[WN] in welke westernstore koopt iedereen ze spullen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StecoWestern

in welke westernstore koopt iedereen ze spullen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 23:01

omdat ik zelf een westernstore heb gehad in amsterdam(nu niet meer),ben ik wel is benieuwd waar jullie de spullen allemaal kopen,er zijn wat sites wat echt te triest voor woorden is,die verkopen echt allemaal oliebol(pisbakkeleer) en ze claimen ook dat het nog origineel uit america komt(met een omweg via india zeker),de beste kwaliteit is origineel amerikaans en mexicaans word ook steeds beter,behoed je voor zadels van rond de 150 euro,dit is zeer slecht voor je paars,aangezien ze drukplekken krijgen en bij een zwaar iemand zelfs hele nare consequenties heeft,Garland en westwood zijn argentijnse/italiaanse merken die voor een degelijke prijs goede passende zadels leveren,1 van de redenen dat we ook gestopt zijn,is het verkopen van zeer slechte goedkope zadels,we wilden niet meedoen met de concurentiestrijd,door ook die vuilnis te gaan verkopen(er waren natuurlijk meerdere redenen),ben wel is benieuwd waar jullie het geld uitgeven

Sammy_Jo

Re: in welke westernstore koopt iedereen ze spullen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 23:08

Er zijn er genoeg die idd niet de zeer goede kwaliteit leveren.
Maar ik ga hier geen verdere namen noemen (i.v.m. comm.).

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 06:19

Mijn zadels komen allebei uit Amerika, vooral mijn cutter is een heel goed zadel van Herman Oakleer. Voor de rest neus ik veel op marktplaats en ebay voor bv, bitten ed. En voor de rest ga ik meestal naar The Oregon Trai; Tack Store. Monique zit redelijk in de buurt en heeft allleen maar goede kwaliteit.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 06:40

Ligt er aan wat we nodig hebben, voor enkele kleine dingen kun je bij meerdere zaken terecht.
Als ik veel nodig heb ga ik naar Pilot Point TX, Sergeants en Paul Taylor, inclusief reis en mensen bezoeken ben ik net zoveel kwijt als in Nederland. Cool

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 06:47

Allebei mijn zadels komen uit Amerika en zijn goede merkzadels.
Verder koop ik 99% vanaf Ebay en heel af en toe in een winkel als het opruiming is en de kwaliteit en de prijs klopt met wat ik ervoor uit wil geven(=gerelateerd met wat ik er op Ebay aan kwijt zou zijn).

En je hebt natuurlijk gelijk waar het zadels van slechte kwaliteit betreft, maar ook een zeer goed merkzadel kan drukplekken geven als het paard het niet past. Dus kwaliteit is niet alles Knipoog

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 07:07

Namen noemen mag niet, maar wij kopen alles in Vorstenbosch Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 07:11

Ik koop veel bij Cornelie en omdat Sugarmiss zo lief is geweest voor mij te bieden via e-bay. Dekens e.d. koop ik in Duitsland direct bij een fabriekje in Veldhausen, dat scheelt een boel.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 07:16

Mijn ene zadel komt via iemand uit Vorstenbosch, mijn tweede zadel heb ik tweedehands op de kop kunnen tikken, goed merkzadel, past ook goed. Hoofdstellen koop ik via Vorstenbosch, teugels dito, dat zijn dingen die ik graag in handen heb voordat ik ze koop. Voor de rest haal ik veel bij de winkels bij de wedstrijden. Voor beenbeschermers en zweet- en gewone dekens kan ik bij de gewone ruitersportzaken terecht.

StecoWestern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 08:19

je zou toch zeggen dat de prijzen nu wat gunstiger moeten zijn met de huidige stand van de dollar,bij vorstenbosch ben je ook aan heel goed adres,was laatst nog in zijn winkel en wat een voorraad heeft die man,niet te geloven,wat ik bedoel met goedkope zadels,die worden vaak uit de winkel verkocht met de mededeling dat ie wel past,een beetje winkel die service geeft,komt naar je toe en neemt wat spullen mee en komt hem daar netjes passen(altijd eerst zonder pad passen!!!),het nadeel was wel is,als mensen een zadel kochten voor een paard die nog niet eens uit gegroeid was,dan stonden ze binnen een jaar weer op de stoep(en kregen wij ook wel is de schuld),omdat ze eigenwijs waren

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 08:24

StecoWestern schreef:
..het nadeel was wel is,als mensen een zadel kochten voor een paard die nog niet eens uit gegroeid was,dan stonden ze binnen een jaar weer op de stoep(en kregen wij ook wel is de schuld), omdat ze eigenwijs waren
Dat kun je ook anders zien Cool Zo hou je de business namelijk aan de gang.

Maar wees blij dat ze op de stoep staan, er zijn er zat die het niet zien en er mee door blijven rijden. Verdrietig

missgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 08:43

Ik koop mijn spullen ofwel via Ebay of ik ga een gezellig avondje shoppen bij The Oregon Trail Tackstore.
Altijd gezellig en goede service.

marjan

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 08:45

spullen koop ik in vorstenbosh, ofwel op wedstrijd als het meevalt, meeste spullen bestel ik vanuit amerika zelf omdat die fabriek hoofdleider is in wat ik zoek en mooi vind voor men paardje, en heb nu al 6maal op ebay gekocht prachtige stukken en super voordelige prijzen. Haha!

StecoWestern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 08:54

valt me op dat heel veel mensen via ebay kopen,doen jullie dat dan op ebay amerika? in amerika kan je hele goede deals sluiten,maar voor het in de winkel ligt is het bijna niet interessant meer,er zitten zoveel bedrijven tussen,dat je bijna niks over houdt,enige manier om het goed te doen,is een zee zontainer vol te stoppen en over te laten komen

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 08:57

StecoWestern schreef:
je zou toch zeggen dat de prijzen nu wat gunstiger moeten zijn met de huidige stand van de dollar,

Dat is inderdaad iets waar ik ook nog steeds op zit te wachten........
Maar volgend de europese leveranciers is er nog een handelsembargo of weet ik veel wat Verward Amerikaanse leveranciers scheelt nu inderdaad flink in de prijs. Is nu ook heel handig met aankopen op ebay OK dan!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 08:58

StecoWestern schreef:
valt me op dat heel veel mensen via ebay kopen,doen jullie dat dan op ebay amerika?

Ja, daar koop ik voornamelijk. Maar ook weleens op ebay duitsland. Het ligt een beetje aan het merk dat ik zoek, als het bv een duits merk is dan is het vaak gunstiger om het bij ebay duitsland te kopen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:02

voorheen altijd bij westernspul, omdat dat van een vriendin was en ik 10% korting kreeg.

Heb nu net een bestelling gedaan bij cornelie.
Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit.
Heb eerder bij cornelie besteld en toen was het zo binnen. Dat zijn toch dingen waardoor je bij een zaak blijft hangen

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:11

cornelie schreef:
StecoWestern schreef:
valt me op dat heel veel mensen via ebay kopen,doen jullie dat dan op ebay amerika?

Ja, daar koop ik voornamelijk. Maar ook weleens op ebay duitsland. Het ligt een beetje aan het merk dat ik zoek, als het bv een duits merk is dan is het vaak gunstiger om het bij ebay duitsland te kopen.

is het dan niet vreselijk duur om iets over te laten komen?
en zit je dan ook niet met invoerrechten???

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:16

Duitsland zijn geen invoerrechten etc en de verzendkosten zijn ook laag.
Amerika verschilt nogal eens, ook of het met de boot of met het vliegtuig komt. Invoerkosten kan je ook nog wat mee knutselen maar dan nog is het vaak goedkoper. En bv met showkleding is er gewoon veel meer keus.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:23

ja van duitsland weet ik het, daar koop ik zelf ook regelmatig leuke items:D
daar hoef je alleen de verzendkosten te betalen.
maar hoe zit dat met iets uit amerika?
ik heb daar al heel veel leuke spullen gezien (word er hebberig van Kwijl }> ) maar ik durf het niet aan om ze te kopen Verdrietig omdat ik bang ben dat ik een bult aan invoerrechten moet betalen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:26

In principe moet je er altijd rekening mee houden dat je invoer moet betalen. Er wil weleens een doos zo doorheen glippen, dat is dan alleen maar fijn/ extra voordelig.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:30

Of ik laat er soms een lagere waarde opzetten. Nadeel is wel dat áls er wat gebeurd je ook die lagere waarde uitbetaald krijgt, dus verlies je weer wat. En zo enorm hoog zijn die invoerrechten nu ook weer niet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:35

Mijn westernzadel en reins heb ik tweedehands van een bokker overgenomen.

Ik heb wat spullen bij Cornelie aangeschaft, was van goeie kwaliteit, en ze is heel makkelijk bereikbaar voor mij, dus daar blijf ik ook wel plakken. Mijn Coolback-pad komt van de Oregontrail vandaan, als ik weer zo'n pad wil hebben, zal ik ook daarnaar toe gaan. Dit omdat ze snel zijn, het spul is goed.

Verder heb ik ook veel pads en wat andere zaken van een vriendin gekregen, dus heb ik weinig nieuw spul meer nodig. Maar zodra ik weer wat nodig heb ga ik dus naar zaken waar ik al ervaring mee heb.

Via Ebay ben ik toch te huiverig om zaken te doen met verre landen zeg maar Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:41

Ik heb iets van 150 dingen over laten komen via Ebay-USA en in totaal maar hooguit 5x invoerrechten hoeven te betalen.
Kwestie van geluk hebben. Verward Haha!
Overigens zijn die invoerrecht niet zo hoog als vaak gezegd wordt, iig is het totaalbedrag nog altijd goedkoper als wat je er voor in een winkel betaald.

StecoWestern schreef:
in amerika kan je hele goede deals sluiten,maar voor het in de winkel ligt is het bijna niet interessant meer,er zitten zoveel bedrijven tussen,dat je bijna niks over houdt,enige manier om het goed te doen,is een zee zontainer vol te stoppen en over te laten komen
Het is voor bedrijven vaak niet interessant om via Ebay te kopen omdat het percentage winst dan idd voor een 'echt' bedrijf vaak te laag is. Die hebben dan ook hun normale kanalen met inkoopprijzen.

Voor mensen die de verkoop 'erbij doen' kan het wel interessant zijn* en voor de particulier zéker. *Kwestie van genoegen nemen met minder winst (omdat er ook minder kosten zijn).
Helaas zie je toch vaak dat men -ondanks de goedkope inkoop- nog probeert een woekerwinst te maken Verdrietig

Klein voorbeeldje:
Voor een scheurtje in een hoef werd mij Thrush Remedy aangeraden. Kost in de winkel Euro 19,95, aangezien ik niet in de buurt van die winkel woon zou er nog E 5,50 verzending bij op komen = E 25,45 .
Ik heb nu vanaf Ebay een flesje gekocht (nieuw in doos=verzegeld) $ 5.95, kwam aan verzending $ 15 bij = $ 20,95, omgerekend wordt mijn Paypal-rekening nu belast voor Euro 16,95.
Het scheelt niet veel, maar voor hetzelfde gemak (aan huis afgeleverd) is het toch weer mooi meegenomen.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:43

En als je het écht niet vertrouwt kan je ook nog altijd gebruik maken van een borgburo.
Dat wilde ik een keer doen bij een splinternieuw zadel maar de verkoper zag dat niet zitten. Reden voor mij om dan ook de koop af te blazen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:46

ohja....hoe gaat dat met betalen via Paypal?
moet dat dan met een creditcard (Visa)?