[WN] Kinderzitje achter op je westernzadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JerInTho

Kinderzitje achter op je westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 21:39

Ik had vanmiddag kontakt met Arthur, en die vertelde me dat er een soort kinderzitjes voor achter op je westernzadel bestaan...... Tong uitsteken

Dat lijkt me geweldig..... heeft er iemand ervaring mee???

Onze zoon is nu 3 jaar en nog niet capabel om zelf te rijden..... op deze manier kan hij bij mij achterop en kunnen we toch met het hele gezin gaan rijden Haha!

smax

Re: Kinderzitje achter op je westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:35

Ik heb ze een keer ergens in een tijdschrift zien staan, ze worden achter om de cantle bevestigd volgens mij, en het is een zitje met rugleuning, en ze kunnen er niet uit vallen, ik zal wel eens een foto ervan opzoeken...

Ginger15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:49

Ik heb ze ook een keer zien staan op een site die sugarmiss eens gaf...een westernwinkel uit Amerika. Ik weet alleen de naam niet meer Nagelbijten / Gniffelen

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:12

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:15

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 23:18

Oh wouw!!!!

Ziet er wel ontzettend gaaf uit. }>

We moeten komende zomer de trails voor Jerintho in Hongarije uit gaan zetten....... dan kan Thorvin gewoon met ons mee!!!!!

Dit zie ik helemaal zitten!!! Haha! Haha!

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 23:20

OK dan! OK dan! Hartstikke bedankt voor het opzoeken! OK dan! OK dan!

Ben helemaal BLIJ!!!!! *o/*

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:25

ik vind het ook erg gaaf, ik ben nu op zoek naar een importeur voor Abetta (de producent) in Europa, ik hoop snel met nieuws te komen

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:59

ik heb niks gevonden, maar ik heb een mailtje gestuurd naar Abetta. Zodra ik antwoord heb laat ik het wel weten.

Ze hebben trouwens hele mooie buddy-seats, ook met stijgbeugeltjes, of in mooi bruin leer, zodat het bij je zadel past.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:08

Zoek eens op ebay.com op 'buddyseat'. Ik zie ze daar regelmatig staan in verschillende kwaliteiten. Verder weet ik dat Huertecilla hier op Bokt er ook een heeft voor zijn zoontje. Volgens mij hebben er wel eens foto's van hem + zadel + zoon gestaan.

Jammer dat de zoekfunktie het nog niet doet. Ik PB hem wel even.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:28

Lijkt me niet veilig om daar een driejarige in te zetten, en al helemaal niet voor lange buitenritten.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:57

Dit ziet er nog redelijk stevig uit, ik heb ook wel andere gezien, meer gewoon een platte leren zitting. Maar hoe ze er ook uit zien, ik vind het zowiezo helemaal niks. Ik ben geen fan die kleintjes op een paard... net als de kids die even voorop bij mama of papa mogen uitstappen. Hummeltjes van 1 of 2 jaar (of jonger Verward )...
Ik heb er helaas al te vaak ongelukken mee zien gebeuren... Ookal is je paard nóg zo braaf, het is en blijft een vluchtdier dat onverwacht kan reageren. En als zo'n kabouter valt...

Je zou kunnen overwegen je kind met een soort van tuigje vast te zetten aan de ruiter, maar ook dat zou ik zelf niet doen.
En 'trails uitzetten in Hongarije'... dat lijkt me nou niet iets waar je je 3 jarige op meeneemt toch? Onverwachtte situaties en het lijkt me ook alles behalve 'vlakke' ritten.... Ik vind het nogal een risico hoor!

Maar goed, da's mijn mening... ik neem aan dat je zelf één en ander goed overwogen hebt...
In ieder geval veel plezier met je buitenritten... Hongarije lijkt me geweldig om te paard te ontdekken! Stay safe...

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 14:37

Vind het wel leuk om te zien. Wist niet eens dat ze bestonden. Ben erg benieuwd naar de foto van HC.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 15:04

Nou ik heb toch een hele andere in mijn gedachte, zal eens gaan zoeken naar een foto, die ik bedoel ziet er veiliger uit

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 15:42

ik wil niet zeuren of zo, maar is dit echt veilig, ik bedoel gestel dat er iets gebeurt, jij valt uit je zadel, je paard gaat er als een idioot vandoor met je kind achterop? wat dan? zit er een beveiliging op dat je kind beschermd wordt door veiligheidsriempjes of zit er iets aan de knop dat je paard ten alle tijden aan jou vast zit zodat hij er niet vandoor kan gaan?
ik vraag dit puur uit nieuwsgierigheid ( ik ben iemand die achter elke boom een beer ziet als je begrijpt wat ik bedoel)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 16:17

Ben het met je eens hoor Piggeljay... het lijkt zo leuk, de kleintjes al vroeg met paarden in contact brengen, maar de risico's worden vaak onderschat vind ik... wat sommige mensen met hun kind uithalen zou ik zelf als volwassene nog niet doen. Paarden zijn geen speelgoed (geen elk dier trouwens.).
En als die kleintjes vallen, is de impact meestal zoveel groter als wanneer een volwassene valt. En inderdaad... jij valt van je paard, je kind zit in dat zitje en dan gaat je paard er vandoor... dat risico wil je toch niet lopen! Misschien ben ik zo'n overbezorgde moeder, maar ik vind dat je je kind niet willens en wetens aan zulke risico's bloot moet stellen.
Wil niet zeggen dat de topicstartster dat doet overigens, ik spreek hier gewoon 'in z'n algemeenheid'...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:02

Wij rijden er redelijk vaak korte ritjes mee; alles door de campo, over onverharde paden, door het terrein, rivieren etc.
Ons kereltje is net een week 3 en rijdt met dit zadel ook solo in de picadero en morgen gaan we een stuk wandelen met twee paarden en zit hij in zijn zadel. Hij is alleen in het zadel al volleerd in het ontwijken van takken Haha!

Als hij achterop zit, heb ik een band aan zijn tuigje om mijn middel. Verder doen we een strip klittenband los om zijn laarzen en de stijgbeugelriem.
Bevalt OK dan!

Afbeelding

Op deze foto is hij 2½. Wie dat te jong vindt, die doet het toch zelf fijn niet Pling
In zijn algemeenheid moeten mensen niet zo griepen over een ander. Als de hemel naar bedeneden komt zijn we allemaal dood: durf te leven }>
Oh en ik rij dan ook nog bitloos en zonder sporen Tong uitsteken

Aan de topicstarter: doén, GELIJK!!!!!
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 05-02-05 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:06

dat schoot mij ook door mijn hoofd
paard ervandoor, kind in een veiligheids gordeltje vast in het zitje.
maar ja, ik zie ook altijd en overal spoken

ik heb ook eens ergens een zadel gezien , met een zitje voorop.
maar ik weet echt niet meer waar.
dat lijkt mij prettiger.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:18

Voorop prettiger??? Verward met een keutel die aan de teugels kan zitten?? en in de ooghoeken van het paard met de beentjes kan zwaaien??? Achterop is een béétje slimmer Ja We hebben het geprobeerd Knipoog

Verder zijn hier binnen 800 km. geen beren, alleen wolven _/-o_

Enneh.... een béétje vertrouwen in je paard mag wel hoor. De volgende foto is twee weken geleden genomen:
Afbeelding

De hengst die aan zijn hoofd staat te snuffelen beschermd hem waarschijnlijk feller dan menigeen lief is Haha! Niks vluchtdier dan Whoosh!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:25

dat tuigje is een goed idee

en verder valt het wel mee bij mij met dat "griepen"
Roel zat met 2 1/2 jaar op zijn eigen welsh pony'tje
gewoon los in een western zadeltje
en als we een buitenritje gingen maken . knoopte ik dat pony'tje gewoon vast aan mijn pony............. een heel betrouwbare welsh cob Lovers charlie.

o ja.........de helmel komt wel vaker naar beneden hier
maar in Noord Holland noemen ze dat MIST Clown

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 22:59

Wat gaaaaaaaaaaf!!!!!! Haha!

Die foto met dat smurfje achter op!!!!! Helemaal goud!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook aan die beren gedacht heb hoor...... maar het leek mij op te vangen met een tuigje om mijn smurf aan mij vast te binden. Natuurlijk kan mijn paard ons dan wel afgooien, maar dan gaan we altijd samen en niet of hij..... of ik en dan hij er alleen vandoor met een vluchtend paard Ach gut

En dat hoor ik dus nu ook van iemand met ervaring......

Tong uitsteken IK HEB ER TROUWENS VANDAAG ÉÉN BIJ ARTHUR GEKOCHT!!!!! Tong uitsteken

Ik wil het zo snel mogelijk gaan uitproberen, maar wel op een veilige manier!!! Dus zal mijn paardje eerst aan die zwengelende beugeltjes tegen haar flanken moeten wennen Koe

Ik wil het morgen even opleggen, dan zal ik foto's maken!!!

Het is trouwens een andere als waar er hier foto's van staan. Het is meer een soort lederen lepel, waar gesloten steigbeugeltjes aan zitten.... erg mooi. Cool

Om even terug te komen op de trails.....
Het uitzetten van trails in Hongarije is een noodzaak voor mijn man en mij om daar te kunnen overleven en een start te maken met ons bedrijfje. Het is idd geen recht terrein, maar we rijden wel over bestaande paden. Dat er eigenlijk geen mannetje van 3 jaar bij hoort te zijn, ben ik met iedereen eens. Maar ik kan hem ook moeilijk alleen thuis laten en verder hebben we vooralsnog alleen elkaar. Als iemand een andere oplossing weet, dan hoor ik het graag....... maar voorlopig ben ik erg gelukkig met mijn kinderzitje!!!!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:22

JerInTho schreef:
Ik wil het zo snel mogelijk gaan uitproberen, maar wel op een veilige manier!!! Dus zal mijn paardje eerst aan die zwengelende beugeltjes tegen haar flanken moeten wennen Koe

de pijpen van een spijkerbroek onderaan dicht binden, en dan vullen met zand. of wat anders , en dan over het zadelje leggen.

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 23:25

Dank voor de tip Jos....... daar zou ik dus nooit aan hebben gedacht, maar het lijkt me een goed idee! OK dan!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:28

dit die ik altijd met jonge paardjes

we noemen het" Roelientje" Clown
en als "Roelientje" er op kan blijven zitten, dan mag Roel er op.

ach ja..... je ben toch een beetje zuinig op je kind. Ach gut

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:53

Het lijkt me eng maar ook super om dit te kunnen delen met je kind.
Btw denk dat degene die dit bedacht hebben ook goed gekeken
hebben naar het wel en wee. Voordat de producenten van deze
producten, zo'n product op de markt brengen hebben ze het getest.
En dat testen zullen ze heus wel doen een schade-claim betalen
doen ze toch liever niet.
Nog ff btw wat een super foto van die ene meneer met z'n zoontje. Hyper!