ dressuur rijden ze met schaar met 2 handen en met een trens (stang en trens)
Maar wel pas in de Z en eerder mag het niet. Elke flippo in de amateurs met een paard ouder dan 6 is het verplicht 
Citaat:
Het paard sturen dmv neckreining is erg natuurlijk, paarden sturen elkaar zo ook in de kudde.

Ik heb nog nooit een wilde paard met teugels gezien 
Maar paarden sturen elkaar door de positie die ze tegenover elkaar kiezen (bij de schouder, er achter etc.)
Citaat:
Ik wil het engelse rijden niet voor de kop stoten, maar dit is mijn mening.
Dat begrijp ik, maar je bent niet goed genoeg op de hoogte van het engels denk ik