[WN] Moet er een andere manier komen voor…......................?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Moet er een andere manier komen voor…......................?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 10:47

Deelnemers aan een topic.

Waarom kom ik hier nou op.

Een moderator van voor 1900 hihi , heeft eens uitgesproken dat het erg te waarderen zou zijn als trainers, eigenaren, uit de professionele en zakelijke hoek, ook meer op Bokt gingen mee schrijven. In de loop van de tijd, werken daar meerdere uit de gevraagde hoek aan mee, maar wat mijn opvalt is dat bepaalde irritaties daardoor aangewakkerd worden.

Buiten het feit, of wij BV nou wel of niet goed bezig zijn, vraag ik mijn af, of de anders denkende, uit de gevraagde groep er überhaupt wat mee opschiet om tijd aan dit soort van forums te verdoen. Is er eigelijk een doel wat het zou kunnen billikken dat de gevraagde in een grotere hoeveelheid dan nu het geval is, zich zouden melden op Bokt.

Ik zelf denk dat dit een interessante topic zou kunnen zijn, maar ben er tevens bang voor, omdat ik de antwoorden al eigelijk kan inkoppen.
Dus ik bedoel dit niet in bestuurlijk opzicht, want dat doel is wel duidelijk, maar ik doel meer op het feit, dat ik geregeld hoor, oh ja maar die!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laat ik het gewoon maar op schrijven wat ik bedoel.
Ik voel mijn soms besmet hierop bokt, en daardoor bezwaard, omdat ik in een wat ruimer jasje leven kan.

Groetjes Peter.

PeterV

Re: Moet er een andere manier komen voor…...................

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 11:29

Ik schrijf, schieten de anders denkende er wat mee op, om mee te doen aan dit soort van forums.

Omdat er zo overweldigend antwoord gegeven wordt in dit topic, mag deze zin ook anders om gelezen worden.

Maakt het misschien wat toegankelijker.

Dus schiet de gemiddelde bokker er wat mee op, dat de ruimer in het jasje kunnen levende, mee schrijven op Bokt.
Nogmaals, is er een doel te vinden wat het zou kunnen billikken.

Kom op, als ik op het toilet zit stink ik net zo erg hoor! Het zijn echt geen rozen, duseuhhhhhh

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:37

.....euhm..... *peins*
gaat het verhaal nog eens lezen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:39

Als ik het goed begrijp stel je hier twee vragen;

1) heeft het zit als trainers, etc hier op Bokt schrijven terwijl ze waarschijnlijk toch worden afgebrand .....?

2) Kunnen mensen die meer geld hebben ook op Bokt schrijven.....???

Of zit ik er nu erg naast?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 11:54

Volgens mij is dit het eerste topic waar ik aan mee doe, zonder dat ik geïrriteerd raak.
Maar goed, in mijzelf heb ik nu best lol, want God hoort sommige brommen.

’t Is stiiiiiiil aan de overkant, ’t stilllllllll aan de overkant, ’t stiiiiiiiiil aan de overkant, ’t stilllllllllllll aan de overkant, allemaallllllllllllllllllll….

Waaaaaaaaaaaaat zijn die bokkers stil, wat zijn die bokkers stil, wat zijn die bokkers stil, wat zijn die bokkers stil allllemaallllllllll….

Yes yes, eindelijk,

Heee Cer, ondanks je blonde smily, gaat het peinzen je altijd goed af.

Ha Vera, ik doel op het feit van billikken, op het verlangen dat gebruikers van het forum breder zou zijn. Wat draagt dat nou eigelijk bij. Het gaat er steeds meer op lijken dat het wij tegen hun zijn, hun tegen ons. Zo bedoel ik het een beetje.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:05

Euuhhh, je hebt toch niet gedronken he

Maar wie zijn "wij" en wie zijn " hun" ?
En waarom zij die "tegen elkaar" ????

freerider

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:11

Wij zijn wij en hun zijn hun. En wij snappen niet wat hun begrijpen niet.
Ik bedoel de bedoeling is goed maar wat bedoel ik nu ?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:20

Een bokker is toch iemand die op bokt schrijft

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:26

PeterV schreef:
Dus schiet de gemiddelde bokker er wat mee op, dat de ruimer in het jasje kunnen levende, mee schrijven op Bokt.

Ik geloof dat ik langzaam aan niet meer zo heel goed kan volgen wat nu precies de discussie is.

Gaat het nu om "anders denkenden"? Zo ja, dan wil ik graag weten welke tegenstellingen in denken je bedoelt zodat ik kan bepalen of ik een "meedenker" of "tegendenker" ben. Als het hierbij nog steeds gaat over het wel of niet meedoen aan de federatie van een groep mensen die zich verenigd hebben in een vereniging, dan zou ik zeggen: laten de "meedenkers" met DADEN laten zien dat de "tegendenkers" zich vergissen, in plaats van er oeverloos over te OHen op een forum.

Of gaat het er om dat er mensen zijn die het "onprofessioneel" vinden om te discussieren op een forum? Ach, die negeren een steeds belangrijker wordend marketing instrument en denken met een statische, en daardoor vaak verouderde website voldoende "mee" te kunnen doen. En dat zegt meer over hun "professionaliteit" dan over de onze...

Maar waarom haal je nu de maat van het jasje erbij? Ik snap niet zo goed wat dit bijdraagt in de discussie. Als ik het goed begrijp zijn Blaze en jij het bijv. roerend met elkaar eens, terwijl de één toch in een duidelijk ruimer jasje zit?

Ik denk dat er in de westernsport twee "stromingen" zijn. Net zoals bijv. in het voetballen: de zondagse amateur competitie en het betaalde voetbal. De WRAN is de zondagse amateur competitie, en de NCHA, NRHA, enz is het betaalde voetbal. Beide hebben elkaar nodig: zonder basisorganisatie die amateurs de ruimte biedt om een start te maken krijg je nooit een top, en de top is nodig om nieuwe aanwas aan de basis te trekken.

Ik las in wat eerdere berichten dat er toch wel wat frustratie is omdat er een aantal professionals zijn die deze visie niet (helemaal) begrijpen. Maar in plaats van te proberen deze profs te bekeren en te klagen over het onbegrip, zou de WRAN/federatie ook kunnen kijken hoe haar doelen verwezenlijkt kunnen worden met de profs die deze visie wél begrijpen en ondersteunen. Dit is overigens helemaal geen kritiek op het beleid van de WRAN tot nu toe, maar meer een hint voor de toekomst.

Als ik het nu helemaal niet begrepen heb, zou dan iemand mij nog willen uitleggen waarover het dan wél gaat?

Groeten,

Chris.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:36

ik heb een "mooi" jasje

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:40

Ik mag blijven schrijven want mijn jasjes gaan steeds krapper zitten.
???????????????????????????

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:41

ik heb vandaag een regenjasje

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:48

Koop je jasje dan gewoon een maatje kleiner, zodat hij niet te ruim zit. Of was deze in de aanbieding?

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:49

JanT schreef:
Ik mag blijven schrijven want mijn jasjes gaan steeds krapper zitten.
???????????????????????????

D'r zijn twee oplossingen Jan: stress of stretch

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:50

Whahahaha ik geloof dat langzamerhand iedereen de draad een beetje kwijt is Peter.......
@JanT, weightwatchers is er ook voor heren.....

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:51

ik begrijp het ook niet helemaal..
ik dacht dat ze alleen in de politiek een vreemde taal spraken maar het komt hier zelfs op bokt voor
Maar volgens mij gaat het niet over jasjes...

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:09

ik heb geen jasje, ik draag een trui als het koud is, een tshirt als het warm is en een showvest op wedstrijd

wat ik DENK dat hij bedoelt is, schieten we er wat mee op als proffessionele trainers en rijke paardeneigenaren ons helpen als ze meer op bokt schrijven. Of vraag je je af of ze er zelf iets aan hebben?

mijn mening? (ik geef altijd erg graag mijn mening... )
wij hebben er wel wat aan, maar ik lees erlangs want bokt is voor mij persoonlijk een vorm van ontspannen tijdverdrijf, ik heb les op de manege en daar kan ik dus ook al mijn vragen stellen en krijg ik antwoorden die ik serieus kan nemen. Op bokt ben ik daar niet altjid zeker van omdat ik de achtergronden van mijn medebokkers niet ken en dus niet weet hoe "gekwalificeerd" ze zijn om antwoord te geven op bepaalde vragen.

Het is echter wel zo dat het erg prettig is om verschillende meningen over onderwerpen met elkaar te kunnen vergelijken, en dat gaat prima op bokt.

Of de rijke trainers/eigenaren (zijn er rijke trainers???) er iets aan hebben.... meer feeling met "het gewone volk", of misschien kunnen ze lezen wat hun leerlingen niet durven vragen, of niet snappen, of gewoon ook lekker ontspannen bokken

ze, weer effe lekker mijn mening gebokt

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:17

als ik naar mijzelf kijk zitten mijn jassjes mij allemaal wat te strak en is stretch idd een oplossing

maar ik beoordeel iemand op de persoon en niet op het feit dat die persoon nou wat ruimer in zijn of haar jasje zit, als die iemand dus uitspraken zou doen waar ik het niet mee eens zou zijn dan zou ik dus proberen om in discussie te gaan met deze om te kijken of we tot elkaar kunnen komen en niet om elkaar af te branden, wie het ook is!

jaren geleden werkte ik in de drafsport en kwam ik meerdere keren mensen tegen die wat beter in de slappe was zaten als ik en zij gedroegen zich alsof zij beter zouden zijn als ik.
sorry, maar ik kijk daar meteen doorheen en behandel ze zoals ik ieder ander zou doen of ze nu (in dit geval) een boerenknol of QPA rijden of bij jan met de pet als vereniging zijn aangesloten.

volgens mij is het de bedoeling om zoveel mogelijk plezier te hebben en goede prestaties te leveren.
ik ga hiervan ook uit en (een beetje naief misschien) ga er ook vanuit dat bij iedereen dat zo ook is.
probeer je dan ook op bokt een bijdrage te leveren dan denk ik dat dat een goede zaak is, hoe dan ook. alleen iemand afbranden op zijn of haar gedachtes (die hier dan neergezet worden) kan volgens mij niet de bedoeling zijn.

gr.karin winter

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:31

De maat van het jasje is altijd al thema van gesprek geweest in de wandelgangen, hier zal volgens mij ook nooit verandering in komen.

Stripbladen als de Penny maken dan ook dankbaar gebruik van dit fenomeen.
Rijk gemeen meisje versus arm lief meisje, ik neem aan dat iedereen hier de strekking van dit soort verhaaltjes wel kent.

In mijn ogen is iedereen die een paard bezit rijk, arme mensen hebben geen paarden!!!

Het enigste nadeel aan een forum is voor mij, dat ik niet altijd zicht heb op wie er nu geantwoord heeft op een post.
Het kan iemand van 12 jaar zijn maar ook iemand van 45 jaar, als ik dit zou weten dan zou het antwoord van diegene een stuk beter te begrijpen zijn voor mij.
De anonimiteit van een forum heeft wat dit betreft duidelijk een nadeel.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 13:36

Waar het om gaat in deze is, probeer ik in mijn beleving toch best wel heel duidelijk aan te geven in mijn eerste stukje Chris.
Ik zelf heb handvaten gegeven, in bepaalde topics, waar ik mijn zelf kwetsbaar in opgesteld, naar bepaalde forum gebruikers, waar ik duidelijk aan geef, dat ik zo gezegd mijn roots niet verlogen, en dankbaar ben, wat wij van bepaalde trainers hebben mee gekregen.
Ik weet dat als je verder in deze sport wilt, dat het behoorlijk wat kosten met zich meer brengt, dus je zou kunnen stellen, dat je met een wat ruimer jasje, minder beperkingen hebt.

Persoonlijk vind ik dit eventueel los van het feit staan, zoals jij mijn ik dit topic aanhaalt met Blaze. Ja, wij zijn het redelijk vaak eens met elkaar, ondanks ik misschien wat ruimer zit.
Ons eens zijn met elkaar, heeft puur te maken omdat ik weet wat hij er voor laat, maar er zo gezegd toch voor gaat. En beide weten wij dat wij elkaar nodig hebben, in het algemeen belang.

Ik geef toe, dat dit een unieke situatie is en koester die ook. Toch vraag ik mijn vaak af, terug komende op die vraag van een moderator, van een aantal jaren terug, wat het nou heeft bijgedragen dat anders denkende, met of zonder ruim jasje, heeft opgeleverd.

Met anders denkende bedoel ik, dat je er voor moet gaan, om überhaupt meer te willen waarvan sommigen hun hart zo vol van is. Ik mijn beleving, is er voor elk budget, wat wils in deze sport, wat uiteindelijk niks aan het sportieve af doet.

Blaze, gaat het sportief goed af op die mooie Tinker van zijn vrouw, en mijn dochter, die geen bokt naam heeft, dus laten wij haar Blazinnetje noemen, gaat het even eens lekker mee.
Beide gaan zij te werk, met de middelen die zij tot hen beschikking hebben, maar ik weet dat dit niks af doet aan het eventuele niveau van de beide ruiters.

Dus met het stromingen verhaal, daarmee ben ik het wel met jou eens, maar wordt in deze sport toch wel erg bepaald, of je jasje ruim genoeg is, om er in mee te gaan.

Wij kunnen er in mee gaan, en sportief gaat het ons nog redelijk af ook, maar krijg niet echt de indruk dat het sportief gezien gewaardeerd wordt.
Dus vandaar mijn gevoel dat ik mijn soms besmet voel, cq bezwaard, om als schrijver op bokt mee te doen.

Ik zelf kan er redelijk mee omgaan, omdat ik weet van mijn zelf, en wat ook de rede is, dat ik goed over weg kan met Blaze, dat wij elkaar toch nodig hebben, zoals jij ook schetst.
Ik spreek/schijf die op bokt rond uit op, maar vraag mij af, waarom ik mijn op dit forum, toch vaak alleen voel staan, omdat ik toch vele mensen met een wat ruimer jasje ken.

Waar ik op het epistel van Chris probeer te reageren, barsten ander ineens los, die ik vervolgens allemaal naar het leger des heils moet verwijzen, waar nog mooie jasjes hangen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:42

Het leuke van de westernsport is nu juist die gekleurde jasjes! Sommige van hele dure winkels, anderen zelfgemaakt, maar hoe dan ook kleurig.
En om maar in de beeldspraak te blijven hangen: het is zaak die kleurtjes niet teveel met elkaar te laten vloeken!

Daarbij helpt een interactieve website als bokt. Gewoon omdat je elkaar tegenkomt. Dat daar af en toe een knalroze, babyblauw of geel/paarsgestreept jasje tussenzit (kleuren die ik niet zo mooi vind) neem ik maar voor lief. Er blijven zoveel aardige kleuren over.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:46

ach, zolang je pet niet te krap zit...

en ja, soms zou ik ook een wat wijder bankrekening-jasje willen, dan zou ik ook een eigen paard kunnen hebben, maar je moet roeien met de riemen die je hebt en je mag het gegeven paard van het leven niet in de bek kijken.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:46

En persoonlijk zal het me worst of iemand een goudbrokaten jasje draagt of een geverfde jutenzak. Zolang ik maar het idee heb dat mensen er lol in hebben. Of dat nu basisniveau is of dat ze de weg naar de topsport kiezen... Juist die combi maakt het de moeite waard om te lezen.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:47

het probleem is adt degene met het jute jasje het rijden zal moeten combineren met veel werken, paard moet ook eten en een goed zadel is ook handig. Het mooie jasje van de P.C.Hooft heeft wat minder jasje-zorgen

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:48

maar gaat dit topic nou over of mensen met veel geld het makkelijker hebben of dat mensen met veel geld zich hier niet serieus genomen voelen worden?

mijn excuses voor het directe taalgebruik, maar het begon een beetje pluizig te worden hier...
Peter, kun je in 1 heldere korte en krachtige zin zeggen wat je bedoeld?