even ter navolging van de verhalen over flex-zadels. Je ziet steeds vaker dat mensen neopreen pads gebruiken. Dit zijn die dikke, zwarte, rubberachtige pads. Ze verdelen heel goed de druk over de paardenrug.
Echter het neopreen ligt rechtstreeks op de paardenrug. Nou hebben we hier niet van die hele hete zomers, maar de meeste paarden lopen zich bij redelijke temperatuur al rot te zweten onder deze pads. De meeste hebben wel gaten aan de bovenkant, zodat de rug kan ademen. Maar ik vraag me toch wel eens af of het zo gezond is
?Wat is jullie mening hierover?

. OK, voorkomen van harde plekken is beter dan genezen, maar toch ... Sinds we met een neopreen-pad rijden (overigens inderdaad zo eentje met ventilatiegaten in de bovenkant) hebben we nergens meer last van. Die dingen worden ook lekker zacht door de lichaamswarmte van het paard en passen zich aan aan de vorm van de rug (ik heb er eentje die onder neopreen is en bovenop vilt). Super dus! Lang leve de neopreen-pad!
. Zelfs met het neopreen pad had ik er last van. Nu rijd ik met een heel dun padje met een gladde onderkant en heb ik er bijna geen last van. Van mij mag het daarom snel zomer worden
Het klinkt in ieder geval heel ideaal zo'n deurmat

!!