[WN] westernzadel+regen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Thalita

westernzadel+regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 11:23

Degene die me westernles geeft zei dat je niet te vaak in de regen moet rijden omdat dat slecht voor het leer is. Maar nu regend het bijna elke dag en ik moet wel rijden.... Is het echt slecht om in de regen te rijden? Of heeft iemand een tip voor me...........
thalita

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:35

beetje regen kan toch geen kwaad?

- lange regenjas kopen en die aan de achterkant over je zadel draperen
- rijden met een waterdichte zadelhoes (maar dan ook een regenbroek anders wordt je kont nat)
- niet rijden in de regen

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:04

Als je een goed onderhouden zadel hebt moet ie daar tegen kunnen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:27

Slecht weer bestaat niet.
Slecht materiaal wel
Haha!

Mijn zadel wordt regelmatig kleddernat en lijdt daar niks van. Bij terugkomst even zadelzeep erop en rustig laten drogen, regelmatig likje blank ledervet.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:52

Mooi citaat van de dag Sonja Haha!
Mijn Sabloutje is ook al blootgesteld aan weer en wind en ziet er nog steeds goed uit. Beetje kwaliteit moet heus wel tegen Hollands weer kunnen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:54

Ik ga geregeld met Lanna het water in. Lanna vindt dat zo leuk dat ze in ieder geval altijd water maait. Dus zadel altijd nat. Zelfs toen ze een keer ging liggen in het water (met mij erop inderdaad Lachen ) was er niets aan de hand hoor. Gewoon laten drogen.

Als je je zadel redelijk netjes invet kan het geen kwaad.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:06

Hoe zit dat trouwens met zeewater?
Lijkt me niet goed voor het zadel, maar wel goed voor paard en mens Lachen
Hoe behandel je dat als je weer thuiskomt?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 13:16

Sonja, ik las ook die opmerking in Bit Haha! (wel een super op merking trouwens )
Tja, ik denk dan altijd maar: dan had het maar geen zadel moeten worden.
Gewoon goed onderhouden.

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:49

ik heb een jkaar lang dagelijks op het strand (dus zilte lucht, zout vocht en zandstormen) mijn zadel ziet er nog steeds mooi uit.
Als ik echt in de regen rijdt, doe ik gewoon mijn zadelhoes er niet af. Dat scheelt altijd een beetje ter bescherming en ik vet hem af en toe in.
Leer is een natuurproduct wat tegen een best stootje kan hoor! Mijn paard is nog nooit slechte geworden van een bui en die is helemáal bekleed met dat spul Knipoog

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:43

heb ook nooit problemen gehad met zeewaterspetters. gewoon even goed poetsen als je terugkomt van zee.

Thalita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 16:07

als je de zadelhoes erop laat....gaat deze dan niet schuren tegen het zadel aan??

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:16

er is ook een goed middel,een lederonderhouds enschoonmaakproduct in 1.
maakt je zadel waterrepellent maar verstikt je leder niet!!!
weten wat dat is??? PB me even!

rinus

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:54

En met mijn leren schoenen banjer ik ook overal doorheen terwijl die totaal niet worden onderhouden Haha!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:50

Ik zou het zadel gewoon af en toe insmeren met Urad. Gebruik ik zelf ook voor laarzen, bank etc. Is echt ideaal spul, waterafstotend en echt niet eens gek duur. Leren produkten moeten echt wel tegen wat regen kunnen, maar als je ze er iets tegen kunt 'beschermen', waarom dan niet. Onderhoud is wel belangrijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:09

Rinus, is het een idee om gewoon open en bloot je wondermiddel te noemen? Hebben er meer mensen wat aan.

Ik zelf doe 1x per jaar m'n zadel invetten, en verder elke 2 maanden (uiterlijk) even met zadelzeep, dan laten drogen, en dan een heeeeeeeel dun laagje Uhrad.
Grappig dat Gera het hier ook noemt, want ze kijken mij altijd net aan of ik poep op m'n zadel smeer Haha! Dat spul kennen ze hier niet Verward M'n potje is bijna leeg en ik heb ook geen idee waar ze het hier verkopen.
Ach, rij ik maar een keertje door naar de Welkoop in Ter Aar als ik training heb of geef in Woerden Haha! Lekker handig Tong uitsteken

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 20:56

sorry sonja maar aangezien ik Urad ook verkoop,mag ik gen reclame maken want dan ben ik commerciel bezig en krijg ik klapjes van de moddie'''s,dat is de reden dat ik het niet noem.
deelneemsters aan boktkamp kennen het nu wel.

rinus

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:02

Ik haal inderdaad ook altijd Uhrad bij de welkoop. Eerlijk gezegd bevallen mij die rode potjes Glossy Leather beter maar dit is een leuk alternatief.

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:19

Thalita schreef:
als je de zadelhoes erop laat....gaat deze dan niet schuren tegen het zadel aan??

Niet méér dan dat mijn broek dat zou doen.

Verward Ik snap niet helemaal wat je bedoelt denk ik Bloos

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:41

westernworld schreef:
sorry sonja maar aangezien ik Urad ook verkoop,mag ik gen reclame maken want dan ben ik commerciel bezig en krijg ik klapjes van de moddie'''s,dat is de reden dat ik het niet noem.
deelneemsters aan boktkamp kennen het nu wel.

rinus

Wat een onzin zeg. Een keer een wondermiddel of een gewoon merk noemen krijgt niemand klapjes voor.

Wel voor te pas en te onpas de naam van een bepaalde winkel o.i.d. noemen. Dat is spam Lachen

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 23:59

neen anya dat zie verkeerd mag hier niet zomaar zeggen dat ik dit ook verkoop,dat is reclame,en dat mag niet,ben heel braaf tegenwoordig.
is het zelfde als ik zou zeggen,en dat doe ik dus ook niet,dat er over twee weken weer een aantal zadels binnen zouden komen,dan is dat topic eerder weg gehaald dan dat ik het heb kunnen checken op taal fouten.
dus bij deze ,dat doe ik dus niet meer.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 00:18

Het grappige is dat je nu hebt gezegd dat je het verkoopt...

Je kunt natuurlijk ook het goedje noemen en zeggen dat het werkt...

Er wordt de laatste tijd wel heel ingewikkeld over gedaan.. Maar eigenlijk is het zo simpel. Spam mag niet. Dat wil zeggen te pas en te onpas een merknaam, een trainer een winkel etc. noemen. Sommige mensen op bokt hebben daar echt een handje van.

En mensen weten best waar de grens ligt.

Bijvoorbeeld: iedereen weet dat ik train bij Constans. Maar daar heb ik het op bokt maar heel zelden over. Ik koop veel spullen bij een niet nader te noemen winkel... daar heb ik het op bokt vrijwel nooit over. Maar als iemand ietst vraagt en ik heb goede ervaringen met een bepaald merk of een bepaalde trainer of een bepaalde winkel, dan mag je dat best neerschrijven. Alleen niet 10 keer binnen een paar dagen... Dat mag dus niet.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 00:27

goh anya heb ik het gezegd???? had ik al gedaan in het antwoord aan sonja hoor,
de werking is geweldig van urad,gebruiksaanwijzing:
je hoeft je zadel niet schoon te maken met eerst een zadelzeep of iets dergelijks.nee gewoon er op smeren in een dunne laag,twee minuten wachten,en klaar niets uitpoetsen,maar in twee minuten droog,ook als je een witte waas in een basketwave hebt,even met urad erover en hij is weer schoon en glimmend.

rinus

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 00:40

Is veel Urad smeren schadelijk Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk dat ik namelijk weet waarom dat potje zo snel op gaat..

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 09:28

nou waarom?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 10:06

De samenstelling zal ongetwijfeld op het etiket staan.

En net wat Anya zegt Rinus; af en toe een naam noemen is geen probleem, spammen wel. Waar ligt de grens... heel simpel... bij ons Haha!

Door sommige dingen 'niet' te zeggen kun je dus net op de rand zitten of er over heen gaan Cool
Verder moet je het ook zien als een emmertje; door veel kleine druppeltjes raakt het emmertje ook vol en als wij Mods moeten dwijlen kan dat wel eens rigoreuzer gaan als het druppeltje wat de emmer deed overlopen Schijnheilig