[WN] aankondiging trainerpoll's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

aankondiging trainerpoll's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 20:34

Naar aanleiding van verschillende topics op bokt over de stijl van trainers, de mate waarin bepaald gedrag al dan niet verantwoord is tijdens wedstrijden of tijdens trainingen gaan de komende weken een aantal polls gestart worden.

Immers de enige manier om erachter te komen wat western rijdend Nederland vindt en al dan niet toelaatbaar vindt o.g.v. dierenwelzijn. Het gaat hier dus niet om of je zelf zo zou (willen) trainen o.i.d.

Dus bijvoorbeeld: stel je bent iemand die pakweg het inrijden van paarden op de leeftijd van twee jaar onacceptabel vindt en je weet dat die trainer dat wel doet, dat zou dat uit je antwoord moeten blijken.

Stel je bent iemand die vindt dat iedere keer aan het bit trekken een zaak voor de dierenbescherming is, dan zou dat uit je antwoorden moeten blijken.

Stemmen op de poll is volkomen anoniem.
Toelichting geven bij de poll mag, maar vuilspuiterij of van 'horen zeggen' wordt door Sugarmiss of mijzelf verwijderd.

Trainers die grote moeite hebben met een dergelijke poll over hun naam kunnen dat per PB aan mij of Sugarmiss doorgeven. Deze poll zal dan gesloten worden met de melding "sluiting op verzoek van de betreffende trainer".

Vooralsnog hou ik de lijst aan met trainers zoals die in de WHW zijn opgenomen. Aan Chris Knol is gevraagd of hij bezwaar zou hebben als zijn naam (staat niet in de WHW) wordt toegevoegd. Chris heeft zijn naam aan de lijst toegevoegd.

slootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 20:58

Hoe goed moet je een trainer "kennen"om een oordeel over hem te kunnen vellen Verward ? Kan dat al als je hem/haar bv 3x in een jaar op een wedstrijd hebt gezien in de inrijbak? En dan ook nog liefst het afgelopen jaar: tenslotte veranderen/ontwikkelen trainers zich ook (hopelijk) en zou je de trainer niet moeten veroordelen op het stadium dat ie al lang achter zich heeft gelaten. Clown

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 20:59

Als de lijst van WHW wordt gevolgt dan komen nog een paar hele aparte trainers aan de beurt Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 21:05

Ik kan de lijst van de WHW niet helemaal volgen. Dan zou bijvoorbeeld Vorstenbosch missen... Die horen er toch wel bij...

Nou als je iemand voor het laatst 3 jaar geleden hebt zien rijden slootje, dan zou ik me van commentaar onthouden. Maar drie keer in een jaar hebben zien rijden dan heb je op zijn minst een beeld.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:10

Ik denk dat er nog wel wat namen aan die lijst toegevoegd gaan worden Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:18

Als alle bokkers die les hebben van iemand die ook wedstrijden rijd eens vraagt of hun trainer deel wil uitmaken van een bokt poll Cool

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:19

Ik vind dit heel erg raar. Dit is toch ook een vorm van reclame. Of het nu positief of negatief is. Dit mag toch niet? We mogen toch niet een topic over een bepaalde trainer openen?
In de WHW lijst staan namen van mensen die misschien nooit op bokt komen en ineens worden ze hier besproken. Ik kan me voorstellen dat hier mensen op tegen zijn. Mag dit eigenlijk wel?
En nu kun je wel zeggen dat de trainers die hier moeite mee hebben en PB kunnen sturen, maar er zullen vast heel veel trainers niet op bokt lezen. Dus kunnen ze ook niet reageren.
Ik denk als je dit wilt, dat je i.i.g. van te voren de destbetreffende trainer om toestemming moet vragen.
En ik kan me heel goed voorstellen dat ze dit niet goed vinden.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:23

Voor een vergelijkend waren onderzoek hoef ik echt niet de toestemming te vragen van de desbetreffende fabrikant.

Een trainer bied een dienst aan (voor geld) men heeft het recht om te vergelijken in hoeverre diensten te vergelijken zijn Cool

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:24

Blaze; ik had het niet treffender kunnen zeggen OK dan!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:25

Ik denk dat trainers die zich nergens voor HOEVEN schamen, niets op een dergelijke poll tegen hebben. Natuurlijk is de uitslag nooit 100% betrouwbaar. Zo zou ik bij iemand die ik persoonlijk niet graag mag, maar verder wel netjes traint kunnen voorzien van een "ontoelaatbaar" stempeltje. Bij elke persoon die dat stemt, komen er toch vraagtekens denk ik.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:26

wij staan niet in de WHW, maar we geven wel les en trainen ook, en rijden wedstrijden.
dus ik mag er ook bij
o ja, Roel traint ook, en geeft ook les.(nu nog onder begeleiding)
Laatst bijgewerkt door Jos op 02-12-04 21:36, in het totaal 2 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:28

Waarvan akte Haha!

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:32

Blaze schreef:
Voor een vergelijkend waren onderzoek hoef ik echt niet de toestemming te vragen van de desbetreffende fabrikant.

Een trainer bied een dienst aan (voor geld) men heeft het recht om te vergelijken in hoeverre diensten te vergelijken zijn Cool

Oke, maar je kan hier dus anoniem stemmen, dus ik ben van mening dat dit niet de juiste manier is. Geef dan ook aan waarom die trainer juist wel of niet goed is, daar heb je veel meer aan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 21:37

Dat staat iedereen vrij, maar het is niet verplicht.

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:26

Ik heb dus duidelijk een andere mening.
Maar nou heb ik nog steeds de vraag, waarom dit wel mag en waarom je geen topic mag openen over een bepaalde trainingsstal of trainer.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:37

Ik ben het met Jannie eens.
Eerst mag er geen reclame gemaakt worden, mogen er geen ervaringen gegeven worden naar aanleiding van vragen over trainers hier op WN en nu moet er over 'elke' trainer een poll gestart worden. Wat is het doel hiervan Verward Iedereen heeft andere criteria wat betreft de kundigheid van een trainer/wedstrijdruiter. Waar moet je dan op af gaan? Diegene die goed uit de poll komt kan wel een hele andere visie op het trainen/lesgeven hebben dan jij...Sta je daar met je goede pollresultaten Verward
Daarnaast vraag ik me af of de WN'ers op Bokt representatief zijn voor heel westernrijdend Nederland Clown

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:48

Ludo schreef:
Daarnaast vraag ik me af of de WN'ers op Bokt representatief zijn voor heel westernrijdend Nederland Clown

Nieuwe Poll:"Zijn Bokt-WN-ers representatief voor westernrijdend nederland?" Clown Sommigen wel,daarnaast weet je niet wie er nog (anoniem) meeleest!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 22:54

Ik ben het met Jannie eens...
Als je kritiek hebt op een bepaalde trainer, heb dan het lef om ook je naam
eronder te zetten, zodat als de trainer het leest, diegene ook weet wie hij
of zij voor zich heeft...

Vind het een beetje flauw om te antwoorden met
"Ik vind die trainer slecht, afzender Anoniem"

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:00

Ik ben het er wel mee eens. Maar inderdaad gewoon heel simpel stemmen en niet veel uitwijden. Op die manier blijft het wat zakelijker maar zal er toch een beeld ontstaan over wat de 'westernbokker' wel of niet vind kunnen. Dan wordt er dus meer naar de manier gekeken dan de persoon.

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:11

Blaze schreef:

Da's leuk maar dan moet het wel een objectief vergelijkend warenonderzoek zijn. M.i. is dat in dit geval volkomen onmogelijk. Dan zouden namelijk al die trainers een 100 % gelijk paard onder hun kont moeten krijgen voor een x periode, waarbij er ook nog gedurende die gehele periode gelijke omstandigheden zouden moeten gelden (dus dezelfde bodem bv.) En gedurende die x periode moet er dan ook 24/7 toezicht zijn van telkens dezelfde, objectieve persoon. Anders wordt het al gauw appels en peren vergelijken.....

En als dat al mogelijk zou zijn, wat zijn dan de criteria waarop je gaat beoordelen? Wedstrijdje? Dan moeten al die paarden en al die trainers op dat moment ook nog eens een even goede dag hebben.

Ondanks alle goede bedoelingen kan dit nooit een eerlijke uitkomst opleveren al is het alleen maar omdat niet alle trainers evenveel 'aanhang' hebben die bokken.

Gr. Marion

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:36

Als de lijst van WHW wordt gevolgt dan komen nog een paar hele aparte trainers aan de beurt
haha, ben benieuwd en ik wil best mijn naam aan de poll hangen !
Maar wil wel graag de uitslag horen/zien/lezen.
gr. sil

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 23:46

Déjà vue Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 00:52

spotless schreef:
Da's leuk maar dan moet het wel een objectief vergelijkend warenonderzoek zijn. M.i. is dat in dit geval volkomen onmogelijk. Dan zouden namelijk al die trainers een 100 % gelijk paard onder hun kont moeten krijgen voor een x periode, waarbij er ook nog gedurende die gehele periode gelijke omstandigheden zouden moeten gelden (dus dezelfde bodem bv.) En gedurende die x periode moet er dan ook 24/7 toezicht zijn van telkens dezelfde, objectieve persoon. Anders wordt het al gauw appels en peren vergelijken.....

En als dat al mogelijk zou zijn, wat zijn dan de criteria waarop je gaat beoordelen? Wedstrijdje? Dan moeten al die paarden en al die trainers op dat moment ook nog eens een even goede dag hebben.

Ondanks alle goede bedoelingen kan dit nooit een eerlijke uitkomst opleveren al is het alleen maar omdat niet alle trainers evenveel 'aanhang' hebben die bokken.

Gr. Marion

Het gaat niet om de aanhang in aantallen... Het gaat zelfs niet echt om de trainers. Er wordt geen uitspraak gevraagd over hoe goed je iemand vindt rijden of hoe goed hij/zij lesgeeft of paarden traint. Het gaat slechts om de mening van bokkers over wat al dan niet toelaatbaar is bij trainen. Dat is een subjectieve mening. Maar wel relevant gezien de steeds terugkerende onderwerpen over hoe er gereden wordt op wedstrijden en dan met name in de inrij-arena.

Deze poll mag omdat er meerdere polls volgen. In die zin is het niet commercieel. Hooguit springen sommige trainers er wellicht uit als juist heel welzijnsvriendelijk of niet. Of valt het op dat sommige trainers relatief bekend (veel stemmen) of onbekend zijn, of dat ze een grote schare boktaanhang hebben. Dat kan... maar voor het resultaat van het 'onderzoekje' maakt het niet uit.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 02:41

Ik vind dit echt niet kunnen!! Eerlijk gezegd ben ik best verontwaardigd dat dit zomaar kan op Bokt!!

Hebben de trainers toestemming gegeven tot deze aktie???

Kan je een menig hebben over een 'trainer' als je deze wel eens hebt zien rijden op een show? In de inrijbak? Kan je daarin zien de manier hoe die trainer zijn paarden trained? Hoe zijn/haar opbouw is van het trainen? Dan nog niet te spreken over de 'kennis' die iemand heeft die reageerd heeft om dat te kunnen beoordelen. Al die mensen die accounts gaan aanmaken om te reageren.

Nee sorry, dit gaat me echt te ver.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 03:13

Ik heb echt een bezwaar tegen deze Poll.

Ik snap wel dat jullie een vergelijkbaar onderzoek willen doen, maar dat zou imo niet anoniem kunnen.

Als een instantie, bijvoorbeeld de consumenten bond, een vergelijkbaar onderzoek doet, dan zijn het vaak steeds dezelfde mensen die "testen". In dit geval zijn het allemaal verschillende mensen. Ook zet de consumenten bond hun naam gewoon onder zo'n onderzoek.
Mocht een producent (als we toch gaan vergelijken met producten) er dan problemen mee hebben, met zo'n onderzoek of de uitslag van zo'n onderzoek, dan kan de producent wel verhaal halen bij de consumenten bond.

Nu kan een trainer bij niemand verhaal halen, want de trainers weten niet eens wie er stemt.

Als ik nu al de Poll van Diana Pieters bekijk en lees dat Rina verteld dat ze nooit op wedstrijden rijdt, maar groomed, hoe kan ze dan nu al 4 stemmen hebben die "ontoelaatbaar" zijn?
Ik heb Diana 1 keer ontmoet, nog nooit met een paard bezig gezien, maar nu ik dit zo lees, zou ik er, bij wijze van, ook geen paard heen willen brengen. Dit soort dingen blijven toch onbewust hangen, en wie zegt dat degene die gestemd hebben op "ontoelaatbaar" haar ooit met een paard bezig gezien hebben? En dat die mensen er ook nog verstand van hebben?

Dat zou net zo zijn als een Auto blad een aantal auto's vergelijkt maar bij sommige auto's niet eens zijn wezen kijken. En als "testers" verschillende mensen die auto's laten rijden, waaronder mensen die hun rijbewijs niet hebben, ik denk dat menig auto dan minder uit de verf zal komen, gewoon weg omdat sommige "testers" niet eens weten hoe zo'n ding werkt. Ik noem dit absoluut geen eerlijke en degelijke onderzoek/product vergelijken.

Ik snap ook niet dat er gezegd kan worden dat het niet om de trainers gaat Verward . Waar gaat het dan om?? Er staat toch dat jullie trainers willen vergelijken? Net als product vergelijking? Dan gaat het toch ook om het product?

Ik vind dit echt te ver gaan en snap het nut er ook niet van. Wat is nou eigenlijk het doel van deze poll?
Als mensen blij zijn met hun trainer, blijven ze daar trainen, als mensen een trainer zien trainen die ze "ontoelaatbaar" vinden, dan gaan ze daar niet trainen. Zo simpel is het toch gewoon??

Persoonlijk zal het mij een worst wezen wat "men" van mij als trainer vindt, zolang mijn klanten maar gelukkig zijn, of niet?

Of ik nu zelf wel of geen trainer ben, ik heb hier erg veel moeite mee, vooral omdat veel trainers inderdaad niet op bokt komen en ook omdat het geheel anoniem gebeurd, plus het feit dat ik het een erg dubieuze manier van "product vergelijking" vind.

Zoals Spotless een "onderzoek" voorsteldt zou een veel beter idee zijn, als het er echt om gaat de trainers met elkaar te vergelijken.