[WN] Zijn er veel mensen die alleen naar een wedstrijd gaan ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenie

Zijn er veel mensen die alleen naar een wedstrijd gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 19:22

Hallo allemaal,

Ik ben nieuwsgierig of er (veel) meer mensen zijn zoals ik die wel eens ALLEEN naar een wedstrijd gaan, met paard natuurlijk !

Misschien dat we elkaar op wedstrijden kunnen helpen en aanmoedigen !
*o/*

cornelie

Re: Zijn er veel mensen die alleen naar een wedstrijd gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:01

Ik heb het weleens gedaan maar ik vind het niet fijn. Dressuurwedstrijden gaan nog wel ( in de buurt etc ) maar westernwedstrijden vind ik niet fijn om dat alleen te doen. Maar 2 stalgenoten van mij hebben ook wedstrijdplannen dus misschien eens gezellig samen gaan?

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:05

Vorig jaar ben ik ook altijd alleen naar de wedstrijden gegaan. Mijn paard is kreupel, maar zodra ik weer wedstrijden rijden kan zal ik ook weer alleen gaan.
Ik vind het niet erg, op de wedstrijd is er aanspraak genoeg en er is altijd wel iemand die helpen wil, als dat nodig is.

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 05:18

Ik heb tegenwoordig altijd een hele club bij me, je kan er wel een paar lenen hoor, heb ik wat meer rust tijdens de wedstrijden. Bloos

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 08:33

ik heb altijd 1 hele trouwe hulp dat is mijn vader kan inmiddels na drie jaar borstelen opzadelen alleen nog niet rijden Haha!

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 08:38

Ik ga nooit alleen Tong uitsteken
Ik heb geen rijbewijs haha nog te jong Knipoog
Maar ik ga altijd met mijn vader naar wedstrijden. en met mijn moeder die gaat ook meestal mee. en soms een vriendin ofzo.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 11:12

Ging eerder altijd alleen. Afgelopen twee jaar met een vriendin die ook haar paard bij zich had... kwam er meestal op neer dat ik haar hielp i.p.v. anders om... vanaf volgend jaar (dit jaar ga ik niet showen) ga ik weer alleen. Ik vind het prima, heb m'n eigen systeem waardoor ik zelden hulp nodig heb en mocht het toch een keer nodig zijn, dan is er altijd wel iemand in de buurt die een handje uit wil steken...
Ik heb 1 keer twee paarden op een show geshowed terwijl ik in m'n eentje was, maar da's erg lastig. Dan heb je toch eigenlijk wel een groom nodig.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:57

ook ik ga wel alleen naar een wedstrijd. maar het ligt er ook aan of ik 1 of 2 meeheb. met 1 paard kan ik me zat redden. bij 2 word dat vaak toch wel wat lastiger (ook omdat nr.2 een jong paardje is).

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 15:38

Hallo, Ik ga altijd alleen (als enige met paard) naar wedstrijden. Ik heb altijd wel mijn man bij me (chauffeur en groom) en vaak wel enige aanhang om te kijken. Ik vind het niet erg, al is het als je erg zenuwachtig bent wel lekker voor de afleiding, maar voor de consentratie is heb wel lekker. Aanspraak krijg je toch wel, ik draai al 13 jaar mee en ken al heel wat mensen, dus er is altijd wel iemand om mee te kletsen.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 15:40

Ik zorg altijd dat ik iemand bij me heb die als steun en toeverlaat kan dienen. Ik zal me in m'n eentje best redden, maar ben altijd zenuwachtig Bloos voor een wedstrijd en degene die met mij mee is relativeert dat dan lekker. Ben ik weer erg blij mee.
Vaak komen er ook nog wat supporters, dus heb ik hulp en steun genoeg Haha!.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 15:55

Ik ga nooit alleen. Ik moet iemand hebben die me even tot bedaren kan brengen als mijn hoofd op hol slaat *LOL* Ik ben zelf altijd best gespannen en ik ben altijd bang dat ik niet genoeg tijd heb om mijn paard klaar te maken en in te rijden voor het starten. Jezelf nog omkleden. Tot grote schrik zie je paard er weer niet uit. Dan heb ik het nieer

Ik moet dus altijd 1 of het liefst meer mensen bij me hebben die me kunnen helpen Haha! Gelukkig heb ik die ook altijd Lovers Mijn ouders gaan bijna altijd mee en anders zijn er hele lieve mensen op stal die me helpen.

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:10

Hoi! Ik ga naar de kleinere wedstrijden wel eens alleen. Dan moet me wel iemand brengen (aangezien ik de trailer nog niet mag vervoeren). Dan huur ik een stal voor mijn paardje en blijf de hele dag gezellig op de wedstrijd. Meestal zijn er genoeg bekenden en ook altijd een handje hulp indien nodig. Maar op een grote wedstrijd ga ik niet meer alleen want dan heb ik meer stress! Zo wilde ik mijn zadel eens niet achter laten in de staltent en had ik er niets beter op gevonden dan het met een groot slot aan de paal van de tent te hangen. Ondertussen ging ik de showmanship doen en nadien moest ik meteen opzadelen voor de horsemanship. Maar wat bleek, ik vond het sleuteltje niet meer. En daar sta je dan alleen, iedereen in die tent was zelf druk bezig en ik was helemaal in paniek want ik kon niet opzadelen. Uiteindelijk is iemand van de organisatie het slot komen opbenbreken...Nadien vond ik het sleuteltje toch, het zat niet eens zo ver weg, zal door de stress komen zeker... Bloos
Dus ja, gezelschap is wel eens makkelijker!

Lenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 22:35

Ik heb circa 6 jaar wedstrijden gereden en de laatste 2 jaar ging ik nog wel eens alleen. Heb bij mij op stal niet veel mensen die western rijden en die niet altijd mee kunnen met mij.

Het is niet echt gezellig in je 1tje maar wil toch graag wedstrijden rijden. Dus dan maar alleen. Gelukkig kan ik me altijd goed redden in mijn eentje op de wedstrijden (heb een braaf paardje Pling )
Inderdaad is er altijd wel een helpende hand aanwezig om even je paard vast te houden als je b.v. er achter komt dat een button van je chaps kapot is geknapt en jij op zoek moet naar een nieuwe button (stressssssss }> ) Leuk als je dan nog maar 10 minuten hebt voordat je de ring in moet en je moet nog losrijden !!!
Maar ik was toch benieuwd of er mensen zijn die WEL eens een helpende hand nodig hebben of het vervelend vinden om naar een wedstrijd te gaan in hun eentje.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:20

Ik vind het vervelende vooral dat je je soms wel heeeeeeeel erg eenzaam voelt. De praktische kant lukt eigenlijk meestal wel maar gewoon, dat je soms met je ziel onder je arm rondloopt.

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:04

Op een wedstrijd heb ik er weinig last van met mijn ziel onder mijn arm te lopen. Er zijn altijd vriendelijke mensen die je wel even helpen als je iemand nodig hebt. Meestal kan ik mezelf redden.
In het dagelijks leven kom ik het gevoel met mijn ziel onder mijn arm te lopen wel vaak tegen. Ik help geregeld mensen, maar als zij uit de puree zijn, kun je er niet eens meer een kop koffie/thee komen drinken en mag je barsten. Als je dan zelf er eens slecht voor zit is er haast niemand die komt helpen of je even steunt.
Dit kom ik gelukkig op een wedstrijd niet tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:42

Ik heb het laatst een keer gedaan toen Dick (mijn vaste steun en toeverlaat in alle opzichten Haha! ) een Haanstra-clinic had. Ondanks dat Anya zo lief was dat ze alles voor me had willen doen, vond ik het niet prettig.
Je redt het wel in je eentje, maar omdat ik allround start kwam het er in de praktijk op neer dat ik om 11.30 opgestegen ben en rond 17.30 weer eens uit het zadel kwam. En na zo'n dag sta je dus ook in je eentje op een donker parkeerterrein te laden (tegen die tijd is er geen hond meer) en moet je nog een behoorlijk stuk met de vrachtwagen terug rijden. Toen ik thuiskwam was ik dus ook echt totaal afgedraaid, en de volgende dag was een gewone werkdag. Geen succes dus.
Voor zenuwen en peptalks heb ik geen groom nodig (ik heb geen wedstrijdzenuwen), hooguit om me even een schop te geven als ik weer dusdanig met iedereen aan het ouwehoeren ben dat ik vergeet dat ik kwam om te rijden Tong uitsteken Haha!

Ik ben eigenlijk zelfs dusdanig verwend dat ik op zoek ben naar een tweede groom Bloos voor als ik straks met allebei de paarden ga. Dick rijdt namelijk niet op mijn paarden en het zou toch wel heel handig zijn als ik in ieder geval iemand had om in- en uit te stappen. (Maar dan ben ik weer een dusdanige zeikerd met m'n beesten dat ik dat ook niet iedereen wil laten doen Cool )
Ik heb voor Milena een hartstikke fijne bijrijdster, maar die rijdt Engels en krijg ik mijn zadel niet in.... }> Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:02

Sonja, geen wedstrijdstress? Ik moet jou meehebben als groom Tong uitsteken Kun je me helpen down to earth te blijven *LOL*

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:19

Sonja zit ook in een flesje, maar dan noemen ze het Bach Rescue Remedy Haha! (heel handig spul )

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:30

Fijn dat die Bach Rescue Remedy bij jullie helpt. Maar waarom werkt het bij mij niet? Ik heb al dubbele dosis gebruikt maar helaas....de onrust als de jury naar me knikt blijft... (ok, ik ben nu niet meer over het eigenlijke onderwerp bezig, sorry maar moest het even kwijt!)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:30

Het is ook zeker niet zo dat ik dan half stoned rondrijd hoor Tong uitsteken
Maar het ergste is eraf, in elk geval zoveel dat ik normaal met de trailer naar een wedstrijd kan rijden.

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:57

Nee, dat snap ik Haha! Maar ik hoor zoveel mensen waarbij het echt wat helpt, al is het 1/10 de van de zenuwen maar helaas! Ik denk dat ik eens een goed borrelke drink voor een proef! Misschien helpt dat wel! Tong uitsteken

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:51

Helpt zeker maar niet teveel. Ik weet uit ervaring dat dan vooral in draf doorzitten niet echt bevorderlijk is Haha!

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:37

Haha! Als ik het eens uitprobeer zal ik laten weten hoe het mij bevallen is! Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:48

cornelie schreef:
Helpt zeker maar niet teveel. Ik weet uit ervaring dat dan vooral in draf doorzitten niet echt bevorderlijk is Haha!

Tssk, ik slinger zo al, laat staan dan Haha!

Savvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:02

Ik ben van plan om eind maart naar Zuidwolde te gaan. Cornelie is er dan ook en er gaat nog iemand van mijn stal, alleen zal die zaterdag moeten rijden en ik moet zondag als amateur heb ik begrepen. Het zal mijn eerste wedstrijd zijn met mijn nieuwe paardje. Misschien zie ik je daar dan wel. Zou leuk zijn om weer een bekend gezicht te zien. Tenslotte zijn we toch met dezelfde hobby bezig.