[WN] manege white socks stables!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joppie74

manege white socks stables!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 18:35

Pling DAG PAARDENVRIEND Pling

Ik ben benieuwd of misschien iemand van jullie de manege white socks stables kent...... Whoosh!
Het is in soest.... Rolleyes
Ken je deze manege? zou je dan aub je ervaring daarover geven? Hyper!
TOT GAUW MAAR WEER.... Vriendjes zijn? OK dan!

Yv_

Re: manege white socks stables!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:39

Dat is toch die nieuwe western manege met die onwijs gezellige binnenbak waar een tijd geleden een topic over was?
Een beginnende manege...

Of zit ik nou met iets heel anders in mijn hoofd?
Ik ben er iig nog nooit geweest, maar die bak vond ik echt te gek! Lachen

Joppie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 18:46

Ja dat klopt, ze hadden eerst alleen een buitenbak!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:23

Ik ken mensen die daar gereden heeft, en van wat ik van hun hoor is het niet echt een goede stal. Om de haverklap vliegen de paarden door de bak, en de vrouw van dit stel is nu zo bang dat ze niet meer durft te rijden, ze is door de omheining van de buitenbak gevallen en daarna is dat heel erg slecht opgevangen, zo van ze moest zich niet aanstellen, en later kreeg ze te horen dat het misschien maar beter was dat ze helemaal stopte met rijden. Ze hebben er behoorlijk jonge paarden die regelmatig de boel op stelten zetten.

pelipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:56

hallo allemaal.
ik wil even reageren over "white socks stable".Ik rij er zelf nu al weer een paar jaar en heb het erg naar me zin.Dat de vooral jongere paarden daar de boel op stelten zetten ben ik het niet zo mee eens!
Elk paard heeft wel eens de kolder in z'n hoofd en niet alleen jonge paarden(hoe ouder hoe gekker).En dat dan die desbetreffende persoon na haar val slecht is opgevangen zal best wel mee vallen.Ik heb zelf ook wel eens zand gehapt maar ik rij er nog steeds vanwege de goede opvang!

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:01

[quote="zusb2"](hoe ouder hoe gekker).[/quote]

Ja... dit telt eigenlijk alleen voor mensen... Bloos Clown

pelipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:18

Ben ik het niet me eens,dat het alleen voor de mens is.We hebben op stal een oud besje staan maar heeft de kuren,net zoals elk paard

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:25

Als iemand jankend op zijn paard zit en gedwongen wordt om door te rijden vind ik dat toch niet echt normaal. Maar ik geef eerlijk toe ik heb alleen hun verhaal om van uit tegaan en dat is niet echt positief.

pelipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:31

ik kan je verzekeren dat zulke dingen niet gebeuren daar anders was ik er al lang weg gegaan.Er is niemand die mij evt verplicht om op het paard te blijven zitten als ik dat niet wil!Ik snap heus wel als er maar een iets negatiefs gezegd word dat je er gauw bij aan sluit.Maar het is er echt niet zo dan wat er bewerd word.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 07:19

crazycactus schreef:
Als iemand jankend op zijn paard zit en gedwongen wordt om door te rijden vind ik dat toch niet echt normaal. Maar ik geef eerlijk toe ik heb alleen hun verhaal om van uit tegaan en dat is niet echt positief.

Gaat het dan om een kind? Je bent toch volwassen genoeg om dan gewoon af te stappen en te zeggen "bekijk het maar".
Ik heb meerdere dergelijke mensen meegemaakt en me altijd afgevraagd wat iemand dan bezielt, dan is het toch niet leuk meer?
Diegene die lesgeeft probeert ook maar iemand moed in te praten maar uiteindelijk ben je het zelf die voor paardrijden hebt gekozen.
En hoe ouder hoe gekker kan heel goed voor een paard opgaan hoor!!! Tong uitsteken

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:12

Jeetje wat een bizarre verhalen allemaal! Ik rijd al bijna 3 jaar op de White Socks, en met veel plezier. Het is dus niet echt een beginnende manege Knipoog . Ze hebben nu alleen een buitenbak, geen binnenbak. Maar er wordt gebouwd op een nieuwe locatie in Zeist, en daar wordt momenteel een grote wedstrijdformaat binnenbak neergezet. De voorlopige datum voor de verhuizing is in april, geloof ik.

crazycactus schreef:

Dit lijkt me echt onzin! Wat ik me wel kan voorstellen is dat als iemand er af is gevallen, dat hij/zij gestimuleerd wordt om er zo snel mogelijk weer op te stappen. Meestal kom je er dan sneller overheen. Degene in kwestie heeft dat misschien ervaren als 'dwang'? Ik ben juist heel tevreden over hoe er daar les wordt gegeven, en hoe de sfeer tussen de ruiters onderling is OK dan! . Mijn ervaring is dat je juist heel goed wordt opgevangen als er iets mis gaat!

Wat denk ik wel een kern van waarheid heeft is dat de meeste paarden die op de manege staan niet de makkelijkste zijn. Er zijn op dit moment maar heel weinig manegepaarden (een stuk of 7), die zowel in de beginnerslessen als bij de gevorderen moeten lopen. En de eigenaresse wil graag paarden die pittig genoeg zijn om op wedstrijdnivo reining kunnen lopen. Verder is een groot deel van de paarden nog vrij jong. Oftewel, er zijn nu te weinig 'makke' paarden voor beginners en mensen met angst, maar wel erg goeie paarden voor de gemiddelde en gevorderde ruiter. Dus paarden die je keihard een spiegel voorhouden: geef je de goede hulpen dan lopen ze de sterren van de hemel, maar als je het fout doet worden ze lastig Haha! .

Ik heb begrepen dat zodra de manege verhuist naar Zeist er speciaal een paar 'rustige' paarden bij komen, en er zelfs speciale lessen zullen worden gegeven voor mensen met paardenangsten. Tot die tijd blijft het een beetje behelpen voor die groep (met name nu 1 van de 2 'rustige' paarden hoogzwanger is), maar op een kleine manege moet je keuzes maken ...

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 11:37

Weet iemand wie er les gaat geven in Zeist?

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 11:54

Ik neem aan dezelfde mensen die nu les geven plus een of meerdere nieuw aan te trekken mensen (zal wel afhangen van hoeveel nieuwe klanten de manege trekt, en wat voor specifieke wensen men heeft). Ik heb nog geen namen van potentiele nieuwe instructeurs gehoord, en kan er eigenlijk niks zinnigs over zeggen.

Joppie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 09:24

Haha! jeetje...ik lees wel veel kritiek of negatieve berichten....wie kan me er meer over inlichten? Vriendjes zijn?
x joppie

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:19

Joppie74 schreef:
Haha! jeetje...ik lees wel veel kritiek of negatieve berichten....wie kan me er meer over inlichten? Vriendjes zijn?
x joppie

Hoezo? Ik lees alleen een verhaal van crazycactus, die mensen kent die daar negatief over zouden zijn. Overigens is er inderdaad iemand afgevallen en door de omheining gegaan; volgens mij ken ik de vrouw wel die dat overkomen is, maar ik ben er niet bijgeweest dus ik kan niet oordelen over de nazorg. Maar met paarden gebeuren er wel eens ongelukken, dat heb je overal, maar dit soort situaties blijven uitzonderingen. Volgens mij rijdt de man van deze vrouw nog wel gewoon op de White Socks, met veel plezier (als ik de juiste personen voor de geest heb).

Zoals gezegd, mijn vriendin en ik rijden daar al bijna 3 jaar met erg veel plezier, en het is reuze gezellig (vooral in de zomer als iedereen lekker blijft hangen om naar de andere lessen te kijken). Er wordt in mijn ogen erg goed les gegeven, in kleine groepjes met veel aandacht voor je eigen specifieke problemen. De laatste 2 jaar ofzo lessen we 2x in de week, dus dat zegt wel iets over hoe het MIJ bevalt daar Knipoog .

Maar het is nu nog een kleine manege, met maar weinig paarden (zoals ik al eerder schreef gaat de manege dit jaar verhuizen naar Zeist en fors uitbreiden). Bij het plannen van welke ruiter op welk paard moeten ze op de manege rekening houden dat alle paarden genoeg beweging krijgen, en de populaire paarden niet teveel lopen. Het kan dus zijn dat je gevraagd wordt om in de les een paard te proberen dat niet je "favoriet" is. Dat is altijd bespreekbaar, maar met zo weinig paarden is er geen onbeperkte flexibiliteit.

Poeh, wat een verhaal! Wil je iets specifieks weten over de manege? Ik denk dat als je interesse hebt om hier evt. te komen rijden, dat je het beste een keertje langs kan komen en naar een paar lessen komen kijken, of een kennismakingsles af te spreken. Je bent altijd welkom om naar lessen te komen kijken (als het goed weer is kun je lekker buiten zitten, kijken en babbelen); dan kun je zelf beoordelen hoe het er aan toe gaat en hoe vaak er paarden door de bak stuiteren met huilende mensen Haha! . Als je wilt weten wanneer er op welk nivo lessen zijn kun je de manege even bellen, of aan mij vragen (hoewel ik niet het hele schema ken). Dat lijkt me een stuk verstandiger dan alleen af te gaan op verhalen uit de tweede hand!

Joppie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 14:29

please nog 1 reactie

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:52

hier nog 1 reactie

ga zelf kijken maak een afspraak, 100 mensen geven negatieve,
en maar 1 geeft positieve reacties.

dat is de wet van meden en perzen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

rinus

Flits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 18:08

Goedemiddag allen,

inmiddels rijd ik alweer bijna 2 jaar met heel veel plezier bij White Socks Stables.

Ik rijd zo'n 2 a 3 keer per week en heb er in korte tijd ontzettend veel geleerd. Goede instructrice en waanzinnig gezellige sfeer!

De avond dat de desbetreffende dame van het paard afviel, was ik toevallig op WSS aanwezig. Vervelend ongeluk. Ze was van tevoren al erg angstig. Het paard ging er in volle galop vandoor en stopte zeer kort op het hek. En ... ze vloog eraf. Was schrikken, maar het viel gelukkig al met al wel mee. Ze is naar mijn mening goed opgevangen en heeft daarna nog vele weken vrolijk op de manege rondgewandeld. Nu zijn deze mensen verhuisd en sturen de leukste kaartjes met de melding dat ze WSS en de paarden missen!!!!

Ik ben ook eens met paard en al door het hek gegaan. Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. Als je geen risico's wil lopen, moet je niet op een paard stappen.

Het klopt dat er veelal jonge paarden met karakter - gelukkig, geen afgestompte manegepaarden - op WSS worden ingezet. Ik vind persoonlijk dat je daar alleen maar van kunt leren. Op de nieuwe manege komen er meer beginnerspaarden.

Kortom, White Socks Stables is wat mij betreft een absolute aanrader!!

Groeten!

PBill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:38

Heb er ook een aantal jaar gereden met veel plezier. Zijn door het enthousiasme aangestoken hebben 2 paarden gekocht (Rosy en Billy) en zijn verhuisd naar het hoge Noorden. De opvang bij (de zeldzame)ongelukjes was perfekt en veelal veroorzaakt door de beginnende ruiter die verkeerd reageert op het paard. Paarden zijn gelukkig geen motoren waarbij je gewoon gas kunt geven en voila... Als je zelf niet lekker in je vel zit zullen ze je gaan uittesten.. zeker paarden die BETER weten en (nog) NIET afgestompt zijn. De eerste keer dat ik van het paard ben gevallen is thuis geweest.. toen Billy weer eens met een noodgang een bocht maakte.. mijn zadel naar de zijkant zakte.... Als mijn zit beter was geweest of ik mijn gewicht op mijn juiste been had gebracht was het niet gebeurt.. Nogmaals in het kort.. In de tijd dat ik er gereden heb.. Perfekte Manage !! Groetjes voor alle WSS klanten van Rosy en Billy !! en veel plezier in de nieuwe lokatie ! Hoeven de doetjes niet meer in de stromende regen te rijden... <grapje>

pelipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:02

hallo allemaal,

hoop dat men nu een beter beeld heeft van de wws.Het is echt een top manege!trouwens pbill hoe is het met die twee rakkers van jullie.
Heb ze nog meegemaakt namelijk?En in de regen rijden is niet zo erg.

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:12

Ook maar even een duit in het zakje; Na de overstap van engels naar western heb ik er ongeveer 'n jaar gereden, tot ik in september 2002 zelf een paard heb gekocht. Heb het er prima naar mijn zin gehad, er werd leuk les gegeven op leuke paarden. Zeker geen afgestompte dieren en eindelijk had ik het idee dat ik leerde rijden.
Een aantal van die paarden waren handelspaarden waarop les werd gegeven, en er was ook redelijk wat verloop om diezelfde reden.

Pluspunten destijds (weet niet hoe het nu is natuurlijk):
- kleine groepjes, 4 @ 5 ruiters per les, dus veel persoonlijke aandacht
- heel veel afwisseling in de les, nooit saai, geen les hetzelfde gedaan.
- ruiters hadden een 'vast' paard, zodat je ook echt resultaat hebt op den duur en verder komt met één en hetzelfde paard. soms kon dat niet vanwege bijv. blessures o.i.d. , ikzelf reed altijd op Gomèz (een aantal van jullie kent hem vast nog wel Whoosh! ) die ik nu inmiddels naast Loky ook gekocht heb sinds september vorig jaar OK dan! Ben echt superblij met hem want het is echt een topbeestje, heel goed leerpaard ook.

Minpunt:
- Nu ik inmiddels eigen paarden heb en van verschillende mensen les heb gehad kan ik achteraf
zeggen dat ik vond dat er door degene van wie ik toen les had te weinig aandacht besteed wordt aan de basis van het westernrijden, wel veel spektakel (veel rondgalopperen, rollbacks, stops etc.) maar weinig ondergrond. Ben dus wel echt 'terug naar af' gegaan.
- Afgeven op 'engels' rijden, je werd behandeld als volkomen beginner, ook als je al jaren engels reed. Ik had bijvoorbeeld een 10-daagse paardensafari in Namibië achter de rug, dus 5 @ 6 uur per dag te paard in het wild, tussen de wilde dieren (en geloof me, dat was niet voor beginners Hyper! ) maar mocht in het begin nog niet mee op een buitenritje Haha! :

Ach ja, zo is er overal wel wat nietwaar? Ik moet ook nog even zeggen dat Gomèz wel enorm is opgeknapt nu hij daar geen manegepaard meer is; hij ziet er stukken beter uit (niet persé door mij, hij was al in veel betere conditie bij zijn vorige baasje Kim) en heeft heel veel plezier in het leven, is lang niet zo chagrijnig als destijds, maar zijn 'streekjes' heeft hij nog steeds
Schijnheilig

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 01:01

Loky schreef:
Pluspunten destijds (weet niet hoe het nu is natuurlijk):
- kleine groepjes, 4 @ 5 ruiters per les, dus veel persoonlijke aandacht
- heel veel afwisseling in de les, nooit saai, geen les hetzelfde gedaan.
- ruiters hadden een 'vast' paard, zodat je ook echt resultaat hebt op den duur en verder komt met één en hetzelfde paard. soms kon dat niet vanwege bijv. blessures o.i.d. , ikzelf reed altijd op Gomèz (een aantal van jullie kent hem vast nog wel Whoosh! ) die ik nu inmiddels naast Loky ook gekocht heb sinds september vorig jaar OK dan! Ben echt superblij met hem want het is echt een topbeestje, heel goed leerpaard ook.

Hoi Loky. Dus jij hebt Gomèz gekocht? Gefeliciteerd *o/* Ik heb toen ik begon bij de WSS nog een paar keer op hem gereden, voor Kim hem kocht, en (wat ik me herinner) het was een hartstikke leuk paardje (met vlekken _/-o_ ). De kleine groepjes is nog steeds zo, over de afwisseling heb ik niks te klagen, en je krijgt als je vast in een les komt nog steeds een "eigen paard". Ik moet persoonlijk altijd wennen aan een paard voordat ik er goed mee overweg kan, dus dat vind ik wel een voordeel.

Loky schreef:
Minpunt:
- Nu ik inmiddels eigen paarden heb en van verschillende mensen les heb gehad kan ik achteraf
zeggen dat ik vond dat er door degene van wie ik toen les had te weinig aandacht besteed wordt aan de basis van het westernrijden, wel veel spektakel (veel rondgalopperen, rollbacks, stops etc.) maar weinig ondergrond. Ben dus wel echt 'terug naar af' gegaan.
- Afgeven op 'engels' rijden, je werd behandeld als volkomen beginner, ook als je al jaren engels reed. Ik had bijvoorbeeld een 10-daagse paardensafari in Namibië achter de rug, dus 5 @ 6 uur per dag te paard in het wild, tussen de wilde dieren (en geloof me, dat was niet voor beginners Hyper! ) maar mocht in het begin nog niet mee op een buitenritje Haha! :

Wat betreft het eerste punt is er denk ik wel wat veranderd: er is juist heel veel aandacht voor de basis (wat voor mij prettig is omdat ik niet zo'n spektakelruiter ben, ik wil gewoon "goed" leren rijden). De rollbacks en de stops vanuit galop zijn dan de toetjes! Maar, toegegeven, er wordt wel af en toe afgegeven op het "engelse" rijden Bloos . Maar ... iemand die geweldig engels rijdt kan niet noodzakelijkerwijs met een western paard uit de voeten, dus vind ik het niet zo gek dat je eerst moet laten zien dat je je paard onder controle hebt, voor je mee naar buiten mag! Ik heb "engelse" ruiters gezien die eigenlijk meteen met een westernpaard uit de voeten konden, maar ook die er niks van bakten (vooral degenen die gewend waren om te knijpen/kloppen met de benen en te trekken aan de teugels).

Rosy en Billy heb ik trouwens niet meer meegemaakt, maar ik hoor er nog wel eens de verhalen over van de "oudegedienden". Doe ze de groetjes PBill ! Doei!

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:57

is dat nou duur? zown western les?
ik rijd nu 12 jaar engels. en wil graag over gaan op western.
Alleen der zijn in omg. Utrecht niet zo veel westernmaneges, ik geloof dat white socks stables zelfs de enige is Verward

Maar ik wil er dus binnenkort een kijkje nemen, alleen aan de site ( http://www.whitesocks.nl/ ) word nog gewerkt.. dus daar staat niks op...

Weet iemand de prijzen? en is er nog plek? welke tijden worden er lessen gegeven?

grtz Maaike

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:20

ipv zo'n oud topic omhoog te halen zou je ze ook eens kunnen bellen, ze bijten niet hoor Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:51

je hebt verschillende plekken in deze regio. Ik meen woudenberg, bunschoten, hoogland, dan nog instructie aan huis en dan nog in hagesteijn etc.