[WN] Mag je als beginner geen paard tot 4 starten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Happiness

Mag je als beginner geen paard tot 4 starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 17:18

Ik hoorde van iemand dat je als beginner geen paard tot 4 jaar mag starten. (er op rijden in wedstrijden)
Mag dat echt niet? ook als het je eigen paard is?
Dat wou ik even weten..

XoNo

Re: Mag je als beginner geen paard tot 4 starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:32

Op WRAN wedstrijden niet (ook niet als het je eigen paard is). Op APHA wedstrijden wel.

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 17:35

XoNo schreef:
Op WRAN wedstrijden niet (ook niet als het je eigen paard is). Op APHA wedstrijden wel.

En op Dphc wedstrijden? Bloos

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 17:36

Nog een vraag Tong uitsteken
Hoeveel punten moet je hebben om Amateur te worden?
Iemand informatie of een link ofzo?
bedankt! Lachen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:59

DPHC hoort bij de APHA...dus ja, ook bij de DPHC mag je met een 3 jarige in de beginners starten.

Bij de WRAN moet je 7 punten gehaald hebben, de DPHC/APHA weet ik niet.

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 18:03

XoNo schreef:
DPHC hoort bij de APHA...dus ja, ook bij de DPHC mag je met een 3 jarige in de beginners starten.

Bij de WRAN moet je 7 punten gehaald hebben, de DPHC/APHA weet ik niet.

Dankje!! Haha!

Mellowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:08

En bij de AQHA dan? Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:10

Mellowtje schreef:
En bij de AQHA dan? Haha!

Same Haha! Ik weet alleen niet of ze beginners uitschrijven. Beginners is namelijk geen officiele klasse. Novice Amateur wordt als beginners gezien bij de AQHA en de APHA. Je rijdt ook niet voor officiele APHA of AQHA punten in de beginners. In de Novice Amateur wel.

Bij de AQHA en APHA doen ze niet zo moeilijk over leeftijden, aangezien ze in Amerika ook 2 year old pleasure e.d. hebben Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:23

Happiness schreef:
Nog een vraag Tong uitsteken
Hoeveel punten moet je hebben om Amateur te worden?
Iemand informatie of een link ofzo?
bedankt! Lachen

0 punten,geen 7 Cool

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:45

Tuurlijk, je mag altijd amateur worden. Maar als je meer dan 7 punten in 1 jaar verdient bij de WRAN, dan moet je het jaar erop naar de amateur.

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:20

Waarom wordt mijn inschrijving met mijn 3 jarige haflinger (die in mei 4 wordt) wel aangenomen dan?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:23

Yorel schreef:
Waarom wordt mijn inschrijving met mijn 3 jarige haflinger (die in mei 4 wordt) wel aangenomen dan?

Waar start je en wat start je? Overigens...vanaf 1 januari zijn alle paarden een jaar ouder. Dus je haflinger is dit jaar 4.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:24

Ieder paard wordt per 1 januari een jaar ouder dus jou paard is in de ogen van de wran al 4. Je mag geen 3-jarige starten in de beginners maar wel een 4-jarige.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:07

XoNo schreef:
Tuurlijk, je mag altijd amateur worden. Maar als je meer dan 7 punten in 1 jaar verdient bij de WRAN, dan moet je het jaar erop naar de amateur.

De topic starter vind dat niet zo natuurlijk,zeker als er word verteld dat je 7 punten moet hebben om amateur te worden.
ook dat hij/zij niet mag starten in de beginners op een 4 jarige is niet correct.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:28

Blaze schreef:
De topic starter vind dat niet zo natuurlijk,zeker als er word verteld dat je 7 punten
moet
hebben om amateur te worden.
ook dat hij/zij niet mag starten in de beginners op een 4 jarige is niet correct.

Dit is mierenneukerij Blaze Haha!
Ik heb nergens gezegd dat ze niet op een 4 jarige in de beginners mag starten, ze mag niet met een paard onder de 4 jaar starten in de beginners. Wel goed lezen Knipoog

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:42

Hiep hiep hoera 50% fout en de andere 50% voor 80% onduidelijk Cool
Over mierenneukerij gesproken Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:51

Blaze schreef:
Hiep hiep hoera 50% fout en de andere 50% voor 80% onduidelijk Cool
Over mierenneukerij gesproken Knipoog

Nee hoor. De eerste 50% was misschien onduidelijk (want je MOET naar de amateur als je 7 punten hebt in de beginners bij de WRAN), de tweede 50% was 100% DUIDELIJK. De TS heeft het duidelijk begrepen, evenals Yosan Lachen

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:59

Ja hoor je hebt helemaal gelijk Sigaar
Dat ik durf ik twijfelen aan jouw kennis,vergeef me Cool

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:33

Oké, daar gaan we weer: ik snap er dus nog steeds allemaal geen moer van, in mijn beleving mag ik een paard van een ander wel starten, maar dan in de open.... maar ik ben officieel beginner....

Dus ik mag wel een paard onder de vier (van een ander) starten in de open, terwijl ik qua punten een beginner ben? Gestoord

edit: ik zie dat ik het niet zo helder heb neergezet Knipoog

Ik ben dus beginner. Ik mag volgens de stelling van de TS met een driejarige niet in de beginners rondcrossen.
Stel, het bewuste paard is drie én in eigendom van iemand anders, dan ben ik verplicht het dier in de open te starten en dan mag ik (als technisch beginner) ineens wél met hem starten? Verward
Laatst bijgewerkt door Elles op 10-03-05 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:38

Elles schreef:

Dus ik mag wel een paard onder de vier (van een ander) starten in de open, terwijl ik qua punten een beginner ben? Gestoord

Ja dat mag,maar dan ben je meteen geen beginner meer.
Is eigenlijk heel simpel.

je start beginner,je MOET over naar de amateur als je 7 punten hebt.je MAG over als je dat zelf wil.Je MOET uit de beginners na dat je je eerste amateur of open klasse hebt gestart ook als je bv pas 2 punten hebt in de beginners.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:49

Blaze schreef:
Ja dat mag,maar dan ben je meteen geen beginner meer.
Is eigenlijk heel simpel.

je start beginner,je MOET over naar de amateur als je 7 punten hebt.je MAG over als je dat zelf wil.Je MOET uit de beginners na dat je je eerste amateur of open klasse hebt gestart ook als je bv pas 2 punten hebt in de beginners.

Oké *probeert het te begrijpen*.... (hoor je het kraken? Haha!)

Stel:
Ik rij met een braaf paard in al mijn onervarenheid mijn eerste wedstrijdje. Dan krijg ik de kans om een ander paard uit te brengen. Beest is net drie, is nog nooit op wedstrijd geweest. Maar alleen omdat ik niet met een driejarige in de beginners mag starten, moet ik in de open met dat arme ding en ben ik acuut geen beginner meer? Als ik dat zo goed begrepen heb: God, wat is dát krom.... Staan we daar, met ikzelf 1 wedstrijd "ervaring" en het paard helemaal zonder....

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:04

Helemaal goed begrepen Haha!

Als je in de beginners wil starten mag je maar 1 ding starten in de beginners. Tong uitsteken
Als amateur mag je starten in de amateur en open (in de amateur met een *eigen* paard en in de open met een *eigen* paard en het paard van een ander (zonder verlies van amateur status,mits je er niets voor krijgt .)
Ben je prof mag je alleen starten in de open.
Simpel toch Cool

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 08:31

Ahhhhh, Happiness, begrijp je het allemaal nog???

Ik was in mijn bericht naar jou toe even vergeten dat ik geen hele paint heb, maar een halve paint waardoor in niet op de rassenshows mag starten. Het is af en toe ook erg verwarrend als je een paardje als Rookie hebt, hahaha.
Maar de regels waar ik je over vertelde betreffen de WRAN-wedstrijden cq -reglementen. Sorry dat ik je hierdoor in verwarring heb gebracht.

Misty heb ik overigens vorig jaar verkocht........ maar het gaat haar uitstekend heb ik gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:14

Elles schreef:
Ik rij met een braaf paard in al mijn onervarenheid mijn eerste wedstrijdje. Dan krijg ik de kans om een ander paard uit te brengen. Beest is net drie, is nog nooit op wedstrijd geweest. Maar alleen omdat ik niet met een driejarige in de beginners mag starten, moet ik in de open met dat arme ding en ben ik acuut geen beginner meer? Als ik dat zo goed begrepen heb: God, wat is dát krom.... Staan we daar, met ikzelf 1 wedstrijd "ervaring" en het paard helemaal zonder....

Tja, maar als jij jezelf na 1 wedstrijdje al zo goed vindt dat je een driejarige van iemand anders z'n eerste wedstrijdervaring op kunt laten doen, waarom zou je dan nog Beginners WILLEN starten?
En hoezo "dat arme ding"? Is dat tegenwoordig zielig dan, om een driejarige in de Open te laten lopen? Lijden ze daar meer van dan van een Beginnersklasse ofzo? Nooit geweten... Verward

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:23

Sonja schreef:
Tja, maar als jij jezelf na 1 wedstrijdje al zo goed vindt dat je een driejarige van iemand anders z'n eerste wedstrijdervaring op kunt laten doen, waarom zou je dan nog Beginners WILLEN starten?

Daar zit wat in Cool