[WN] bokt westen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jos

bokt westen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 21:03

en toch vind ik het raar en oneerlijk dat ik geen paard te koop aan mag bieden en anderen wel.
een paard aanbieden is altijd commercieel.

aan de ene kant willen we dat de prof mee praten en meedenken op het western forum , maar aan de andere kant mogen ze er niet mee van profiteren.

ik krijg dan toch een beetje het gevoel van 1 richting verkeer.

in gratis les (advies)geven op BOKT krijg je dan ook niet echt veel zin meer.
neem dan maar echt les , verdient er in iedergeval nog de een of andere prof wat aan.

het zullen dan wel regels zijn , maar ik heb toch het idee dat die regels wel op verschillende manieren uitgevoerd worden.

goh hoe zou het toch komen dat die "oude prof bokkers" nooit meer wat schrijven Slapen

Klaasje

Re: bokt westen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:05

Je bent niet de enige die dit onzin vind! Hoe heet zoiets...Stank voor dank ? Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:15

Jos, alhoewel ik geen mod western meer ben, wil ik toch wat proberen uit te leggen van de boktregels. Bokt is een paardenforum voor heel veel sportonderdelen (zal je niet ontgaan zijn). Tussen al die geregistreerde bokkers zitten heel veel commercielen. Sommigen heel goed, sommigen minder goed. Sommigen die ook advies geven, sommigen die zich alleen aangemeld hadden om er aan te verdienen. Om die reden is indertijd besloten dat alle advertenties op andere fora alleen op de EA-fora mochten staan. Ook een link is daar niet toegestaan. Een dergelijk verbod geldt overigens ook voor plaatjes, wedstrijdverslagen, fokkerijvragen, noem maar op. Die worden zonder link allemaal verplaatst naar Medisch, fokkerij, ITP, Wedstrijden enzovoorts.

Daar kwam een uitzondering op voor het westernforum. Daar was het toegestaan dat mensen plaatjes, wedstrijdverslagen e.d. wel plaatsten. En dan eventueel met een link naar de andere fora. De reden daarvoor was/is dat western een klein groepje is en informatie anders teveel verspreid wordt over heel bokt.

Al snel bleek dat een aantal commercielen wel heel vaak posten. Sommigen daarvan zitten niet meer op bokt volgens mij. Als de een postte, leverde dat altijd commentaar van de ander op. Of van (niet-western)bokkers die dat weer oneerlijk vonden. Daarom is besloten om links van mensen die er hun brood mee verdienen alleen op EA-CO toe te staan. Zonder link. Wat natuurlijk wel mag is de link naar je EA-CO-topic opnemen in je onderschrift. Dat zie je veel mensen doen. En voor een gering bedrag is ook een banner te huur.

Tenslotte nog: als je problemen hebt met dit beleid, dan kan ik je aanraden je tot BartVB (beheer) te wenden. Ultiem is dit zijn forum en bepaalt hij de regels. De westernbokkers hebben hier niet zoveel mee te maken. Zij stellen jouw discussie/advies/aanwezigheid gewoon op prijs.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:42

Maar waarom dan particulieren die een paard te koop hebben (dat dat paard niet op hun naam staat doet er toch niet toe?) ook naar commercieel sturen? Ik vind dat echt vreemd. Ik heb hier een paardje in de wei staan dat te koop is, ik plaats een advertentie en voilá, ik ben een professioneel trainer/handelaar? Nou, reken maar dat ik aan de verkoop van dat paard héél weinig verdien (zeg maar niks... is een vriendendienst dat ik dat regel). En toch gaat mijn advertentie naar commercieel.
In het andere topic wat inmiddels op slot is stond ook dat geen een commercieel adverteerder een link krijgt, maar slechts enkele berichten er onder staat een mooi voorbeeld van een commerciele post die wel doorgelinkt wordt...
Ik snap dat het mensenwerkt blijft, maar een beetje 'gelijke behandeling' is dan toch wel prettig.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:59

Ik denk dat commercieel een verkeerde benaming is.
Als je een paard voor een vriend oid aanbiedt, moet je naar commercieel. Maar het is dan niet commercieel inde letterlijke zin van het woord.
Ik denk dan ook dat zoiets 'dichtbij' onder TK paarden kan vallen. Topicnaam doet dan wat vriendelijker aan.
Maarja.. dan heb je weer mensen die daar misbruik van maken..

Laatst bood ik een lange lijst paardenspullen aan.. werd meteen naar commercieel gebonjourd, gezien het aantal!?..mja.. als ik een echte handelaar zou zijn, bood ik vaker wat aan en was eea al lang weg.
Nu zie ik anderen met waslijsten in 'alles voor paarden'.. en dat kan wel?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 23:59

Post je je waslijst in twee of drie verschillende berichtjes...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:37

We kunnen ook wel instellen dat er helemaal geen advertenties meer geplaatst mogen worden en alles zonder link verplaatst wordt naar het juiste forum. Is in principe eerlijker voor iedereen.

Of het dan verplaatst wordt naar EA-CO of EA-TK maakt dan niet meer uit Lachen

Ik vind dat eerlijker, maar de "verplaatsregels" waren er al voor ik mod werd Knipoog

En Jos, je kan je toch wel voorstellen dan we onderscheidt moeten maken tussen wel of niet commercieel. Als we dat niet doen, worden we binnen de kortste keren overspoeld door advertenties op WN en wordt het niet meer dan een modeblad: advertenties met zo hier en daar een artikel en daarvan nog een beperkt aantal intressante.

Francis, als je zoiets als dat doorlinken ziet dan is juist daarvoor de TeM. Want idd, het is mensenwerk en als een mod niet aanwezig is of iets over het hoofd ziet dan kun je ze daar op attenderen Lachen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:06

Die post waar ik het over had is doorgelinkt door een mod.
viewtopic.php?f=69&t=422589&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Overigens terecht naar commercieel vind ik, want dit paard wordt verkocht door een professionele handels/trainingsstal, maar wél met een link, wat dus volgens de regels niet mag.

En ik ben het met je eens dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen partikulier en commercieel, maar ik heb nog steeds geen antwoord waarom mijn bericht als commercieel aangemerkt wordt, (ik had em braaf bij EA-TK gezet met alleen een linkje hier naar toe, geen bericht hier op Western geplaatst) alleen omdat het paard wat ik te koop aan bied niet op mijn naam staat. Ik verkoop het paard, ik heb het paard hier thuis staan en ik ben géén pro. Ik vind het dus onterecht dat mijn advertentie naar CO moet, daarmee mis ik denk ik een belangrijke doelgroep...
Geen links meer naar western zou me niet eens zo veel kunnen schelen, maar dat ik van EA-TK naar EA-CO verplaats wordt wel.
Laatst bijgewerkt door Francis op 08-06-05 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:09

Het lijkt mij ook wel moeilijk om een lijn te trekken. Ook idd met een paard verkopen dat toevallig niet op jouw naam staat. Of ik had het zelf een tijd geleden. Ik had iets voor mijn paard gekocht maar pastte niet. Te koop gezet maar werd verplaatst naar commercieel.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:10

vaak is het mij ook onduidelijk hoe ik iets op de site moet zetten, heb ik een clinic waar ik de prijzen bij zet krijg ik een berichtje dat ik dat niet mag doen en dat het verwijdert wordt, zet ik het op EA-CO krijg ik van bokt lezers de vraag waarom zet je dat daarop en niet op western zo weten wij nooit wanneer je wat organiseert en wat het kost.
ik los het nu maar zo op dat ik op western zet dat er een aanbieding van mij op commerceel staat.
is het geen mogelijkheid dat er voor het western gebeuren van stallen een eigen commerceel rubriek komt, want vaak als je iets daar neer zet is het 1 dag daarna al verdwenen naar pag 2 of 3 omdat er zoveel wordt aan geboden je eigenlijk direct helemaal weg valt met je advertentie.
het is natuurlijk heel leuk voor bokt dat het zo'n gewilde pag. is maar voor de gebruikers van aanbiedingen die iets onder de aandacht willen brengen is het verdomd lastig

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:11

Jongens, wat een gedoe allemaal weer...
Ik zie clinics, hengstennamen, stalnamen, verwijzingen naar paarden die te koop staan...so what?! Verward
Ik stoor me er niet aan, interesseert 't me niet, dan klik ik 't niet aan...
En als je een paardje te koop hebt, waarom niet een link naar ea-com?
Het is juist leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in "Westernland"...
Of ben ik nou errrug naief bezig Rolleyes

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:16

@ PiggeljayWe hebben toch een western agenda? Daar zouden dat soort dingen toch in kunnen, met een linkje naar het topic.

@Radical M, dat is het dus juist... linken naar 'Commercieel' mag niet, naar 'gewoon' te koop wel. Als je mocht linken naar commercieel, óf het onderscheid tussen CO en TK was iets 'rechtvaardiger' dan zou het inderdaad geen probleem zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:30

Het is allemaal lekker vaag! Dat de BH van Sil naar commercieel moest, snap ik dus echt niet! En het paard dat Francis verkoopt...echt raar!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:46

Francis schreef:
En ik ben het met je eens dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen partikulier en commercieel, maar ik heb nog steeds geen antwoord waarom mijn bericht als commercieel aangemerkt wordt, (ik had em braaf bij EA-TK gezet met alleen een linkje hier naar toe, geen bericht hier op Western geplaatst)

Hmmm, sorry. Ik weet dit niet. Misschien weet Anya dit ( Anya ? )
In principe is de regel van met link of zonder link verplaatsen geboren door het vele posten van commercielen als ik het goed heb begrepen. In principe zou je kunnen kiezen voor alles verplaatsen zonder link of alles verplaatsen met link. Dat haalt het verschil weg en het maakt dan in mijn ogen ook niet zoveel uit of het nu naar EA-CO of EA-TK linkt (of zie ik dit verkeerd)

piggeljay schreef:
vaak is het mij ook onduidelijk hoe ik iets op de site moet zetten, heb ik een clinic waar ik de prijzen bij zet krijg ik een berichtje dat ik dat niet mag doen en dat het verwijdert wordt,

Dit is onjuist. Zoals je weet mogen clinics altijd. Dit is juist zo aangepast
omdat jij me een pb stuurde dat het raar was dat een commerciele clinic niet mocht en een niet-commerciele wel.
Om dat onderscheidt op te heffen en een clinic en vele gevallen (semi)commercieel is mogen alle clinics nu.

Citaat:
is het geen mogelijkheid dat er voor het western gebeuren van stallen een eigen commerceel rubriek komt, want vaak als je iets daar neer zet is het 1 dag daarna al verdwenen naar pag 2 of 3 omdat er zoveel wordt aan geboden je eigenlijk direct helemaal weg valt met je advertentie.

In principe kan dat. Maar ik vind wel dat bokt niet als gratis advertentie-site zou moeten dienen. En dat is het nu wel een beetje en met dit idee wordt het dat nog meer.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:47

skippy1 schreef:
Het is allemaal lekker vaag! Dat de BH van Sil naar commercieel moest, snap ik dus echt niet! En het paard dat Francis verkoopt...echt raar!

Wat het vaag maakt is de scheidslijn, niet de regel an sich.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:48

Ik heb geen bericht van Francis verplaatst Rom, ik post alleen nog op WN als gebruiker. Dus ik weet niet wat de diepere achterliggende bedoeling hier is geweest.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:03

Heeee!!
Ik had een linkje geplaatst voor een vriendin die een paard te koop heeft en dat is nu ook weggehaald Clown
Ik ben echt niet commercieel en zeker geen prof........

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:07

Misschien een idee om de bokker die Prof zijn en bv. meer dan 500 posts hebben geplaatst 10 x de mogelijkheid geven per jaar om een link te plaatsen?

Scheid je het kaf van het koren en de vaste Bokkers die krijgen toch ook een kans om hun waar aan te bieden.
Tenslotte blijft het vreemd dat ik het wel mag en Jos bv. niet.
Of zoals Cornelie zegt; iets wat ze "prive" wil verkopen omdat het haar paard niet meer past.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:09

vera schreef:
en zeker geen prof........

Professioneel bokker Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:11

Even de oude Mod-pet uit de kast gehaald Knipoog

Ik denk dat jullie te zwaar hangen aan het woord 'Commercieel'.
Natuurlijk mag je het o.a. zien zoals het bedoeld is: geld verdienen aan een verkoop*, máár in de regels is ook afgesproken dat aanbieden van paarden die niet van jezelf zijn óók op EA-co moeten staan óók al verdien je er niets op (dat is door Bokt ook niet te kontroleren trouwens).
Ook mensen die wel/ook commercieel verkopen moeten hun privé-spullen bij EA-co zetten. Nu zal die ene BH van Sil best een uitzondering kunnen zijn, maar als er diverse showkleding/meerdere gebruikte zadels staan is dat geen simpele uitzondering meer.

(*het maakt in dit geval niet uit óf je er iets aan verdient en of het nieuw of 2e hands is.)

De paarden-van-anderen regel is ontstaan uit een belofte aan een Bokker, die naderhand niet meer teruggedraaid kon worden en geldt dus alleen voor paarden. Spullen voor anderen aanbieden mag dus sowieso niet (ook niet op EA-co) al wordt er voor directe familie wel een uitzondering gemaakt(EA-tk).

Bovenstaande zijn de regels zoals ze waren toen ik de Mod-pet afzette. Mocht eea sinsdien zijn veranderd dan moet dat óf in de regels terug te vinden zijn of Rom moet dat meegekregen hebben bij/sinds zijn aantreden.

vera schreef:
Heeee!!
Ik had een linkje geplaatst voor een vriendin die een paard te koop heeft en dat is nu ook weggehaald Clown
Ik ben echt niet commercieel en zeker geen prof........

Logisch dus Lachen als de regels zo makkelijk te omzeilen zouden zijn, was het eind echt zoek Knipoog

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:13

vera schreef:
Misschien een idee om de bokker die Prof zijn en bv. meer dan 500 posts hebben geplaatst 10 x de mogelijkheid geven per jaar om een link te plaatsen?

Dan moet je dat ook allemaal bij gaan houden vera. Ik moet zeggen dat ik daar geen voorstander van ben Knipoog

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 11:31

oke
als ik het goed begrijp mag dit dus wel?
maar een western stal mag dus niet een paard aanbieden.
een particulier mag weer wel een paard aanbieden, met een linke naar een prof westernstal
particulier zelf gefokte paarden mogen wel. want ander krijg je er te veel, dus die moet je wel verkopen.
ach........................ laat maar. Slapen

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=4&t=416483

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=4&t=422589

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=4&t=421404

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=4&t=418563

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=4&t=417897

dit zijn zomaar een paar voorbeelden

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:36

En als je de verkoopadvertentie nou gewoon in je onderschrift plaatst? Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:38

En dan nog even veel op het westernforum reageren et voila, veel mensen die het zien Haha!

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:45

Zoals ik diverse onderschriften lees, staat daar een link naar hun site, ook commerciëel dus. Dat mag dan weer wel (of niet soms???).

Heb je een site Jos? Link het in je onderschrift.