Ik ben vandaag dus geweest en vond het fantastisch op een paar dingen na. Ten eerste wil ik meteen mijn hart luchten over een bepaald showonderdeel van het paardenspektakel, namelijk de rodeo. Ik vond dit superzielig en heb flink Boe geroepen en hard geklapt wanneer er iets fout ging. Het bleek dus de eerste keer te zijn in de Brabanthallen, en ik hoop de laatste keer, want daar geef ik mijn geld niet aan uit. Heel leuk verhaal van te voren, dat de paarden geen pijn hebben omdat paarden die pijn hebben niet bewegen. Nou, ik zal bij hem eens een leren riem strak om zijn buik binden, kijken hoe hij het vindt. De paarden dus flink bokken en iedereen (op een paar heldere mensen na dan) vonden het prachtig! Ook werden er paarden met een lasso gevangen waar er dus een haflingertje tussenzat (klein, smal haflingertje...vraag me af of het wel werkelijk een haf was...mensen?

Ook zat er een "appaloosa" bij, die dus naar één van de hulp-debieltjes op paard trapte...ik heb heel hard geklapt

Ook ergerde ik me dood aan die kleine kl*te Mexicaantjes met die lasso's...ze zijn wel 4 keer voorbij gekomen en deden elke keer hetzeflde. En dan verwachten mensen dat je elke keer applaudiseert ook?? Dachtut niet...

Verder vond ik sommige dingen nogal knullig geregeld...zoals het feit dat er op heel weinig plekken iets te vreten kon worden gehaald. Ook vond ik het raar dat je bij de ingang van het paardenspektakel je kaartje af moest geven, ik zou hem wanneer ik de zaal weer verliet mijn kaartje terugkrijgen...niet dus!

Bovendien was het stervensduur! Een broodje beenham! 6 consumptiebonnen (van elk 75 €cent!) Dat is dus €4,50 wat dus neerkomt op 10 gulden! Voor één broodje beenham! (was wel erggg lekker trouwens

Maargoed...ik vond de reining dus wel errug leuk...en zeker de barrelraces waren een heus spektakel! Dat had ik nog nooit gezien! Werkelijk waar, alle paarden waren nerveus en sommigen hebben het niet tot de arena gehaald omdat hun paard simpelweg niet verder ging dan de bakrand. Ook was er één vanaf gevallen, het meisje had geloof ik behoorlijk pijn in de rug na haar val. Er zat ook een meid bij, waar ik echt bewondering voor heb! Haar paard wilde in het begin ook niet, toch gelukt, eerste barrel gehaald, en de tweede wilde het paard niet nemen! Het meisje is vervolgens afgestapt en heeft te voet, met het paard het parcours afgelopen!!!

Al met al...we hebben niet veel uitgegeven. Mijn nicht heeft ook de westernkoorts gekregen (tis besmettelijk geloof ik) en heeft vandaag een hoed (met veertje

Mijn ma heeft een verschrikkelijk dure tas gekocht (de gek...zo'n westernzadeltasje), en een Indianenbeeldje.
Al met al toch wel een leuke dag gehad, ondanks dat deze slecht begon na €5 euro te hebben betaald voor het parkeren! En wanneer je dan terugkomt hebben ze hem niet eens gewassen en uitgezogen!

Maargoed, hoe hebben jullie het gehad?