Ik heb zo eens wat informatie opgezocht over het chippen van mijn veulen. Maar eigenlijk wil ik hem helemaal niet laten chippen.
Ik heb er een hoop over gelezen en kies liever voor DNA registratie. Nu heb ik wat info gevonden over de "eisen" die ze daarbij stellen. Één ervan is dat de merrie dan ook al ontheffing gehad moet hebben voor het chippen. Weten jullie of hier ook onderuit te komen is? Mijn merrie is namelijk gechipt (niet door mij, maar net voor ze van mij werd, ik heb wel de streepjescodes ingestuurd en paspoort aangevraagd bij de KNHS).
Ik wil echt proberen onder het chippen uit te komen met mijn ukkepuk!
Verder wil ik hem dus laten registreren bij de [naam]. Dat lukt wel (met wat hulp
). Maar is het ook mogelijk om in NL een paspoort te krijgen voor een specifiek ras (in mijn geval een APH)? En dan dus met DNA registratie ipv een chipnr.?Heeft iemand van jullie hier ervaring mee met zijn/haar Quarter, Paint of Appaloosa veulen?
Of loopt er iemand tegen hetzelfde aan die het met mij wil uitzoeken wanneer hier niets over bekend is?
)
Onze DA vertelde nog over een paard wat hij had gechipped en na een tijdje konden ze de chip niet meer terugvinden

.