[WN] Valse staart, wie kan mij helpen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Valse staart, wie kan mij helpen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 12:34

Ik heb dit op vraag maar raak staan maar kreeg geen reactie alleen dat het hier wel meer bekend is dus hierbij:

Mijn grote 3 jarige merrie heeft helaas maar weinig en een korte staart. Nu zal dat metteretijd wel aangroeien, alleen ik wil haar in juni voor de keuring doen en dan verstoort het het beeld wel bij een masale 3 jarige van 1.72.
Wie heeft ervaning met het invlechten, of anderzijds voller en langer maken van een paardenstaart.
De merrie is bruin, dus zwarte staart.

Anya

Re: Valse staart, wie kan mij helpen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:37

Ik heb haar het advies gegeven eens op WN te vragen. Vanwege de ervaring met het mooi maken van o.a. halterpaarden. Ik kan mij herinneren dat hier ook iemand zit met ervaring met moeilijke staarten, maar ik weet niet meer wie (ik heb het niet onthouden omdat Lan een prima staart heeft).

het is natuurlijk wel een beetje 'vloeken in de kerk' om hier om hulp te vragen voor een kwpn-er Clown
Laatst bijgewerkt door Anya op 25-04-05 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:37

Je kunt bij de slacht paardenstaarten halen. Ik ken iemand die heeft voor een zwarte staart een staart van een Fries erbij inhangen.
2 kleine vlechtjes maken en daarmee de staart vastknopen.

Maar mag dat wel bij een officiele keuring? Ik weet niet wat voor paard het is (ik ga er vanuit een WPN'er oid).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 12:39

Ja hoor het mag wel ik meld het zowiezo, het is onderdeel van toileteren, net zoals vlechtjes etc (bij kwpn dan Haha! )

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:41

Sommige westernwinkels hebben ze ook standaard in de verkoop (dan hebben ze al fijn de staartwortel er af gehaald Vork ). In Amerika hebben bijna alle westernzaken wel staarten. Ik geloof echter dat het een stuk goedkoper is om een staart bij de slacht op te halen, maar ik heb gehoord dat die ook erg hard schijnen te gaan tegenwoordig Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:53

PB redpebbles eens, die heeft een goed adres voor nep staarten!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 13:59

Bedankt dat zal ik doen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:59

Als je een staart bij de slacht haalt zul je toch op één of andere manier de huid c.q. haren moeten prepareren zodat 'ie bewaard én makkelijk in de staart gemaakt kan worden. Lijkt me nog niet zo heel simpel.

Sarabande, kijk eens op Ebay.com en zoek op tail extention'.
Legio staarten met verschillende diktes, kleuren en bevestigings methodes. Kebo hier in Nederland heeft ze tegenwoordig dacht ik ook. Deze nepstaarten kun je er tijdelijk in hangen voor show of wedstrijd, maar haal je er daarna weer uit.

Je kunt ook op zoek naar paarden'kappers', of misschien zelfs een mensenkapper, die extentions kan zetten zoals het bij mensen gedaan wordt, dus met elastiekjes of was. Dit blijft dan semi-permanent (een aantal maanden) zitten maar is wel een stuk duurder. Hier kun je dan overigens wel weer die slachtstaart voor gebruiken. Ik kan even voor je informeren bij een vriendin, die heeft eens zo'n paardenkapster op stal gehad.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 14:27

O graag, fijn dat jullie me zo kunnen helpen.
Ik heb ook al een site in Amerika doorgekregen, maar ik kom er niet helemaal uit wat ik voor een bruine merrie moet hebben, en als het dan iets heel anders is is dat ook weer zo lastig.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:29

Eigenlijk moet je even kijken naar de kleur van Vanille Sarabande. Heeft ze een diepzwarte staart, of een gewoon zwarte staart. Zit er wat grijs/wit in haar staart? Daar moet je op afgaan. Zodat de kleur die je kiest het beste past bij haar natuurlijke staartkleur.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:36

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:40

In Amerika heet een bruine (dus bruin paard met zwarte manen en staart) 'bay'. Daar zou je dus naar kunnen kijken. Een bruine heeft nooit echt een pikzwarte staart, maar meestal zitten er wel wat donkerbruine haren doorheen. Als je twijfelt kun je het beste een iets donkerder staart aanhouden, omdat je'm in het midden van de staart, in het verlenged van de staartwortel hangt en het 'binnenste' haar in een staart is van nature ook meestal iets donkerder.

Hier bijvoorbeeld een zwarte staart met wat bruin. Hide extension, d.w.z. dat het haar nog aan een stuk geprepareerde huid vast zit.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 14:43

Ja die kleur klopt Francis, maar ik ben een volslagen leek op E bay gebied Blond .

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:52

Even simpel uitgelegd: Je kunt bieden op deze staart, of, als je geen risico wilt lopen dat je overboden wordt, op de 'buy it now' optie klikken. Dan koop je'm direct voor de 'buy it now'- prijs.
Bij deze prijs komt de shipping nog bovenop, hoeveel dit is kun je via e-mail aan de verkoper vragen.
Betalen gaat het simpelst als je een creditcard hebt (of misschien familie met een creditcard?). Maak een PayPal account aan bij www.PayPal.com en dan kun je via PayPal met je creditcard betalen op Ebay. Hoe dit werkt wijst zich vanzelf als je de veiling wint of via buy it now koopt.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:12

ja ben er ook naar opzoek voor men arabje als ik pleasure wil starten maar ik weet niet welk systeem ik het beste zou gebruiken,
tube, slide on, wrap around?
moet ook een zwarte zijn want hij heeft zwarte manen en staart juist boveaan aan de staartwortel heeft hij een bruin vos kroontje.

niemand die zulke staart in tweedehans heeft liggen? of waar je die kan kopen niet te duur zou graag één van 36inch ofzo hebben

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:17

Er is een adres in de USA waar je de staart kant en klaar kunt krijgen of haar per pond kunt kopen.
Zo kun je beslissen of je een paard die nepstaart wilt geven (die als het niet goed wordt gedaan duidelijk zicht baar is, of dat je kleine plukjes haar in de staart laat knopen)

http://www.thetailstore.com/

Voor een adres in Nederland, probeer eens

http://www.paardenstaart.nl/

Als je het laat doen, weet je zeker dat het goed zit qua kleur.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:26

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 19:43

Dank je spikers daar heb ik de site van gezien, het ziet er schitterend uit, maar kost 300 euro, dat is iets boven mijn begroting

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:14

Ik heb ook eens een staart bij een slager weggehaald voor mijn merrie.
Die kreeg ik gratis van hem , had ie nog in de vriezer liggen, maar toen ik thuis was , had ik het heldere ideen om hem eerst te wassen voordat ik hem zou afknippen , van de staartwortel , nou , ik ben geen mietje wat dat betreft, maar heb er wel boven staan kokhalzen. Een vriendin van me heeft er later extensions van gemaakt en het is ook wel mooi geworden , maar als ik aan terug denk brrrrr. Maar 300 euro is idd niet niks , succes met je zoektocht.

janedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:20

Ik zag gisteren op een wedstrijd in België een stand waar ze paardenstaarten verkochten. Heb niet naar de prijs gekeken en ik weet ook niet hoe deze staarten bevestigd moeten worden want ik had meer interesse in de BMB spullen. Ik heb een kaartje mee genomen dus als je wilt kan ik je een adres + telefoonnummer geven ze hebben helaas geen website. De winkel is in Belgié, in de buurt van Breda.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:33

janedoe schreef:
Ik zag gisteren op een wedstrijd in België een stand waar ze paardenstaarten verkochten. Heb niet naar de prijs gekeken en ik weet ook niet hoe deze staarten bevestigd moeten worden want ik had meer interesse in de BMB spullen. Ik heb een kaartje mee genomen dus als je wilt kan ik je een adres + telefoonnummer geven ze hebben helaas geen website. De winkel is in Belgié, in de buurt van Breda.

Bedoel je in Arendonk? Die ene 'losse' staart (van écht paardenhaar) was iets van 240 euro, die andere (wel écht haar, maar niet van een paard) was 225 euro. Die mevrouw vertelde dat die van 225 euro in meer kleuren verkrijgbaar is, waardoor het makkelijker bij de staart van je eigen paard te 'mengen' is.

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 00:40

Ik heb een losse staart om in te vlechten bij Magic. Ik heb hem gekocht bij Sonja Scheerman. Haar telef.nr. is 06-13478495
Het is een hele mooie zwarte staart en inderdaad van een Fries paard. Voor de Halter, Pleasure, Hunter heb ik hem erbij inhangen en voor de Reining haal ik hem er weer uit. Haha!
De prijs viel mij mee met wat voor bedragen ik hier hoor.
Veel succes met het vinden van de juiste kleur.

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 08:06

Kijk hier eens: http://www.depaardenkapper.nl/
Zij is echt vreselijk goed en je krijgt echt precies wat je zoekt. Heb al meerdere mensen doorverwezen en ze zijn allemaal vreselijk tevreden.

Edit: oeps, zie dat Redpebbles Sonja al heeft neergezet Bloos

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 08:20

Harstikke bedankt wat een behulpzaamheid op een voor mij vreemd forum.
Ik ga meerdere opties na en neem contact op.
Jullie zijn toppie OK dan!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 08:25

Zo'n workshop van haar lijkt me helemaal geweldig. Zou Dot wel graag een mooie maantop willen geven i.p.v. dat pluisje wat ze nu heeft. Ben al vreselijk manen aan't sparen om dat haar er voor te gebruiken...
Nog meer (western)liefhebbers? Misschien kunnen we iets organiseren...

Enneh Sarabande... that's western... Kom gerust nog es vaker langs.