[WN] Baal gigantisch.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Baal gigantisch.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 20:03

Begin maar meteen met de feit dat ik doof ben, voordelen zitten er aan maar ook nadelen.

Er is morgen een pleasure wedstrijd voor beginners in Kalvershoek in Wormerveer (als ik alles goed heb begrepen/onthouden)

Omdat ik dus doof ben, hebben we geoefend op commando's met gebaren zodat ik het kan begrijpen.
Vandaag heeft mijn trainer gebeld naar de wedstrijdleiding, of ik mag rijden waarbij (of aan de rand of iemand die ook in de groep meerijdt, van dezelfde stal) iemand de seintjes (gebaren) geeft zodat ik ook nog actief mee kan doen.
Mag dat niet van de wedstrijdleiding (ofwat dan ook) En dat bederft mijn plezier toch een beetje.
Ik zit nu toch erg te balen.

Misschien iemand een creatieve oplossing weet?

Elles

Re: Baal gigantisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:06

En wat zegt de organisatie hiervan?
Vind het toch een beetje erg wrang dat je daardoor niet zult kunnen starten... Scheve mond

Kun je niet gewoon doen wat de rest doet? Als iedereen in galop aanspringt, doe jij dat ook?
(werkt alleen niet als het drafcommando gegeven wordt en spontaan alle paarden aan de kletter gaan Tong uitsteken)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 20:08

Elles schreef:
En wat zegt de organisatie hiervan?

welke organisatie? ( voelt zich beetje dom Tong uitsteken)

trouwens ik weet niet door wie/wat het is georganiseerd.

Citaat:
Kun je niet gewoon doen wat de rest doet? Als iedereen in galop aanspringt, doe jij dat ook?

Dat doe ik wel Haha! Maar aangezien ik dan fractie van seconde later ben maakt dat vaak wel iets uit. *zeker met stoppen heb ik gemerkt tijdens de traningen als ik even niet oplette Clown *

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:11

Het is een WRAN-wedstrijd. Misschien contact opnemen met Jan Trel en je situatie uitleggen?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 20:11

Graag meer informatie over Jan Trel ( evt via pb? ) Dan neem ik zelf wel even contact met hem op Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:12

Met pleasure kun je steeds iets later dan de eerste twee van gang wisselen. Wordt alleen wat moeilijker bij 'reverse'. Maar als je wat afstand kunt bewaren heb je tijd genoeg om een reverse in te zetten als je degene voor je dat ziet doen. In ieder geval heel veel succes!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:15

PB verstuurd Knipoog

edit: je ziet trouwens de jury ook handgebaren maken naar de omroep (1, 2, of 3 vingers omhoog voor stap, draf en galop). Heb je daar wat aan? Alleen de reverse is nog wat lastig dan...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 20:23

Ik rij niet zo lang western, hooguit 2 maandjes Haha!
Ben eigenlijk maar 1 keer naar een wedstrijd geweest, met Klaske in Drachten. Maar daar heb ik jury geen commando's zien gebaren.

Edit; mailtje is verzonden. Ben benieuwd naar de antwoord.

Edit2; de paard waar ik op rijd, is best snel. Groot afstand bewaren lukt niet echt heel erg goed. (daar ben ik een beginner voor Clown )

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:33

Wat raar dat niemand je gebaren mag geven Verward Ik zie het probleem er niet echt van in Scheve mond

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 20:35

XoNo schreef:
Wat raar dat niemand je gebaren mag geven Verward Ik zie het probleem er niet echt van in Scheve mond

Ik ook niet echt Scheve mond

Ik hoop maar dat Jan terugmailt, vanavond nog.

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:38

Stomme mensen daar... Boos!

Altijd of vaak is onze doofheid de "bron" van dingen die wij dus zogenaamd niet mee kunnen doen ofzo...

Bah, maarja, ik hoop dat je morgen alsnog mag/kan starten..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 20:39

Tja, helaas wel. Maar dan zou ik ze nog niet echt heel erg stom noemen.
Misschien weten ze niet echt genoeg over hoe doof zijn in elkaar zit.
Wat wij lekker wel weten Lachen

*edit, domme foutje.
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 18-06-05 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:41

MoonChloe schreef:
Tja, helaas wel. Maar dan zou ik ze nog niet echt heel erg stom zijn. Misschien weten ze niet echt genoeg over hoe doof zijn in elkaar zit.
Wat wij lekker wel weten Lachen

ik bedoelde niet dat ze stom zijn, maar dat ze stom zijn dat ze jou niet laten starten.. Knipoog

En idd, wij weten het lekker wel.. Tong uitsteken

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:43

Ik heb vier maanden bij Viataal gewerkt, een instelling voor (voornamelijk kinderen) die doof of slechthorend zijn. Ik zat op kantoor, maar kwam dagelijks in contact met mensen die met de kinderen werkten en ook de gebarentaal machtig waren. Heb er niet lang genoeg gezeten om werkelijk iets nuttigs van die gebarentaal op te pikken. Best jammer eigenlijk....

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 20:44

Ja Viataal ken ik wel Lachen In Sint Michielsgestel.

Idd wel jammer, maar je kan het altijd nog leren Lachen *waarom werk je daar niet meer, (heeft bezuiningen daarbij een rol gespeeld? )*

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:47

MoonChloe schreef:
Ja Viataal ken ik wel Lachen In Sint Michielsgestel.

Idd wel jammer, maar je kan het altijd nog leren Lachen *waarom werk je daar niet meer, (heeft bezuiningen daarbij een rol gespeeld? )*

Ik zat in Groesbeek, op de Wylerberg Lachen
Er moest daar iemand geopereerd worden en die zou -inclusief revalidatie- ongeveer drie maanden weg zijn. Na vier maande kwam ze eindelijk terug en moest ik weg (uitzendkracht).
Gelukkig heb ik nu ergens anders een contract... maar we gaan gruwelijk offtopic! Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:48

Ik zou gewoon lekker meerijden en kijken wat de rest doet. Lachen Schijt aan wat de organisatie vindt. Maar hoe had jij het in gedachten dan? Iemand middenin de bak die je in de gaten kunt houden en jou doorgeeft wanneer je moet stappen, draven, galopperen en van hand moet veranderen?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 20:50

Nee, van onze stal rijden er nog 4 andere mensen mee.
1 kent de alle gebaren van de commando's en als ik mee mocht doen zouden we proberen beetje te schuiven (als dat nodig was) zodat ik samen met haar reed. Zo kan ze me commando's doorgeven als ze de commando's hoorde via speaker.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:51

Lijkt me toch moeilijk om in een groep van bijvoorbeeld 12/14 mensen precies bij diegene te blijven rijden. Maargoed, jullie zullen het vast wel doordacht hebben. Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 20:52

Ik weet niet hoeveel jullie zien, maar wat ik wel heb begrepen is dat de zichtsveld van de horenden iets beperkter is dan van doven Tong uitsteken

Haha! Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 18-06-05 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:52

In plaats van op je stalgenoot let, kun je dan niet gewoon de jury (schrijver) in de gaten houden, als die met gebaren de gangen aan de omroeper doorgeeft? Dat scheelt een hoop gedoe...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 20:53

Elles schreef:
In plaats van op je stalgenoot let, kun je dan niet gewoon de jury (schrijver) in de gaten houden, als die met gebaren de gangen aan de omroeper doorgeeft? Dat scheelt een hoop gedoe...

Ook een goeie, zal gewoon gaan en mee doen. Als het helemaal mislukt, dan is het jammer. Maar als het lukt, is het gelukt en LEUK!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:55

Ja, ik ken ook de gebaren die de schrijver of jury aan de omroep doorgeeft Tong uitsteken Ik zie het bijna altijd, omdat ik de jury altijd wel goed in de gaten houd. Misschien is dat een idee inderdaad.

Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat zicht van de doven een stuk beter is dan dat van de horenden Tong uitsteken Ik heb inderdaad weleens gehoord dat bij het verlies van het ene zintuig, andere zintuigen stukken beter gaan werken Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 20:56

Idd ja, zoals de dovenblinden een hondenneus hebben.

oeps. OFFTOPIC Haha!

Wat zijn de gebaren dan?? Dan zal ik ze beetje leren in mijn dromen Tong uitsteken

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:59

Elles schreef:
je ziet trouwens de jury ook handgebaren maken naar de omroep (1, 2, of 3 vingers omhoog voor stap, draf en galop). Heb je daar wat aan? Alleen de reverse is nog wat lastig dan...

Knipoog

edit: Xono, ken jij het gebaar voor de reverse? En dan is er ook nog verschil tussen reverse en reverse in walk?