Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anya schreef:Volgens mij zie je dat niet verkeerd.
Dat probleem loopt mijn bijrijdster tegenaan. Ik kan haar wel een leasecontract geven zodat zij ook een met B'elanna zou kunnen starten zonder direct in open moet beginnen, maar dan geef ik het recht op mijn eigen paard te rijden op. Exclusief gebruiksrecht betekent dat de eigenaar geen gebruiksrecht op dat betreffende paard heeft.
Het blijkt dat dat niet zo is,althans er zijn voorbeelden waaruit blijkt dat het niet zo is
Dat maakt die regel zo 'onverteerbaar' voor bijrijders of niet-gezinsleden die een paard delen.
Overigens heb ik wel de indruk dat met deze regel met enige regelmaat de hand wordt gelicht.
Het lijkt mij onmogelijk om dit te doen,de wran is niet achterlijk.
Citaat:Overigens heb ik wel de indruk dat met deze regel met enige regelmaat de hand wordt gelicht
Citaat:Nou én? Dan is diezelfde beginner ook met rasse schreden geen beginner meer. En een regel minder om (niet) te handhaven.
Citaat:ja ten goede van wat??*
Dus te gaan lessen en beter te worden... Roos1 schreef:
Positieve impuls voor een beginner om op amateurniveau te willen rijdenDus te gaan lessen en beter te worden...
Tsja en beter paard... ene paard wordt beter gereden dan het andere paard...
Citaat:Als het inderdaad zo is dat op het moment dat men een lease contract heeft men niet het exclusieve gebruiksrecht heeft maar het gebruiksrecht op basis van eigendomdrecht en derhalve ook alle regels van toepassing zijn volgens het gegeven dat het gaat om een paard in eigendom schept dit natuurlijk wel perspectieven.
Sadie schreef:Schijnbaar niet, zoals we op bokt hebben kunnen lezen heeft iemand een lease-contract.
Dit paard wordt door deze persoon in zowel amateur als open gestart.
Maar daarnaast heeft dit paard nog een startnummer gekregen om met een andere ruiter in de open te starten.......
Blaze schreef:Herstel niet door dezelfde persoon in de open en amateur (want dat mag) maar de leaser in de amateur en de trainer in de open,misschien mag dit vandaar dat ik stel dat ik de regel 308 dan toch niet helemaal duidelijk is.(althans voor mij) als de 308 inderdaad die ruimte geeft dan denk ik dat er meer gebruik van gemaakt gaat worden.

Sadie schreef:Maar dan kan je de eigen paard regel net zo goed laten vervallen.
Mijn trainer heeft duur goed paard, ik krijg leasecontract en kan starten in de amateur (misschien ook wel in de beginners) terwijl mijn trainer vrolijk in de open start.
En dan kan een ander ook op dat paard een leasecontract krijgen en samen met mij in de amateur starten (verschillende onderdelen), of denk ik nu te makkelijk
XoNo schreef:Overigens jammer dat het niet gewoon leuk gevonden kan worden dat ik Golden Boy kan starten. Waarom moet er meteen wat achter de regels gezocht worden?
cornelie schreef:Natuurlijk is het leuk. En ik dacht ook zeker aan jou. Maar ook dat is niet persoonlijk bedoeld, zo moet je het denk ik ook niet opvatten. Het gaat puur om het geval: ruiter heeft leasecontract en start amateur terwijl een andere ruiter er in de open klasse mee start. Ik vond het ook erg vreemd maar blijkbaar mag dat dus.
XoNo schreef:Overigens jammer dat het niet gewoon leuk gevonden kan worden dat ik Golden Boy kan starten.
Romkabouter schreef:XoNo schreef:Overigens jammer dat het niet gewoon leuk gevonden kan worden dat ik Golden Boy kan starten.
Ik vind het wel tof
Ik ook
Het is gewoon een superkans voor me om van zo'n paard te mogen leren!
XoNo schreef:Overigens jammer dat het niet gewoon leuk gevonden kan worden dat ik Golden Boy kan starten. Waarom moet er meteen wat achter de regels gezocht worden?