[WN] 21/25-9-2005 NK Westernrijden Mariënheem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PridesRanch

21/25-9-2005 NK Westernrijden Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 19:02

Wordt mijn allereerste wedstrijd! (Tenzij ik daarvoor nog een kleinere wedstrijd weet te starten) Heb er zin in, maar weet echt niet wat ik ervan kan verwachten. Wie doen er mee?/Komen er kijken?

Chantalleke

Re: 21/25-9-2005 NK Westernrijden Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:05

Het is nog een eind weg maar ik kom wel 5 dagen lang. Of het uit belang van de DPHC is weet ik niet. Weet ook niet of ik in de stand ga staan. Maar ik kom zoiezo wel Tong uitsteken

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:07

Ik ben er vast wel om te kijken en misschien ook wel om mee te doen, Ik weet nog niet of ik met Rock en Sim naar het NK of het EK ga, en beide kan niet omdat ze te dicht op elkaar zitten, voor Rocky wordt dat, vind ik, teveel.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:15

Ik ben er ook, ook om te starten. Wat en met welk paard weet ik nog niet precies.

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:29

Guess what...... ik ga ook starten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:31

En winnen natuurlijk! Haha!

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:38

Just like you !!! We gaan iig proberen er een mooi plaatje van te maken en ons best doen..... meer kunnen we niet. Maar what the h.... ons (merrie)kampioentje is het al !!!! Toch..????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:44

Yeps, ik start. In ieder geval met Milena. En misschien breng ik nog wel een verrassinkje mee Tong uitsteken Haha!

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:39

[quote="bubbels"]Wordt mijn allereerste wedstrijd!
quote]

Ik wil echt niet vervelend doen, maar weet je wel waar je mee bezig bent als je het NEDERLANDS KAMPIOENSCHAP gaat gebruiken om je eerste wedstrijd te rijden!!

Als ik dit soort dingen lees heb ik er al weer spijt van dat we voor dit jaar geen toelatingseis hebben gesteld!!

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:39

bubbels schreef:
Wordt mijn allereerste wedstrijd! (Tenzij ik daarvoor nog een kleinere wedstrijd weet te starten) Heb er zin in, maar weet echt niet wat ik ervan kan verwachten. Wie doen er mee?/Komen er kijken?

Kan dat wel? Hebben ze geen systeem meer dat je een bepaald aantal wedstrijden moet hebben gereden of een bepaald aantal punten moet hebben gehaald? Zoals ik het lees heb je nog nooit eerder wedstrijden gereden? Dan ben je in elk geval meteen geen beginner meer...

Ik zie net bericht van Jan Trel hierboven staan.. bedenk je idd dat je meteen je beginnersstatus kwijt bent en het NK is echt een zware show.. Beetje hoog gegrepen misschien...

Hoe het NK er voor mij uit gaat zien weet ik nog niet... ik ben er in elk geval wel, maar weet nog niet of dat dit jaar met of zonder paard is...

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:54

Misschien dat Bubbels aan de paint of appie show meedoet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:57

Vroeger waren er inderdaad (milde) toelatingseisen voor het NK wbt een te behalen aantal punten en te starten wedstrijden. Door de voorrondes die nu verreden worden, is deze eis (helaas!) komen te vervallen.
Dat betekent dus dat iedereen in kan schrijven. Persoonlijk vind ik dat jammer, en vind ik dat je een start op een NK moet verdienen.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:06

Sonja schreef:
...vind ik dat je een start op een NK moet verdienen.

Dat ben ik wel met Sonja eens. Tel daar ook nog eens bij op dat al die voorrondes voor een paard best heel zwaar zijn. Het mag van mij weer ingevoerd worden hoor.

Waarom start je niet eerst gewoon lekker een aantal keer op beginners niveau want om nou voor je allereerste wedstrijd meteen in de amateurs te duiken... Jij liever dan ik.

=^.,.^=

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:08

Ik vind het inderdaad ook een beetje raar dat zomaar iedereen op een NK kan starten...Had graag gewild dat je een plaatsje zou moeten verdienen, dan weet je ten minste of je er ook echt thuis hoort.
Ik ga met Impact ook starten....Heb geen idee of we daar al thuis horen, maar we gaan in ieder geval hard ons best doen

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:08

Ik vond de regels van vorig jaar prima, en bepaalde toelatingseisen en dan een voorrondes en finale systeem.. zo weet je tenminste zeker dat in de finales het niveau goed is..
En idd.. een start op een NK moet je verdienen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:30

De pest vind ik ook met hoe het nu gaat, dat je geen goede schifting hebt in wie de voorrondes mogen/gaan rijden. Als iemand nu voor het eerst gaat starten, en in de pleasure de controle over z'n paard verliest/regels niet kent oid, en bij MIJN paard op de kont rijdt, lig IK eruit omdat iemand anders nog geen wedstrijdervaring had.
Hiermee zeg ik niet dat dat een ervaren wedstrijdruiter niet kan overkomen. Maar de KANS is bij 'eerste starters' toch aanzienlijk groter, of niet?

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:37

Sonja schreef:
De pest vind ik ook met hoe het nu gaat, dat je geen goede schifting hebt in wie de voorrondes mogen/gaan rijden. Als iemand nu voor het eerst gaat starten, en in de pleasure de controle over z'n paard verliest/regels niet kent oid, en bij MIJN paard op de kont rijdt, lig IK eruit omdat iemand anders nog geen wedstrijdervaring had.
Hiermee zeg ik niet dat dat een ervaren wedstrijdruiter niet kan overkomen. Maar de KANS is bij 'eerste starters' toch aanzienlijk groter, of niet?

Dit is zeker zo! Idd het kan iedereen overkomen, maar je ziet op de gewone wedstrijden ook vaak dat het bijv. in de pleasure in de beginners racepartijen zijn en dat kom je in amateur en open toch minder tegen (dit wil natuurlijk niet zeggen dat degene die dit topic opent dat doet!!!)

Maar als er veel mensen zullen zijn die het NK als hun eerste wedstrijd gaan gebruiken gaat het niveau ben ik bang drastisch omlaag Tenzij de beginners tegenwoordig door en door getraind op niveau van amateurs ten tonele verschijnen? maar dat heb ik nog niet meegemaakt... (en dan maakt het in mijn ogen niks uit of je wran klasses start of QH of Paints of Appaloosa's.. een NK blijft een NK en dat brengt bij iedereen meer stress met zich mee dan een gewone kleine wedstrijd..)

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 11:19

JanT schreef:
bubbels schreef:
Wordt mijn allereerste wedstrijd!
quote]

Ik wil echt niet vervelend doen, maar weet je wel waar je mee bezig bent als je het NEDERLANDS KAMPIOENSCHAP gaat gebruiken om je eerste wedstrijd te rijden!!

Als ik dit soort dingen lees heb ik er al weer spijt van dat we voor dit jaar geen toelatingseis hebben gesteld!!

Heb je enig idee welke discipline ik start? En voor welk "stamboek"?

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:25

bubbels schreef:
Heb je enig idee welke discipline ik start? En voor welk "stamboek"?

*grin* ik gok dat je je paintveulen haltert (heb ik volgens mij ergens gelezen...)

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 11:27

Ik ga Ayla halteren. Onder begeleiding van ervaren ruiters. Ze maakt kans om NK te worden en is eind maart geboren. Ik sleur haar dus zo min mogelijk wedstrijden over. Lijkt me logisch.
Dit is weer een typisch voorbeeld van Bokt-strategie; niet nadenken of navragen, gewoon lekker blehren en kijken waar het schip strand.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:43

bubbels schreef:
Ik ga Ayla halteren. Onder begeleiding van ervaren ruiters. Ze maakt kans om NK te worden en is eind maart geboren. Ik sleur haar dus zo min mogelijk wedstrijden over. Lijkt me logisch.
Dit is weer een typisch voorbeeld van Bokt-strategie; niet nadenken of navragen, gewoon lekker blehren en kijken waar het schip strand.

Misschien had jij dan in je eerste bericht wat duidelijker moeten zijn Knipoog Maar goed, halteren is idd wat anders.. veel succes met "trainen" dan maar Lachen

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:45

Zelfs dan lijkt het mij verstandiger om haar ook op eerdere paintshows te halteren want ook hier telt ervaring.

=^.,.^=

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:16

bubbels schreef:

Pardon???

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:24

Ik vind die voorrondes voor het NK erg goed, en ik ben het er zeker mee eens dat je een start op het NK moet verdien, behalve voor de halterklasses dan.

Maar, wat ik wel heel jammer vond aan de voorrondes is dat er gewoon een proef gejureerd wordt (logisch eigenlijk). Maar als een proef verkeerd gereden wordt (spin te veel ofzo), maar voor de rest, alle manoeuvres perfect zijn (ik heb het nu met name over de reining), dus een geweldige stopper/spinner verliest het dan van iemand die een nette maar niet spectaculaire proef rijdt. Vorig jaar vond ik het dus op de wedstrijd qua reining niet super spectaculair, op uitzonderingen na natuurlijk!!!

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:48

Voorronden.

dit jaar is ervoor gekozen om geen kwalificatie eisen te stellen om mee te mogen doen met het WRAN NK.
De argumentatie die daarachter zit is tweeledig.
1. Voor de andere NK shows hoeft men zich ook niet te kwalificeren.
2. We gaan er van uit dat men zelf ook wel de verantwoordelijkheid kan nemen om niet te starten als men daar niet aan toe is.
Beginners zijn direct hun status kwijt wanneer ze op het NK starten.

We denken er over om met ingang van het NK 2006 voor alle NKshows kwalificatie shows of voorronden te organiseren.
Over hoe dat eruit moet gaan zien moet nog overleg worden gepleegd met de diverse verenigingen. Dus hierover nog maar niet speculeren zou ik zeggen. (Of juist wel??)