[WN] waarom western...(niet-westernruiter)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Linda

waarom western...(niet-westernruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 18:02

Ik rij zelf al heel wat jaren gewoon engels(recreatief), westernrijden heeft mij altijd aangesproken, de manier waarop het paard bereden wordt, meer ontspanning voor het paard lijkt mij. (zeg het me als ik het verkeerd zeg, ik ben namelijk een leek in western ). ik wil iets anders, natuurlijk altijd leuk, lijkt me, om iets anders te proberen met weer nieuwe uitdagingen.
ik ben daarom al een beetje op zoek naar een manege in de buurt, gezien ik komend jaar toch weer op een manege moet gaan rijden ivm studie. de dichtbijzijnde ligt in heytshuizen, iemand ervaring mee?
Of western echt iets voor me is zie ik zowieso pas als ik een keer echt les gehad heb.

ik zou graag willen weten je western bent gaan rijden? En waarom bevalt dat beter? en alle andere tips of waarom ik het niet of juist wel moet proberen oid zijn ook zeker welkom!

alvast bedankt!

RoxanneH

Re: waarom western...(niet-westernruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:27

Euh ik heb nooit anders gereden dan western...... Ja van mn 6e tot mn 8e jaar heb ik even engels gereden, maar dat was meer "hobbelen" op een manege pony.
De reden dat ik naar het western over ben gestapt is omdat mn vader toen al western reed, en ik het ook geweldig vond.
De reden waarom ik nu geen dressuur zou willen rijden, zijn de zelfde redenen die jij eigenlijk al aangeeft. De ontspanning en de natuurlijke manier van rijden spreekt me ontzettend aan.
Wat niet wil zeggen dat je er niets voor hoeft te doen!!
Het isjaren trainen om een paard zo ontspannen aan een los teugeltje te krijgen. Maar dat wist je waarschijnlijk wel.
Wie weet krijg je het western virus ook te pakken!!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:47