[WN] Avond Programma op de APHA/ApHC shows wordt uitgebreid!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Avond Programma op de APHA/ApHC shows wordt uitgebreid!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 21:59

Ter info voor iedereen die gaat showen of wil komen kijken op de gezamelijke wedstrijden van de Appaloosa en Paints dit jaar!

Team Competition!!
Het nieuwe seizoen gaat weer beginnen! En om de wedstrijden nog leuker en nog gezelliger te maken hebben we besloten dit jaar op de meerdaagse shows samen met de Appaloosa’s ook een avond programma te organiseren met leuke aparte klasses voor jong en oud!

Het eerste “nieuwe” is dit jaar de Team Competition! Hierbij gaat er gestreden worden tussen de Teams onderling die jullie zelf samen mogen stellen!

Elk Team mag 4 ruiters en 1 reserve ruiter aanmelden. De onderdelen die verreden worden zijn Western Pleasure, Trail, Western Horsemanship en Reining. Elk Team mag zelf kiezen welke ruiter welk onderdeel start.
Het meedoen staat open voor ALLE ruiters!! Dus Paints, Appaloosa’s, Breedingstocks, Beginners, Jeugd, alles mag! En alles mag ook door elkaar! Dus, bel/mail/sms/fax snel al je vrienden en stel een Team samen!

De regels zijn als volgt:
Minimaal 3 paarden en 4 ruiters moeten aangemeld worden. 1 paard mag dus 2 keer starten voor het team.
Maximaal 2 professional ruiters per Team
Het wordt aangeraden “herkenbaar” voor de Jury te zijn, dus eenzelfde kleur pad/shirt is leuk.
Elk Team moet een naam opgeven aan het secretariaat, en wordt aangeraden om alle fans op de tribune uit te nodigen om te komen aanmoedigen!

We hopen dat jullie net zo enthousiast zullen zijn als wij en snel een Team zullen samenstellen! De Team Competition gaat alleen door bij deelname van minimaal 2 Teams.

Bare-Back Western Pleasure!!
Ja, je leest het goed!! Wie durft de uitdaging aan en zonder zadel te gaan pleasure-en??
Als afsluiter van het avond programma schrijven we dit jaar ook Bare-Back Western Pleasure uit! De regels zijn vrij simpel, het is precies hetzelfde als Western Pleasure, alleen dan zonder zadel! (lijm op de broek ook niet toegestaan Knipoog !)
Deze klasse telt ook mee naar de YEHPA’s en is open voor alle Open en Amateur Paint, Breedingstock en Appaloosa combinaties. Een cap/veiligheids helm is toegestaan, maar niet verplicht.
Het is toegestaan een Senior paard op een snaffle en 2 handen te starten.
Dus kom op mensen, toon een beetje lef en schrijf je snel in voor de Bare Back Western Pleasure!

shellybelly

Re: Avond Programma op de APHA/ApHC shows wordt uitgebreid!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:28

Ik ben heel benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen , sta op de eerste rij om de lefgozers aan te moedigen!! *o/* Als ik niet mee zou helpen tijdens deze show en ik had een eigen paard dan zou ik beslist mee doen en voor het oog van iedereen er in de lope afvallen of al eerder bij de jog... Clown
Hoop op veel deelnemers vooral omdat het een try-out is en we weer eens een leuk avondprogramma hebben. Goed plan Yeddah!!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:46

Leuk!! Ben benieuwd naar het aantal deelnemers!

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:55

Ik ook. Het is spannend hoe dit aanslaat! Haha!

Als er mensen tijdens de pleasure mogen komen te vallen help ik jullie wel eer overeind! Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 22:58

Ik dacht dat jij meedeed Chatalleke!! Open voor Breedingstocks en je mag op 2 handen!!

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:04

Heb geen vervoer Haha! En anders zou ik op Fire starten. Zit lekkerder namelijk!!

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 08:53

heb van het weekend de pleasure weer even mogen oefenen en toen vond jim het nodig om telkens in de lope te gaan bokken dus ik hou me nog even af. Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:55

Klinkt heel leuk allemaal, maar aangezien er al geen minimum aantal starts is voor jonge paarden op een rassenshow, kunnen deze extra onderdelen voor een nog grotere belasting zorgen.

Is hier rekening mee gehouden of gaat men echt uit van de 'eigen verantwoordelijkheid' van de ruiter tov zijn jonge paard ?? Cool

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:27

Sugarmiss schreef:
Is hier rekening mee gehouden of gaat men echt uit van de 'eigen verantwoordelijkheid' van de ruiter tov zijn jonge paard ?? Cool

Dat is idd een stukje verantwoordelijkheid van de ruiter. Ik denk dat de meeste ruiters sowieso niet op een heel jong paard "bare back" gaan starten ...

Het lijkt mij wel erg leuk! Wie neemt de videocamera mee??

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:45

Ja ik wil wel meedoen.... maar wil bij mij in het team? Bloos Ik wil wel uitkomen in de pleasure dat is mijn sterkste kant. Bloos Trail kan ook wel maar ga soms uit koers en Reining heb ik nog nooit gedaan. Dus er is al een ruiter voor de pleasure. Bert ga jij ook heen?
Haha!

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:59

jeddah schreef:
Bare-Back Western Pleasure!!
Ja, je leest het goed!! Wie durft de uitdaging aan en zonder zadel te gaan pleasure-en??
Als afsluiter van het avond programma schrijven we dit jaar ook Bare-Back Western Pleasure uit! De regels zijn vrij simpel, het is precies hetzelfde als Western Pleasure, alleen dan zonder zadel! (lijm op de broek ook niet toegestaan !)
Deze klasse telt ook mee naar de YEHPA’s en is open voor alle Open en Amateur Paint, Breedingstock en Appaloosa combinaties. Een cap/veiligheids helm is toegestaan, maar niet verplicht.
Het is toegestaan een Senior paard op een snaffle en 2 handen te starten.
Dus kom op mensen, toon een beetje lef en schrijf je snel in voor de Bare Back Western Pleasure!

Dit zou ik wel durven, maar dan wel met Casey en dat is helaas een Quarter Huilen Huilen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:39

woldhoeve schreef:
... Bert ga jij ook heen?
Haha!

Weet ik (nog) niet. Ik heb er eerlijk gezegd nog niet eens over nagedacht. Op zich lijkt het me hardstikke leuk en ben ik voor zulke dingen altijd wel in! Ik moet alleen even afwachten hoe Jive is, tegen die tijd. Ik heb nl. 1 week eerder eerst nog een endurance wedstrijd en zie daarna wel weer.

Ik kom iig zowieso kijken!

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:55

leuk !!
halaas heb ik geen vrienden met paints

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:56

woldhoeve schreef:
Ja ik wil wel meedoen.... maar wil bij mij in het team? Bloos Ik wil wel uitkomen in de pleasure dat is mijn sterkste kant. Bloos Trail kan ook wel maar ga soms uit koers en Reining heb ik nog nooit gedaan. Dus er is al een ruiter voor de pleasure. Bert ga jij ook heen?
Haha!

he wij kunnen dan wel beginnen met een team
pleasure wil ik liever niet rijden dus dat komt mooi uit Knipoog

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:40

Dat is goed waar ben je goed in Vrolijk? Haha! Ik wil ook wel Trail of horsemanship doen maar ik zeg het eerlijk dat is mijn mindere kant. Wie wil ons team versterken? }>

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:13

Dit wordt leuk mensen Haha!
Ik kan helaas alleen 's avonds komen, dus kan geen paard meenemen...ik ben echter wel aanwezig, dit kom ik zien! Lachen

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:05

Geweldig dat Bare-back pleasure!! OK dan! Daar ben ik echt helemaal gek van en oefen ik al zeer regelmatig in de bak! Helaas is het moeilijk om mee te doen aangezien Socks niet van mij is...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:19

LisetteSugar schreef:
Geweldig dat Bare-back pleasure!! OK dan! Daar ben ik echt helemaal gek van en oefen ik al zeer regelmatig in de bak! Helaas is het moeilijk om mee te doen aangezien Socks niet van mij is...

Je kunt ook altijd even vragen of het mogelijk is om een paard van een ander te starten Tong uitsteken Het gaat hier immers niet om punten.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 19:44

Paard van een ander starten is prima hoor! Bij de special klasses en de team competition mag dat, het zijn immers "fun" klasses, dus doe mee!

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:03

woldhoeve schreef:
Dat is goed waar ben je goed in Vrolijk? Haha! Ik wil ook wel Trail of horsemanship doen maar ik zeg het eerlijk dat is mijn mindere kant. Wie wil ons team versterken? }>

kan trail , horsmanship en reining of ik er goed in ben durf ik niet te zegen Haha!
vind reining natuurlijk het leukste om te doen Ja
maar als er een betere reining ruiter in ons team komt moet die dat natuurlijk doen Knipoog

weet wel iemand die misschien mee wilt doen.
die kan dan misschien een ander onderdeel op face rijden.

heb alleen geen paard extra dus moeten we nog iemand hebben in ons team, wie wil !! ??

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:23

calemity_jane misschien??? Dan hebben we een appie, paint en breeding *LOL*

En ik wil tevens ook wel invallen. Als iemand maar een paard voor me heeft Tong uitsteken Schijnheilig

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 01:30

SUPER aktie van de DPHC, zou er bijna een Paint voor nemen Knipoog

Jammer genoeg kan ik niet meedoen, heb geen vlekken op mijn paarden maar ik kom zeker aanmoedigen!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 08:01

Leuke onderdelen!!! Zit ik mooi naast dus.
Waarom heb ik nou toch ook weer m'n Paint verkocht....?

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:55

Nou kom op zeg! Wie willen er allemaal meedoen? Er zijn toch wel mensen die daar blijven slapen en daaraan mee kunnen doen? Het lijkt iedereen geweldig leuk maar niemand die zich in wil schrijven?
We hebben al bijna een team nog 1 paard en twee ruiters en dan zijn we compleet. Kom op laat je horen Haha! Ja

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:57

Wat een leuk idee! Jammer dat Lan geen vlekken heeft. Haha!