[WN] NK Quarters echt zo een ramp?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeppySan

NK Quarters echt zo een ramp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 17:56

Ik heb met verbazing het verslag zitten lezen in de Quarter over de NK quarters.
Werkelijk niets was goed aldus dat verslag.

Was het echt zo erg of zijn er mensen die ook wat positiefs te melden hebben over dit NK?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 18:00

Was er niet bij dit jaar... Heb de quarter nog neit gezien....
Kan er dus niks over zeggen..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 19:17

Ik had meer het idee dat de schrijfster d'r dag niet had, maar dat mag ik natuurlijk weer niet zeggen Knipoog

wizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:41

precies maar dat was omdat ik bijna de hele dag tegen over haar stond toen ze foto's aan het maken was. Cheese! flits!!!! Cheese! flits!!!! daar kon ik niks aan doen toch????? Cheese! Tong uitsteken
maar ik ben met een vriendin van mij geweest we waren de enige in een tentje af en toe wel een beetje koud maar wij hebben echt genoten volgend jaar zeker weer(met tent) zeker doen dus leuke ervaring rijker.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 20:54

Ik heb de Quarter niet, verdomme Haha!
Wat kost zo'n lidmaatschap per jaar?

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 21:56

van wie staan der foto's in (die nederlands kampioen waren )
mij abbonnemant is net afgelopen dus moet weer opnieuw bestellen maar ben nieuwschierig

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:03

een blad hoort een OBJECTIEF verslag te maken van een wedstrijd, en daar heeft men binnen de quarter af en toe wat moeite mee geloof ik.
voor mij dan ook DE reden geen abbonnement op dit blad te nemen.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:16

belgje schreef:
van wie staan der foto's in (die nederlands kampioen waren )
mij abbonnemant is net afgelopen dus moet weer opnieuw bestellen maar ben nieuwschierig

Belgje je staat erin ,hoor!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:21

Ja de Quarter neemt het soms niet zo nauw met objectief blijven, maar ik vind Bunschoten toch een hele mooie lokatie en dit is het tweede jaar dat we er waren met een paard en het is mij wederom weer goed bevallen.
Moet er wel bij zeggen dat het met de halter wel te druk was in de inrijbak en dat ongeluk was niet leuk maar daar kon je op wachten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:29

Ik ken het artikel niet dus zal er ook niets inhoudelijks over zeggen.

Maar waar staat dat een blad objectief moet zijn Cool Alle Nederlandse kranten hebben zo hun eigen insteek vwb het brengen van het nieuws; de een is duidelijk links de ander rechts, of links van het midden Haha!
Je weet dat als je een bepaalde krant koopt dat je 'getinte' bijdragen kunt verwachten.

Van de Quarter is imo bekend dat ze een bepaalde mening uitdragen, als dit niet 'jouw' mening is kun je dus besluiten het blad niet te kopen.
Jammer genoeg hebben we op dat gebied niet al te veel Nederlandstalig leesvoer. Maar met een ingezonden brief kun je je grieven altijd kenbaar maken.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:32

Ik vind de kritische kijk van deze auteur eigenlijk wel goed!
Vaak schrijft zij,wat anderen alleen denken...............(en niet hardop zeggen)
Daarnaast kan ik haar foto's erg waarderen!
Voor mij het beste nederlandse western-blad. OK dan!

Simonus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 09:01

Grappig, het verslag in de Quarter komt grotendeels overeen met hetgeen wat op Bokt is geschreven in het topic over het NK QH 2004 en nu is het verslag niet objectief genoeg? Het komt zelfs overeen met vele andere topics waarin wordt gebabbeld over het welzijn van paarden, het beoordelen van proeven, faciliteiten voor ruiters etc. Of mag je alleen op Bokt ongezouten je mening geven omdat het toch niet in een blad wordt gepubliceerd?

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 09:24

waar gehakt wordt vallen spanders.
alle veranderingen zijn geen verbeteringen.
en als het puntje bij het paaltje komt.
staan de beste stuurlui aan wal.
verbeter de wereld begin bij je zelf.
voor iedereen die denkt waar slaat dit op? gewoon spreekwoorden die we allemaal op school hebben geleerd en die spontaan bij mij op kwamen toen ik het artiekel las. er zitten waarheden in maar is het niet aan degene met de grootste monden om daar iets aan te doen

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 09:41

AMEN Knipoog OK dan!

Simonus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 09:45

Hoe waar ze ook zijn, met deze spreekwoorden kan je op Bokt de meeste topics eindigen.

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 09:57

Simonus schreef:
Grappig, het verslag in de Quarter komt grotendeels overeen met hetgeen wat op Bokt is geschreven in het topic over het NK QH 2004 en nu is het verslag niet objectief genoeg? Het komt zelfs overeen met vele andere topics waarin wordt gebabbeld over het welzijn van paarden, het beoordelen van proeven, faciliteiten voor ruiters etc. Of mag je alleen op Bokt ongezouten je mening geven omdat het toch niet in een blad wordt gepubliceerd?

Hier ben ik het dus mee eens!! Ze noemt inderdaad dingen op die gedacht worden of een beetje gesmoest wordt door de wandelgangen!

Zij verzamelt al die punten en uit wel haar mening

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 10:43

Ik ben alleen de avond van de junior reining geweest. Het liep wat uit en we moesten dus w88 tot de futurityklasse halter, pleasure en trail waren afgelopen.
Ik ben het wel met haar eens dat deze klasse echt werden afgeraffeld en de deelnemers weinig kans kregen om zichzelf te showen.
Dat vond ik wel jammer... Scheve mond

carmella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:29

Het is een oproep van de Quarter. Waar is de stem van de ruiter.

Het is bij de NQHA uit den boze om positieve inbreng te hebben laat staan negatieve kritiek, een ieder die opmerkingen of aanmerkingen heeft wordt genegeerd of uit het bestuur gestemd, en dan mag je ook niet meer in de bak om foto's te maken.

De NQHA heeft niet eens in de gaten dat de professionele ruiters en amateurs van niveau de shows hier in Nederland gewoon weren.
Het einde is echt in zicht. Laat er dan in Belgie ook fouten gemaakt worden , hier kan men nog veel van ons leren .

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 14:27

ik was het wel met het artikel eens, maar dat heb ik een paar weken geleden ook al op bokt gezet

walk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 15:26

Was NK Quarters dan zo een ramp volgens het blad (heb het blad niet kaqn ook niet snel lezen).Ik ben er de hele NK gewwesten kan mij daar niet in vinden.Natruurlijk zijn er punten van verbertering, dat is ook op NK wran. Natuurlijk kan NIET iedereen voor 100% naar zijn gemaakt worden en daarom worden er regels opgesteld, zodat een ieder zogelijk mogelijk kansen heb. Eenblad hoefd niet Objectief te zaijn maar ieder heeft het recht zelf een inzicht tehebben over de verloop van de wedstrijd maar er zijn helaas mensen die denken dat hun iedee de goeden zijn en die van een ander niet teld, omdaarzelfbeter van teworden.Hopelijk denk een ieder goed na voor dat het wat zegt. Verward Verward

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:27

Ook ik erger me vaak aan de manier van schrijven in dit blad en de objectiviteit was vaak ver te zoeken. Meer dan een keer heb ik mezelf voor genomen de Quarter gewoon op te zeggen omdat er wel weer heel erg pro een bepaalde stal en anti de rest van het land werd geschreven.

Ik heb me dood geergerd aan de ongezouten kritiek op de "green as Grass" klasse. Omdat die niet thuis zou horen op een NRHA wedstrijd, en dat het niveau te laag was (het zijn, voor die genen onder ons die dat niet weten, de beginners in de reining) Gelukkig heeft ze op den duur ingezien dat deze klasse van levensbelang is voor de reining, hier starten mensen hun paard voor de eerste "grote" wedstrijd. Hier starten de toekomstige non-Pro ruiters.

Maar de laatste tijd merk ik dat die kritiek steeds minder wordt en dat er steeds vaker iet wat minder vooringenomen stukken in de Quarter staan en dat ze toch vaker de zaak van meerdere kanten belicht.
Ik ben niet op het NK geweest en kan dus niet beoordelen hoe het allemaal is verlopen die dagen.
Maar wat ik wel weet is dat de schrijfster van de Quarter het niet nodig heeft om dingen te gaan verzinnen om zo een sappig artikel bij elkaar te schrijven. En trouwens het verslagje van de wedstrijd onderdelen en het niveau en zo was wel positief.

Alles wat ze in de Quarter schrijft zal dus ook wel echt zo voorgevallen zijn.
Denk bijvoorbeeld aan dat zware ongeluk wat er zich voor heeft gedaan tijdens het opwarmen bij de Halter klasse. De situatie was daar dus inderdaad levens gevaarlijk. Als je de foto ziet die er in de Quarter geplaatst is dan wordt je er inderdaad eng van hoe druk en wat voor een doorelkaar van paarden en mensen het daar was, denk daar nog een paar kleine rennende kinderen bij en je heb een ongeluk in de maak.
Ze heeft gewoon kritiek op de organisatie en zo als ik het zie dus ook terecht! Organiseren van zulke wedstrijden houd nl meer in dan alleen een hal huren, start nummers uitschrijven en omroepen wie er waneer aan de beurt is. Je moet rekening houden met grote mensen massas en dat deze personen niet altijd even inteligent zijn.
Veiligheid voor de paarden ruiters en mensen die komen kijken valt ook onder de verantwoording van de organisatie. En daar schorte het blijkbaar nog al aan, met als gevolg iemand zwaar gewond in het ziekenhuis!

Verder kan ik me goed voorstellen dat ze enorm pissig is geworden toen bleek dat ze, terwijl er geen prof. fotograaf aanwezig was, geen foto’s voor het blad mocht maken. Erg kinderachtig van de organisatie om zo iets te verbieden. Niet slim ook, want zie er is al weer een paar pagina’s vol kritiek over ze uitgestort!.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:30

Ik ben nu wel benieuwd naar de Quarter Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:55

Adrienne schreef:
Verder kan ik me goed voorstellen dat ze enorm pissig is geworden toen bleek dat ze, terwijl er geen prof. fotograaf aanwezig was, geen foto’s voor het blad mocht maken. Erg kinderachtig van de organisatie om zo iets te verbieden.

Onbegrijpelijk.
Zo ook op het WRAN NK, n ustaat er een stuk met een lege plek, mooi protest...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 15:02

Heb nog geen Quarter gezien, maar die zal wel ergens op stal liggen...

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:13

vera schreef:
Onbegrijpelijk.
Zo ook op het WRAN NK, n ustaat er een stuk met een lege plek, mooi protest...

Natuurlijk zijn ook organisatoren van grote shows blij met aandacht die de pers geeft aan hun show. En ook met het plaatsen van mooie fotó's.

Om iedere deelnemer gelijke kansen te bieden moet iedere deelnemer onder gelijke omstandigheden kunnen rijden. Wanneer een fotograaf tijdens een onderdeel in de bak staat, moet hij/zij dat bij iedere deelnemer/ster doen.
Om te voorkomen dat fotograven van verschillende bladen naast elkaar in de bak staan om foto's te maken en om de ene fotograaf niet voor te trekken t.o.v. de andere fotograaf hebben we besloten helemaal niemand tijdens de show toe te laten tot de wedstrijdarena.
(Dus b.v. bij het WRANNK ook niet de fotograaf van de WHW, het blad van de WRAN.)

Dit is volgens mij geen ongewone maatregel, zie je bij Jumping Amsterdam fotograven door de bak lopen tijdens de wedstrijd?

Om te voorkomen dat Jan en alleman tijdens de prijsuitreiking de bak in zou komen om foto's te maken (en daardoor de show onnodig zou laten uitlopen door de tijd die verloren gaat voordat iedereen weer uit de bak is) hebben we tijdens het laatste WRAN NK een fotogravenpas ingevoerd. Deze was voor € 25,- verkrijgbaar bij het secretariaat. Met deze pas mocht men tijdens prijsuitreikingen de bak in en mocht men gebruik maken van de fotohoek.
Daarnaast moet men niet vergeten dat fotograven geld verdienen met de verkoop van hun foto's en dus best een kleine bijdrage kunnen leveren aan de kosten van het evenement waaraan zij verdienen.

Iedereen was vrij om rond de bak foto's te maken, dus als men had gewild, dan had men best een paar mooie foto's kunnen maken.