[SGW] SGW Vrouwenpolder.... Eerlijke B-cross? 4/5 juni

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eventinggek

SGW Vrouwenpolder.... Eerlijke B-cross? 4/5 juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 00:46

Hallo allemaal Knipoog ,

Ik wil graag weten of de B-cross in Vrouwenpolder as 4-5 juni, een goede cross is voor de eerste keer met een nieuw paard te starten?!
Niet dat ik n schijterd ben, maar ik kan me voorstellen dat er wedstrijden zijn die toch moeilijker als andere zijn... En ik wil niet voor stomme verassingen komen te staan, toch niet gek of wel?

Ik heb as zaterdag in IJsselstein de eerste crosstraining met Pashja, die ik sinds n maand of 4 rij. Hij heeft L gesprongen maar nog nooit gecrosst, hij is eigenlijk best wel een schijterd maar het wordt al steeds minder. Hij pakt eigenlijk alles al super aan, en hier in ons super bos bij Belfeld hebben we ook al allerlei crosshindernisjes gesprongen. Gaat allemaal harstikke leuk.

Zelf heb ik 3 keer op een eventing wedstrijd gestart in april en juni 2003, in America Knipoog . Was echt suuuuuuper gaaf!!! Sindsdien wil ik het liefste alleen nog eventing doen! It's addicting Clown Ik had ook nog alledrie de starts prijs! Het was natuurlijk wel eerst beginners novice en de tweede novice (volgens mij zeg maar nieuwelingen en beginners of zo).
De eerste wedstrijd (2 starts) in Tenessee, in New Market (uitslag: http://www.redycourse.com/rg_03_apr.html zie sr. beginner novice, Suzanne Bouten) en de tweede (1 start) in Kentucky, in Lexington in het Kentucky Horse Park! Dat is dus echt paardenmecca hé!! Als je daar ooit eens komt moet je er zeker gaan kijken! Heel indrukwekkend. Van die laatste wedstrijd heb ik een paar foto's kunnen bemachtigen Vingers aflikken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadat ik in juli 2003 terug in Nederland was, ben ik vrij snel met een paard van een vriendin kunnen beginnen te trainen. Daar ging het super mee; ik heb met haar 3 trainingen van Rob Janssen gedaan, daar heb ik echt vanalles me gesprongen! Jammer genoeg werd zij 2 weken voor onze eerste cross wedstrijd ernstig kreupel toen ik op vakantie was Verdrietig , en daarna ben ik haar niet meer gaan rijden omdat ze al 14 was.... Heel jammer maar beter voor 't paard...
Laatst bijgewerkt door Lielle op 28-04-05 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: datum toegevoegd

Margon

Re: SGW Vrouwenpolder.... Eerlijke B-cross?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 09:20

Volgens mij word deze cross voor het eerst gehouden Verward

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 09:53

nee, deze is al eerder gehouden. Ik heb er zelf nog niet gereden, simmie vorig jaar wel en die vond het goed te doen.

Op www.sgwzuidwest.nl staan al tekeningen en hier viewtopic.php?f=34&t=327131&st=0&sk=t&sd=a&start=8375 wordt er wat over gepraat.

Ik zie trouwens dat je bij Rob hebt getraind vorig jaar, op welke locaties? Ik train daar ook, en nog wat andere bokkers ook.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 10:19

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Vrouwenpolder. Voorheen was het op Arnemuiden, maar die heb ik nooit live gezien.
Sinds wanneer is er in America eigenlijk een cross?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 10:22

Amerika als in USA denk ik Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:33

Ik dacht aan America, omdat dat vlak bij Ysselsteyn ligt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:38

Tennessee en Kentucky liggen echt in de USA Knipoog

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 11:53

Ja, idd in the USA Haha! . Die trainingen bij Rob heb ik eind 2003 2x bij hem thuis gehad en begin vorig jaar 1x in Ysselstein. Die gingen allemaal super! Maar nu dus weer met een ander paard, ns benieuwd hoe die t gaat aanpakken Vork Heb er wel MEGAAAA zin in! Tong uitsteken De hindernissen in Vrouwenpolder zien er fair uit, dus als het zaterdag goed gaat schrijf ik me in Knipoog

Hoe zit dat trouwens precies met SGWay of life? Klinkt wel gaaf!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:00

was die training begin vorig jaar in februari in de sneeuw? Dan waren Bitwise, scum en ik daar ook *LOL*
Wb sgway of life, ik neem aan dat je dat op de sgw site hebt gelezen. Dat is dus bedacht in het sgw topic op de HK, nog 41 posts dan kun je daar meekletsen. Lezen kan iig al viewtopic.php?f=34&t=327131&hilit=&start=8400

en eigenlijk is dit off topic en als moddie mag ik dat al helemaal niet Schijnheilig

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:18

ik kwam trouwens net een site tegen waarin de levels in de US verder worden uitgewerkt en ik denk dat je jouw novice cross kunt vergelijken met een B cross hier.
http://equisearch.com/sports/eventing/event41503/
Citaat:
Novice Level -- This is the first level recognized by the US Eventing Association (USEA).As a Novice competitor, you'll ride USAEq Novice Dressage Test C or D, which includes trot serpentines; again, you may post or sit the trot. Cross-country, to be ridden at a strong canter (350 to 400 meters per minute) will be slightly longer and over a variety of terrain. The jumps can range from 2 feet 9 inches to 2-11 and include gradual up- or downhill fences, small ditches, drops, and a step up out of water. Stadium may be on sloping terrain, jumps range from 2-9 to 2-11 and include a one-stride in-and-out.

het springen en het soort hindernissen in de cross zijn vergelijkbaar, alleen het tempo in de cross ligt een stuk hoger (460 meter pet minuut)

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:43

ik heb meegedaan aan de training in vrouwenpolder, en het waren nog niet echt verschrikkelijk spannende hindernissen, als ik eens terugdenk aan de cross van vorig jaar daar, denk ik dat dit een hele goede cross is om mee te beginnen.

ik ga zelf meedoen aan de oefencross,

trouwens Lachen wel leuk dat jullie het al hebben over de tekeningen enzo, zo weet ik dat m'n site vaak bekeken wordt Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:44

dan hopen we nu vol spanning op meer foto's *LOL*

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:58

Dit jaar ga ik ook voor het eerst naar Vrouwenpolder. Heb wel een aantal foto's gezien van Vrouwenpolder, maar weet dus eigenlijk totaal niet wat ik voor mn neus krijg..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:48

Vrouwenpolder is een hele vriendelijke cross. (op de hooiruif van vorig jaar na dan. Het dakje zat veel te laag, zodat je je hoofd stootte, wat dus ook gebeurde. gelukkig had de organisatie dat direct in de gaten en heeft direct het dakje verwijderd).
De hindernissen zijn heel eerlijk en niet heel erg spannend, dus je kunt met vertrouwen een "groen" paard meenemen. Het merendeel van de hindernissen staan in open veld, maar wel aangeleund. Ook ga je tussen weilanden door waar aan weerskanten paarden staan (Killea vond dat wel een beetje griezelig vorig jaar). Het pad door de weilanden is niet al te breed..........Verder ook nog wat paden met aan de linkerkant een sloot en aan de rechterkant draad. Da's wat minder.
Of de route hetzelfde is weet ik niet, dat zal ik dan wel zien.

pindakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:11

Heb daar vorig jaar ook gereden, ik vond het echt niet moeilijk staan, mooi voor een jong paard. Wat wel jammer is, is dat het nogal veel wenden en keren is ..

Je kunt trouwens ook een keer gaan trainen bij Marcella de Kam op het terrein zelf, maar dat staat allemaal op de site ...

Ik woon er trouwens 5 minuten vandaan Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:24

Scum schreef:

Ijsselsteijn ligt toch ook vlak bij Utrecht?? Tong uitsteken

Zit een hengstenboer waar ik wel eens ben wezen kijken.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 22:24

Ja suus, nog even doorposten dan kun je in de sgw-huiskamer.
Foto's zien er super uit.
Dit weekend ben ik in Belfeld bij mijn zus op visite. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kom/kwam je daar wel eens. Zij heeft een weiland met een héél hoge omheining aan de afslag Belfeld.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:21

GvdT schreef:
Scum schreef:

Ijsselsteijn ligt toch ook vlak bij Utrecht?? Tong uitsteken

Zit een hengstenboer waar ik wel eens ben wezen kijken.

Dit is Ysselsteyn (dat is in noord Limburg), waar de cross altijd is. Die andere zal dan wel Ijsselsteijn zijn, en dat ligt volgens mij bij Utrecht ja.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 12:34

Er liggen idd 2 IJsselsteijnen in Nederland, ongeveer dan haha. Je schrijft ze alleen een beetje anders. Ik ben erachter gekomen doordat ik me per ongeluk bijna voor een dressuurwedstrijd had ingeschreven, die dus zo ver weg was! Voor is cross is t wat anders maar alleen voor een dressuurwedstrijd vind ik bijna 2 uur rijden toch wat errugg ver...

Ik kan al echt niet meer wachten tot de training zaterdag! Ik zou graag nog een training in Vrouwenpolder willen doen, maar ik moet nog effe kijken of ik dat doe. Is best ver weg voor mij.... Ach gut En ik heb t al best druk;

30 april = cross training Ysselsteyn
7 mei = SGW Ysselsteyn, kijken Haha!
8 mei = CH Ospel/Nederweert, B DR + S
15/16 mei = Ch Herkenbosch, B DR + S
22 mei = Cross training Vrouwenpolder????
5 juni = SGW Vrouwenpolder

Verder moet ik eerst maar eens kijken hoe het allemaal gaat.

*Weet iemand trouwens hoe het precies zit met de stalling in Vrouwenpolder? Ach gut Zijn er genoeg stallen; moet ik van tevoren reserveren; moet ik zelf hooi / stro meenemen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:35

7 mei = SGW Ysselsteyn, kijken
=> dat is in Castenray! Ligt een paar km verderop *LOL*

Ik heb geen idee van de stalling in Vrouwenpolder, heb nog geen reactie gekregen van hen, en bellen lukt ook niet echt. Reserveren kan iig via de site, als het goed is dus Bloos!

sandra26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:43

Hoi hoi

Voor stalling kan je denk ik gewoon naar manege de Eendracht bellen op hun terrein wordt de cross gereden.
Het nummer zal wel op de website staan www. manegedeeendracht.nl.

Groetjes

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:45

volgens de manege - ik had ze net aan de lijn - liep dat via de vereniging.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 18:09

Lielle schreef:
was die training begin vorig jaar in februari in de sneeuw? Dan waren Bitwise, scum en ik daar ook *LOL*
Wb sgway of life, ik neem aan dat je dat op de sgw site hebt gelezen. Dat is dus bedacht in het sgw topic op de HK, nog 41 posts dan kun je daar meekletsen. Lezen kan iig al viewtopic.php?f=34&t=327131&hilit=&start=8400

en eigenlijk is dit off topic en als moddie mag ik dat al helemaal niet Schijnheilig

Nee, vorig jaar was t in maart geloof ik, in Ysselsteyn. T jaar daarvoor geloof ik in september en oktober bij Rob thuis.
Wel grappig trouwens van dat SGWay of life, ik zal mn best doen met die topics Pling

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 11:00

Eventinggek schreef:
Er liggen idd 2 IJsselsteijnen in Nederland, ongeveer dan haha. Je schrijft ze alleen een beetje anders. Ik ben erachter gekomen doordat ik me per ongeluk bijna voor een dressuurwedstrijd had ingeschreven, die dus zo ver weg was! Voor is cross is t wat anders maar alleen voor een dressuurwedstrijd vind ik bijna 2 uur rijden toch wat errugg ver...

Ik kan al echt niet meer wachten tot de training zaterdag! Ik zou graag nog een training in Vrouwenpolder willen doen, maar ik moet nog effe kijken of ik dat doe. Is best ver weg voor mij.... Ach gut En ik heb t al best druk;

30 april = cross training Ysselsteyn
7 mei = SGW Ysselsteyn, kijken Haha!
8 mei = CH Ospel/Nederweert, B DR + S
15/16 mei = Ch Herkenbosch, B DR + S
22 mei = Cross training Vrouwenpolder????
5 juni = SGW Vrouwenpolder

Verder moet ik eerst maar eens kijken hoe het allemaal gaat.

*Weet iemand trouwens hoe het precies zit met de stalling in Vrouwenpolder? Ach gut Zijn er genoeg stallen; moet ik van tevoren reserveren; moet ik zelf hooi / stro meenemen?

Dan moeten we toch eens meeten! Ik ben op 7 april ook in Ysselsteyn om Lielle en Gomir aan te moedigen en 8 mei ben ik er als groom.
Ospel sla ik daarom dit jaar over.
Herkenbosch rijd ik ook met 2 paarden
En ik en ook al in Vrouwenpolder. We blijven daar overnachten. Dus.... boktmeeting! Haha!

Eventinggek

Re: SGW Vrouwenpolder.... Eerlijke B-cross? 4/5 juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 14:04

Ik was ook al aan t denken om naar Vrouwenpolder zaterdags aan te rijden en dan mn paard daar te stallen! Hyper! Dan wordt t gezellig! Moeten we anders met zn allen wat afspreken?!? Lijkt me hartstikke leuk.

Wat doen jullie zelf? Ik kan gelukkig de camper van mn vader meekrijgen, die kan op de pickup en dan kan daar weer de trailer achter! Ik hoop dat t dan al echt zomerweer is *LOL*