Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar vaak als je eens bij een les gaat kijken dan hoor je e.e.a., kan je vragen stellen en zie je ook wat het allemaal inhoudt. En wat heb je zelf in de les allemaal gedaan? En heb je hiervoor engels gereden of ben je helemaal een beginneling? 
Citaat:Ik heb maandag eerst vanuit de draf de stop en daarna rollback en meteen weer aandraven geoefent!! en daarna het zelfde in galop. Daarna ben ik bezig geweest om het spinnen eerst maareens in stap onder de knie te krijgen:D vond het toch erg ingewikkeld!! want je moet een heleboel anders doen dan bij het engelse rijden. maar gelukkig waren de instruteur en het paard hier rustig onder:D het paardje was zelfs pas 4!!
want ik ben uitgenodigd voor een clinic cutting en nou krijg ik daarvoor een leenpaardje 
Ik ben zondag voor het eerst bij een wedstrijd wezen kijken en dat is zeker een aanrader, weet je ook eens wat het in de praktijk betekend. 
missgoldy schreef:Ik zou ook voor manege 2 gaan. rustig aan beginnen.
Voor een eerste les roll-backs maken en spinnen lijkt mij ook wat vreemd.
Volgens mij wordt de, o zo belangrijke, basis nogal eens vergeten en kicken mensen op de "kunstjes"
Marjan
; Waarom wordt reining vaak/meestal als de 'tegenhanger' van de dressuur gezien? Ik vind dat echt teveel eer voor cirkels galopperen, stops, roll backs en een spin. Vind eigenlijk dat andere western onderdelen eerder voor de term 'western dressuur' (als er al iets dergelijks zo genoemd zou moeten worden) in aanmerking zouden komen. 
sflj"]
Ff een off topic vraagje hoor; Waarom wordt reining vaak/meestal als de 'tegenhanger' van de dressuur gezien? Ik vind dat echt teveel eer voor cirkels galopperen, stops, roll backs en een spin. Vind eigenlijk dat andere western onderdelen eerder voor de term 'western dressuur' (als er al iets dergelijks zo genoemd zou moeten worden) in aanmerking zouden komen.
[/quote]
Dan heb jij waarschijnlijk nog nooit echt een goede reining proef uitgevoerd of ook zelfs maar goed bekeken![]()
[quote="piggeljay schreef:welke trainer wil dat? het lijkt mij helemaal niet zo verstandigom een ruiter die voor het eerst op een western les komt met een paard waar ze nog nooit zelf western gereden heeft al direct te laten stoppen rollbacks maken en spinnen. wat ik vermoed is dat ze iets heeft gedaan dat er op lijkt, maar een paard hard laten spinnen? op je eerste les?
sflj schreef:Nee, heb ik niet. Je hebt helemaal gelijk!![]()
Iemand anders nog een mening hierover?

missgoldy"]
Maar ik blijf het vreemd vinden. Je gaat toch ook niet direct de snelweg op als je net je eerste rijles hebt?
Of direct in het diepe bij je eerste zwemles?
Potje judo tegen een zwarte band op je eerste les??
Of ben ik nu gek?
[/quote]
Je vergelijk met een eerste autorijles, zwemmen en Judo is ook wel erg ver gezocht en dat vergelijk gaat totaal niet op.
Mallorca88 rijdt al tien jaar paard schrijft ze als ik me niet vergis. Als jij als 10 jaar zwemt wil je toch ook niet meer in het pierenbadje beginnen omdat je aan bv waterpolo wil gaan doen? Of als je je E achter B wil halen verwacht je toch ook niet dat je docent weer over" hoe je moet schakelen" gaat beginnen voor je een karretje achter de auto krijgt.
Het zelfde geldt voor je Judo verhaal.
Dus ik zal maar aannemen dat je vraag aan het eind retorisch is? }>
[quote="missgoldy schreef:En Adrienne, jij hebt echt lange tenen hoor!!
Je praat zelf nogal neerbuigend over beginnende (westernruiters).
Dat was in ieder geval niet mijn bedoeling.
Marjan
Citaat:Maar ik blijf het vreemd vinden. Je gaat toch ook niet direct de snelweg op als je net je eerste rijles hebt?
Of direct in het diepe bij je eerste zwemles?
Potje judo tegen een zwarte band op je eerste les??
Of ben ik nu gek?