[WN] Op hoeveel manieren moet je door het hek kunnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Op hoeveel manieren moet je door het hek kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 18:08

Zoals sommigen gelezen zullen hebben, heb ik de handschoen die Sonja me heeft toegeworpen opgepakt. Dat wil zeggen dat ik heb beloofd een keer trail te starten (nee niet op Seven van Jip, maar op B'elanna).

En om te laten zien dat ik het serieus meen, heb ik nu zelfs een hek. Vandaag heb ik daar voor het eerst even mee geoefend en in ieder geval kan ik er vooruit (hek van me af duwend) doorheen zonder hek los te laten. Het gaat zelfs redelijk vloeiend.

Achterwaarts (van je af duwend en dan achterwaarts erdoor) heb ik even geprobeerd, daar moeten we dus nog wel even op oefenen, want Lan begrijpt niet helemaal wat de bedoeling is daar, dus ze gaat zelf meedenken... En dat is niet zo handig.

Nu vraag ik mij af: op hoeveel manieren wordt je geacht door dat hek te kunnen. En worden die manieren voorgeschreven, of mag je gewoon altijd kiezen.

(inderdaad ik let meestal niet zo goed op als de trailonderdelen bezig zijn Knipoog ).
Laatst bijgewerkt door Anya op 10-12-04 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 18:15

Je moet op 4 manieren door het hek heen kunnen:

- Vooruit het hek duwen
- Vooruit het hek naar je toe trekken
- Achterwaarts het hek duwen
-Achterwaarts het hek naar je toe trekken

Als er niks op de trail parcours tekening bij het hek getekend staat of aan tekst erbij staat mag je NIET overpakken en moet je het hek dus openen met je vrije hand als je op 1 hand rijdt.

Als er bijv. staat dat je voorwaarts erdoorheen moet duwen maar je rijdt op je rechterhand en je komt zo uit dat je met rechts het hek moet openenen, dan mag je overpakken omdat de oefening dit vraagt. (Na het hek gedaan te hebben wel weer overwisselen naar je andere hand !!! Knipoog )

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 18:16

Yes dat snap ik. Helemaal duidelijk. Thanks OK dan!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 18:44

en dat ook nog met je linker en je rechterhand.
dan zijn het 8 manieren.

soms staan er hoefjes getekend op het papier. goed kijken welke kant die opstaan

soms komt er na het hek meteen weer een hindernis. dus het is handig om bij het oefenen alast een balk achter het hek neer te leggen, zodat je meteen kan leren niet te veel ruimte te nemen bij het hek.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 18:46

Wanneer het hek een metalen, plastic of houten steunbalk onder de opening moet je voorwaarts door het hek.
[edit] Dit komt uit het Wran-regelboek, hoe het bij andere organisaties is weet ik dus niet Clown [/edit]

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 18:55

Ludo schreef:
Wanneer het hek een metalen, plastic of houten steunbalk onder de opening moet je voorwaarts door het hek.
[edit] Dit komt uit het Wran-regelboek, hoe het bij andere organisaties is weet ik dus niet Clown [/edit]

serieus?? Heb ik nooit geweten Bloos ?

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:02

Las ik net ook toevallig hoor Clown

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 19:08

Zit me af te vragen waarom dat is? soort veiligheid???

ik weet het... dat is om te voorkomen dat die piepkleine quarters vast komen te zitten onder de steunbalk Clown

Nee zonder gekheid: geen idee waarom die regel dan bestaat Verward
Laatst bijgewerkt door Anya op 10-12-04 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:11

Ik denk dat er weleens paarden op de hobbel zijn gegaan met een hek op hun kont Verward

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 19:14

Ja inderdaad, meer kan ik ook niet echt verzinnen...

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:19

Achterwaarts slepen sommige paarden met de voeten en dan kan een ijzer achter de steunbalk blijven haken. Dus voor de veiligheid moet je er vooruit doorheen als en een verbinding over de grond tussen de beide kanten van het hek is. Het gaat dus over een verbinding ONDER de opening en niet in het draaiende gedeelte.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:22

als er onder het hek een vast iets zit en je moet er achteruit doorheen. kan je paard met zijn ijzers onder het hek blijven zitten.

het kan ook ingegraven worden. maar met die goede bodums van tegen woordig wil de manege eigenaar dat natuurlijk niet Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 19:24

PeppySan schreef:
Achterwaarts slepen sommige paarden met de voeten en dan kan een ijzer achter de steunbalk blijven haken. Dus voor de veiligheid moet je er vooruit doorheen als en een verbinding over de grond tussen de beide kanten van het hek is. Het gaat dus over een verbinding ONDER de opening en niet in het draaiende gedeelte.

Ah die ijzers dat snap ik
dus voor de duidelijkheid: een hek dat is opgebouwd als een soort galgje (met een schuine steunbalk moet je niet vooruit doorheen) en een hek dat is opgebouwd uit een soort rechthoek met een horizontale balk vlak over de grond wel???

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 19:24

Of bedoelen jullie nu de steunpaal zelf?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:30

Met de steunbalk wordt een grondbalk bedoeld, die ligt vaak iets onder het zand en is door de paarden niet altijd goed te zien. Achteruit kan dan een probleem met de ijzers opleveren, maar ook een schrikreactie als het paard ineens iets achter tegen zijn voeten voelt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 19:32

Sugarmiss schreef:
Met de steunbalk wordt een grondbalk bedoeld, die ligt vaak iets onder het zand en is door de paarden niet altijd goed te zien. Achteruit kan dan een probleem met de ijzers opleveren, maar ook een schrikreactie als het paard ineens iets achter tegen zijn voeten voelt.

Oke, nu snap ik het
wist niet dat er nog zoveel te doen kon zijn qua door een hek moeten Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:34

En dan heb je nog geeneens last van koeien die er door willen. Dáár is het tenslotte allemaal mee begonnen. Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 19:42

ja als je zo begint dan snap ik het hele open en dicht doen niet... Je kunt toch ook springen (hihi).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:00

Nee want je mag die koeien niet op gedachten brengen Haha!

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:33

Als ik dit zo lees Anya hebben wij nog wel wat te oefenen de eerst komende tijd.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 20:41

jeanette schreef:
Als ik dit zo lees Anya hebben wij nog wel wat te oefenen de eerst komende tijd.

zou Sonja erin trappen als ik zeg dat ik het heel druk heb de komende tijd? Schijnheilig

(dat ik er onderuit chickenshit zeg maar)

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:52

Je kunt het altijd ff proberen. Misschien helpt ze ons dan wel.

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:29

Anya schreef:
Nee zonder gekheid: geen idee waarom die regel dan bestaat Verward

Omdat je niet achterwaarts over stationaire hindernissen heen mag gaan. Het paard kan de hindernis niet zien en zal door zich een paar keer te stoten z'n weg moeten "voelen". Bovendien zou een (sliding-)ijzer onder de hindernis kunnen komen. Om die reden "doen" we ook die autobanden niet meer. En in het verlengde: de wip (instabiele ondergrond).

Groeten,

Chris

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:42

Ik heb jaren terug eens op een show of een demo zo`n wip gezien, volgens mij raakte toen het paard van Geesje van Nuenen gewond en moest ingeslapen worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 23:00

Ik was erbij toen ze met alleen de staart terug kwam Verdrietig