[WN] Nieuwe pad; een uitvinding of de zoveelste bla bla

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Nieuwe pad; een uitvinding of de zoveelste bla bla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 21:01

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:15

Tsja en wat is nou het verschil tussen de standaard en de reining/roper?
Behalve de maat?

Of lees ik daar nou over heen? Blond

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 21:17

Nou daar ging het mij even niet om Clown

Ik vind de werking ervan interessanter. Zou dit idd werken en is het zoveel geld waard.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:29

Tsja... Mij dus wel Tong uitsteken

Ik ken het hele product niet en ken verder ook niemand die het gebruikt
dus ik heb geen idee of het echt zal werken...?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:33

Ok, dus deze pad regelt de temperatuur van het paard, increases (ik kan even niet op het nederlande woord komen Tong uitsteken) bloedtoevoer en zuurstoftoevoer naar spieren en de huid, waardoor spieren soepeler blijven en sneller herstellen.

Nou...klinkt goed Haha! Toen ik de prijs zag, klonk het een stuk minder *LOL*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 21:43

Increase = toenemen Haha!
Ja aan alles hangt een prijskaartje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:11

Ik vraag me gelijk af, van wat voor materiaal de onderkant is gemaakt, aangezien de bovenkant van dat losse stof is, wat snel kan rimpelen of dubbel gaan zitten zo te zien. Er staat wel ademend wol, maar ik geloof dat nooit als dat niet al van te voren zichtbaar is op het plaatje Clown

Maar weer even serieus, ik vind dat er nogal algemeen geblaat wordt:
Citaat:
It will conform to your horse's back and saddle and eliminate poor saddle fit

A. dat de pad zich naar de rug vormt verwacht ik van elk pad. En ik wil niet dat het mijn slechtpassende zadel zou aanpassen, want mijn zadel past gewoon, en anders kan een pad dat toch niet dusdanig verhelpen imo.

Citaat:
keeps your horse cooler when it's hot and warmer when it's cold

Dit stukje klinkt wel interessant, maar een goede onderbouwing waarom dat materiaal dat juist doet zou ik wel leuk vinden.

Citaat:
more willing to perform under any situation

Dus als ik een lui en niet meewerkend paard heb, dan moet ik dat pad erop leggen, en dan wordt ie meegaander? Da's wel heel interessant Cool

Maar in zijn algemeen, ze zeggen wel dat dat pad van alles doet, maar niet waarom en hoe dat gebeurt... Prijs vind ik aan de hoge kant, zo vernieuwend is het niet imo...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:25

Citaat:
The Western pad is ideal for both everyday and show use. The patent pending design of the pad and the use of ConforPedic Impact Reduction Material™ allows the pad to contour and flex with your horse's movements to absorb shock and protect your horse's back. It will conform to your horse's back and saddle and eliminate poor saddle fit. The EquiKOOL™ Temperature Management System keeps your horse cooler when it's hot and warmer when it's cold. Your horse will be more comfortable and more willing to perform under any situation. The EquiCHARGE™ Oxygen Energy Recovery System will increase the blood flow to your horse's back and increase the transcutaneous oxygen transfer to the skin and muscles. Your horse will have more energy and experience faster muscle recovery. No other endurance pad offers this competitive edge! Our pad's modified cut back relieves pressure on the withers of any horse, including swaybacks! The pad's underside is lined with breathable wool and the top is uncoated 1000 denier Cordura® to further promote ventilation and durability. Clarino® wear leathers protect the pad from latigo and fender wear. Our EquiGrip™ strips prevent the pad from slipping. A Velcro® panel on each side allows you to remove the ConforPedic™ inserts and throw the pad in the washing machine to clean. The EquiPedic Saddle Pad is the ultimate in equine comfort!™

Er wordt aardig met merken gesmeten!
Dat eerste klinkt bere interessant en cordura heeft wel gelijke eigenschappen in schoenen ed. dus waarom zou het met een pad niet werken?
Wat zou die EquiGrip zijn??
Sinds wanneer is Velcro (klitteband) een trademark?
Wat zijn ConforPedic inserts?? Ik snap dat er wat inzit wat je eruithaalt zodat je de buitenkant kunt wassen maar Confor Pedic is wel spannend!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:29

Oh als je doorleest dan staat er interssant info bij FAQ en ook nog uitleg over de termen Cool

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:30

Ik heb ook een superdeluxe pad. Ademt, ligt altijd goed, verkleurt niet, voert het zweet goed af en het wordt er nooit te warm onder. Uw attentie voor..........de katoenen blanket! Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:35

Maar die zijn niet echt shock absorberend Huilen

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:36

Goed passend zadel en een goed zit zijn shock-voorkomend. Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 22:40

Ik moet nog steeds een nieuwe pad hebben maar weet echt niet meer wat ik kopen moet.....

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:33

Hmm, klinkt interessant maar ik blijf toch maar fan van www.equitex.de Haha!

Spotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 07:19

bubbels schreef:
Goed passend zadel en een goed zit zijn shock-voorkomend. Haha!

Kan ik het helemaal mee eens zijn.
Ik vind persoonlijk dat je als je traint om iets in de wedstrijden te gaan starten het contact met het paard wel heel belangrijk. Ik kan me voorstellen dat als je veel buitenrijd en of lange afstand ritten maakt dat deze pad heel erg goed zou kunnen werken..

De prijs die er aanhangt vind ik persoonlijk nog niet eens zo hoog er zijn showpads die duurder zijn..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 09:14

Ik denk dat het vergelijkbaar is met de Equitex-dekjes die Cornelie noemt. Beide hebben inserts die je eruit kunt halen om de buitenzijde te wassen. De inlagen zorgen ervoor dat de ruggegraat vrij blijft, conformeren aan de rug en hebben alle eigenschappen die in het engelse stukje genoemd worden.

Spotty schrijft dat de pad minder interessant is voor een wedstrijdruiter en meer voor lange trailrides, maar vergeet niet dat op een wedstrijd een paard soms ook behoorlijk lang onder het zadel is.
En natuurlijk niet vergeten dat men in Amerika over andere temperaturen praat als wij hier. 40 graden is daar heel normaal, terwijl wij af en toe een paar dagen halen met 35 Haha! (waarop ik dus geeneens ga rijden Lachen )

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:12

de prijs is inderdaad duur, hoe de pad er verder uit ziet is onduidelijk, de werking is zover ik weet niet bekend, maar... wat betaal je tegenwoordig voor een nieuw model professional's choice pad ? dan zit je ook al gauw boven de €200,- alleen is het de vraag of je beide pads met elkaar kan en mag vergelijken

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:22

En equitex ligt ook zo rond de 190,- ofzo.
PC vind ik zo kraken Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:23

Ik vraag me af of de pad vergelijkbaar is met de equitexdekjes en pads. Die zijn van een speciaal schokdempend materiaal, maar belangrijker is dat ze een anti-bacteriele/anti-schimmel werking hebben. Ik rij al jaren met equitex omdat Lanna de neiging had om talgbultjes te krijgen op plaatsen waar het zadel lag. Ik heb in die tijd van alles geprobeerd, van uitgebreid schoonmaken tot juist niet teveel doen om de natuurlijke huishouding van de huid niet aan te tasten, maar niets hielp. Tot ik met die equitex ging rijden. Ik kan mij niet voorstellen dat dit pad hetzelfde doet.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 10:29

En equitex vind ik ideaal bij zweten etc, het wordt niet loeiheet onder zo'n ding. ( nee, ik heb geen aandelen in equitex Haha! )

Ropers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:04

In de Equipedic zit ''Tempur''dit materiaal word ook gebruikt in de gezondheidszorg.
Het is temperatuur gevoelig dat wil zeggen dat het hard word als het koud is en zacht als het warm.
Hier in Nederland worden alleen maar matrassen en hoofdkussen van verkocht.
Of het ideaal is voor een pad ik weet het nog zo net niet!!
Vind de prijs ook aan de hoge kant!!

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:50

cornelie schreef:
PC vind ik zo kraken Haha!

Het "nieuwe" model PC kraakt niet meer. Haha! Nu alleen mijn zadel nog anti-kraak Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 13:18

@Tari: er zijn in NL ook westernpads van Tempur (oftewel Memory-foam) te koop. Sommige mensen zweren erbij. Wat ik ervan gezien heb vind ik ze te dik en te zweterig.
Volgens het verkooppraatje van Equipedic is het meer dan 'gewoon' Tempur.

Ik zou hem best wel eens willen proberen onder mijn Bob Marshall, maar daar is ie me toch net wat te duur voor Haha!

Ropers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:49

Ja SM dat weet ik!!
Maar die Equipedic ziet er beter uit,vind het systeem met die inlagen beter.
Dat was ook mijn idee om het onder mijn BM te doen!!
Misschien kunnen we samen bestellen krijgen we wel korting!!hahahahaha
Wij verkopen matrassen van Tempur het materiaal is echt super!!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:06

wat ik nou weer eens mis, is de ophoging voor de schoft. Al die pads zijn zo ontzettend plat of heeft het "gemiddelde"paard weer geen schoft?