[WN] Irritaties op wedstrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Je nummer 1 irritatie

Slechte bodem ( te hard, te zacht, te stoffig)
Geen stemmen
Slecht verstaanbare omroep ( te harde muziek de omroep praat zacht of onduidelijk)
Geen stemmen
Niet lang genoeg losrijden in de show arena
Geen stemmen
Slechte voorzieningen voor paard ( langs de weg parkeren, slecht water te vinden of te krijgen)
Geen stemmen
Moeilijk te vinden van de eten en drinken ( niet verkrijgbaar, te vroeg alles op of slecht eten)
Geen stemmen
Vervelende ruiters in de rijarena
Geen stemmen
Te veel verschillende onderdelen door elkaar aan het losrijden
Geen stemmen
Drukke omgeving ( rennende en gillende kinderen tribunes die kraken etc.)
Geen stemmen
Gestresste wedstrijd ( de jury of organisatie wil opschieten dus een gestresste doorman of doorlady)
Geen stemmen
Slechte organisatie
Geen stemmen
Onduidelijke tijden
Geen stemmen
Slecht secretariaat (veel rompslomp etc)
Geen stemmen
Moeilijke proeven (te hoog niveau voor de klasse)
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Trinity

Irritaties op wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 01:09

Je number one irritatie op wedstrijden???
Welke is dat en waarom?
En als ie niet tussen de poll staat schrijf hem op want ik ben weleens nieuwsschierig wat bij jullie voor de nodige wedstrijd stress en irritatie zorgt.

FlyingHigh

Re: Irritaties op wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:57

Ik irriteer me niet snel, ook niet op wedstrijd. Zolang de voorzieningen voor mijn 4benige makkertje goed zijn en er geen walgelijk groffe mede- ruiters hun frustraties botvieren op hun paard, vind ik het meestal wel goed. Wedstrijden rijden moet een feest zijn voor ons, echt lekker een paar dagen er tussen uit. In de prijzen vallen is natuurlijk geweldig, maar zolang ik mijn best heb gedaan en de 'concurrentie' is gewoon beter, leg ik me daar compleet bij neer met een vriendelijke lach.

Klaaske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:03

Ik vind het ergerlijk wanneer andere ruiters tijdens het inrijden heeeel dicht bij je langs rijden. In de meeste gevallen is de inrijbak dan ook te klein.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:06

ik ook!!! of bij het inrijden van de reining dan heb je 2 cirkels een links om en 1 rechts om en dan gaan ze al beginnen met stoppen of tegen de richting in of ze snijden je af daar heb ik ook altijd een hekel aan en vooral bij de beginners Bloos

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:26

Er is iets niet goed aan de poll, ik heb al 2 keer gestemd en ik krijg geen resultaten te zien....

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 12:34

Ik vind het vreselijk als ruiters (zeker "prof" ruiters) zich te goed voelen boven de mede ruiters en door de bak heen scheuren alsof zij de enigste zijn die in de bak rijden. Verder vind ik het vreselijk "not done" als de voorzieningen voor zowel paard als ruiter slecht zijn (zowel qua organisatie als qua kwaliteit). Ik vind dat je dat toch netjes geregeld moet hebben op een wedstrijd. Verder erger ik me niet zo snel op wedstrijden, vaak ben je te druk met jezelf en je paard bezig om je over iets anders dan het inrijden en je paard druk te maken.

Groetje Leanne

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 14:08

ik stem op slechte voorzieningen voor het paard,
slechte bodem en slechte organisatie. Vind het alledrie
irritant en komt gelukkig niet vaak voor Lachen
Ik heb geprobeerd om via de poll te stemmen
maar die werkt niet !

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 14:17

slechte bodem voor reining is de nr. 1 irritatie voor mij,omdat dit juist voor deze disipline zo belangerijk is om een mooie show te kunnen geven!

daarna "slechte voorzieningen voor het paard" (vooral niet genoeg parkeerplaats en je paard moeten uit- inladen en optuigen langs de weg! Boos! ) en "slechte organisatie",wat eigenlijk meerdere "problemen" wat hier apart genoemd zijn overlapt.

Ik kan ook niet stemmen,of zie alleen de resultaten niet??? Verward

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 15:19

Tijdens de Pleasure is het erg jammer als de omroeper niet goed te verstaan is (risico op verkeerde gang, is zo jammer als het niet hoeft). Heel veel stof of een zware bodem vind ik ook niet zo fijn, maar kom ik wel overheen. Langs de weg parkeren heb ik nog nooit meegemaakt, maar vind ik gevaarlijk met in- en uitladen en opzadlen, en dus ook heel vervelend.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:16

Klaaske schreef:
Ik vind het ergerlijk wanneer andere ruiters tijdens het inrijden heeeel dicht bij je langs rijden. In de meeste gevallen is de inrijbak dan ook te klein.

Mee eens. Verder ben ik niet snel geërgerd (nee, echt niet Haha!). Buiten moeten inrijden met slecht weer vind ik erg irritant en je paard alleen in een hele natte buitenbak mogen longeren vind ik ook lastig.

Verder ben ik inmiddels al redelijk handig in het zelf uitvinden hoe laat ik ongeveer moet starten als ik weet wanneer er pauzes zijn en hoelang die duren, dus daar maak ik me niet meer druk om Lachen

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 18:40

ik heb gestemd voor een slechte bodem
wil me paard graag heel houden dus een goeie bodem vind ik wel belangrijk.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:36

De poll doet het niet om onduidelijke redenen

1. Heel dicht langs me heen rijden
2. slechte parkeermogelijkheden
3. slechte voorzieningen voor paarden (bijvoorbeeld moeilijk aan water te komen o.i.d.
4. die ontzettend vieze kleffe broodjes die iedere manege in Nederland meent te moeten serveren
5. een veel te drukke line up bij horsemanship (alhoewel dat eigenlijk niet meer voorkomt de laatste tijd). Maar ik bedoel dus zo vol dat je echt beugel aan beugel moet staan.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:55

Mensen die niet om zich heen kijken in de losrijring en die op onmogelijke plaatsen gaan stilstaan. Toegegeven, ik zat de laatste keer ook het eerste rondje op de verkeerde cirkel... Knipoog Maar het kan soms vervelende situaties opleveren.

Verder erger ik me eigenlijk nooit Haha! Vind het namelijk veel te leuk dat ik tóch aan het wedstrijdrijden ben toegekomen, hoewel ik vorig jaar rond deze tijd het hele westernrijden had opgegeven en nooit meer had gedacht dat het nog wat zou worden.... (afgelopen twee jaar teveel lopen klooien met bijrijdpaarden met onbevredigend resultaat, rare eigenaren, gebrek aan les en begeleiding)

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 21:12

ik kan me echt irriteren als je met losrijden steeds weer tegen dezelfde mensen moet zeggen dat ze niet met z'n 3en naast elkaar moeten stappen. de hele boel wordt opgehouden. en een slechte bodem (wil m'n paard heel houden).

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:05

Met stip op nr. 1: onduidelijke starttijden!

Groetjes,

Bianca

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:40

Vervelende/gevaarlijke ruiters in de losrijbak. En daar behoren de andere disciplines ook bij.
Onduidelijke starttijden. Ik zou geen zin hebben om om 12 uur paraat te staan teneinde om 3 uur aan de beurt te zijn.
Uitlopende wedstrijd omdat men op het laatste moment nog mensen bijschrijft, vol=vol.
En een slechte bodem.

busje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:26

ik vind het irritant, als mensen op de cirkel gaan stappen, terwijl er andere mensen aan het losrijden zijn. (snel botsingen als gevolg Verdrietig )
goede bodem is altijd fijn, maar ja het is wel heel moeilijk om dr 1 te vinden. maar k ben zuinig op me paard. Pling (bij slechte bodem niet te veel doen) verder erger ik me niet snel/veel! Knipoog
(ook jammer als er te weinig mensen komen rijden Knipoog )

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 20:27

Natuurlijk zijn slechte voorzieningen voor je paard irritant, evenals een slechte bodem. Maar wat ik ook erg irritant vind, zijn hengsten die alles bij elkaar schreeuwen en staan te springen omdat ze nauwelijks of niet in de hand te houden zijn. Hierdoor wordt menig proef van een ander bedorven.

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 16:19

Ik heb mij eigenlijk nog nooit echt geirriteerd op een wedstrijd want ik kom er voor de gezelligheid op de eerste plaats. Een slechte bodem en voorzieningen vind ik erg. Maar wat ik nog erger vind, en 25 juni meegemaakt heb, is dat als iedereen netjes staat te wachten in de line-up om je proefje te mogen rijden, er iemand met een hengst naast je staat die staat te brullen en te schoppen naar je paard, tot 3-maal aan toe zelfs, en dan ook nog durft te zeggen niet te dicht bij mij komen terwijl je er ook al 2 meter meter bij af staat, dat maakt mij erg kwaad. Mijn pony staat altijd erg rustig in een line-up. Ik vind als je die hengsten niet aan kunt, blijf dan LEKKER THUIS.
Hier baal ik echt van!!!!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Shadowboy op 26-06-05 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 16:27

Ik irriteer me erg snel op wedstrijd.
Het meest irriteer ik me aan andere ruiters die in de weg rijden e.d. met het losrijden. En ik irriteer me ook aan van die samengekliekte rijke kindjes die dan constant verbaasd naar je kijken: "woah, dat je met zo'n haflinger durft te starten'

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 16:29

als mensen je geen voorrang verlenen terwijl je wel voorrang hebt.
als je dan vriendelijk vraagt of ze alsjeblieft aan de kant willen gaan, en het daarna nog een keer doen.. grrr daar word ik echt boos om!

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:03

Shadowboy schreef:
I Maar wat ik nog erger vind, en 25 juni meegemaakt heb, is dat als iedereen netjes staat te wachten in de line-up om je proefje te mogen rijden, er iemand met een hengst naast je staat die staat te brullen en te schoppen naar je paard, tot 3-maal aan toe zelfs, en dan ook nog durft te zeggen niet te dicht bij mij komen terwijl je er ook al 2 meter meter bij af staat, dat maakt mij erg kwaad. Mijn pony staat altijd erg rustig in een line-up. Ik vind als je die hengsten niet aan kunt, blijf dan LEKKER THUIS.
Hier baal ik echt van!!!!!!!!!!!

Er is hier dan ook een officieëlle melding van gemaakt!

Mijn nummer 1 irritatie is onduidelijkheid bij het secetariaat en omroep. Ook een slechte bodem is bij mij een grote irritatie!!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:13

voorsl het niet hebben vaan een starttijd vind een erg irritant iets
je weet nooit hoe laat iets begint en vaak loopt het uit en daar sta j dan met je vermoeide paard in de ring.
een kleine ruimte om in te rijden vind ik ook hopeloos trouwens

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 11:56

Waar ik me het meeste aan erger zijn de ruiters die hun paard vreselijk ruw (los)rijden en daarnaast totaal geen rekening houden met mede-losrijders.

Wat ik ook vreselijk vond om te zien was dat een bepaalde trainer zijn paard in de stal opbond (strak vastbinden met zijn hoofd omhoog). Daar word ik dus echt somber van.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 14:01

Heb je dat kortgeleden nog gezien dan?? Want het incident wat hierover Nederlandse bekendheid heeft gekregen stamt al van wat jaren terug.