[SGW] Lucky en Cheval @ SGW NK Bathmen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Lucky en Cheval @ SGW NK Bathmen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 19:47

Na 3 drukke en geslaagde dagen Bathmen hier dan mijn verslag!

Lucky mocht ik in de klasse L voor het Nederlands Kampioenschap starten.
Vrijdagochtend begon de dressuur al, en dat werd dus een dagje schoolziek zijn... (heb ik geen problemen mee hoor.... Schijnheilig )
Lucky was een stuk rustiger als in Barchem, het gaat vooruit! Dat was ook zeker aan de punten te zien, ik stond na de dresuur 36e van de 54, en met de punten 146 en 153.
Na de dressuur gelijk maar even de cross gelopen, het deze viel me eigenlijk mee nadat ik vorig jaar voor de Z pony's me werkelijk een hoedje schrok van de crosshindernissen.. Scheve mond
Na het cross lopen was ik er alleen nog niet helemaal overuit was ik op combinatiesprong 7 (smalle sprong - sloot) ging doen, aangezien de sloot best breed was. De rest moest zeker over de snelste route gaan lukken!
Vrijdagavond heb ik bedacht dat ik toch persee rechtdoor wilde op de sloot, aangezien ik volgend jaar toch het M in wil!
Zaterdagochtend weer vroeg m'n nest uit voor het springen en de cross met Lucky!
Het springen ging al stukken beter als in Barchem, wel 3 balkjes, maar ik wilde zo af en toe net iets te veel regelen... Haha!
De cross ging bijzonder goed, ik had Lucky dit keer in de cross gereden op een dubbelgebroken pessoabitje met 1 ring en een hoge neusriem met daaromheen een neusbontje, dat werkte perfect!
Lucky trok mooi op de hindernissen aan, maar toch kon ik haar goed baas.
Ik had in de cross 1 hele stomme weigering op de paddestoel voor het water.. mijn eigen stomme fout, ik reed Lucky niet genoeg door...
Verder waren we mooi foutloos, wel wat buiten de tijd, maar ik had op het mosterdland ook rustig aangedaan ivm de peesjes van Lucky! Die wilde ik toch graag heel houden.
Hindernis 7 ging héél goed, vandaag kwam zelfs de hindernisrechter van hindernis 7 gister nog naar me toe om me te zeggen dat ik piek fijn over 7 ging! Haha! Trotse ik! Tong uitsteken
Uiteindelijk waren we 39e van de 54.
Ik heb geen nood- of twijfelsprongen gehad met Lucky, dus dat wordt komend voorjaar nog 1 L crossje en dan lekker de M in!

Cheval was vandaag aan de beurt, ook in de L, voor hem was het de 2e keer L. De route was helaas anders dan de L voor het kampioenschap. Veel makkelijker.
Cheval ging erg lekker met de dressuur, soms iet wat sterk in de stap, maar vooral de galop ging perfect. De punten vielen me wat tegen, met 154 punten stond ik net iets boven het midden.
In de springring liep Cheval erg fijn! Mooi rustig, helaas hadden we wel 4 balken, maar Cheval kon er echt niks aan doen... Hij kwam gewoon weg niet van de grond in die sh*t bodem daar! Wat een blub bende zeg! Bloos!
Met de keuring had Cheval wel een hartslag van 46... haha. wat een koele kikker is het ook!
De cross ging lekker, alles sprong hij netjes, ik vond het eerlijk gezegd wel aan de lage kant staan zeg.... de L van zaterdag stond veel meer aan de maat, en dat sprong ook veel lekkerder!
Uiteindelijk kwam ik foutloos over de finish ik was 10 seconden te vroeg binnen, precies goed dus! En nu had hij en hartslag van 54.... Haha!
Uiteindelijk zijn we op de 13e plaats geeindigd van de 26. Als ik nou die stomme balken niet had gehad met het springen was ik 2e geweest.... Schijnheilig Nou ja dat was echt dikke vette pech!

Ik ben trots op mijn paardjes! OK dan!

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 19:57

Netjes gereden chantal!

Fijn dat alle twwe de paarden het zo goed doen!

Ik heb zelf niet gereden (stond erg laag op de reservelijst) maar ik had al van mijn stalgenoten begrepen dat het springterrein erg slecht was.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 19:57

Hé leuk joh, ik heb vroeguh ook eesn in bathmen gecrosst en we hadden dar altijd ponykamp met de hele club OK dan! Wel erg mooi daar

Jammer van je balken, maar er zit schijnbaar toch verbetering in, lekker naar de M Haha!

Mijn instructrice stond er dit weekend ook met haar kraampje, heb je die gezien? (LC-Horseware, vrachtwagentje)

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 20:04

Ja die heb ik zeker gezien! Heb daar nog even gesnuffeld, ze had mooie winterdekens! Haha!

Jammer MissM dat je niet gecrosst hebt... maar ja hopelijk kom je volgend jaar wel aan de start!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 20:16

Zij is bijna mijn buurvrouw, ik kom regelmatig in haar winkeltje. Knipoog

Anyway, leuk verslag Chantal! Netjes gedaan, wat moet dat een gaaf gevoel zijn om twee paarden zo goed aan het lopen te hebben! Op naar het M! Cool

Opvallend trouwens dat er zo'n verschil zat tussen de L-cross van het NK en de open wedstrijd. Was het alleen de hoogte of zaten er ook technische verschillen in (wat betreft alternatieven enzo)?

Wel jammer dat ik het niet meer kon redden om te komen kijken. Gisteren was het haast- en vliegwerk qua afspraken en vandaag hadden we een herfstrit van 35 km met stal. Nou ja, was ook erg leuk, maar hopelijk ben ik volgend jaar weer van de partij - als groom van Retje! *LOL*

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 20:20

Karin schreef:
Opvallend trouwens dat er zo'n verschil zat tussen de L-cross van het NK en de open wedstrijd. Was het alleen de hoogte of zaten er ook technische verschillen in (wat betreft alternatieven enzo)?

Het was niet alleen de hoogte maar ook technish was de L cross vandaag veel makkelijker.
De L van vandaag moest een lus van 4 hindernissen overslaan die de L van zaterdag wel moet. Die 4 hindernissen waren: 7ab (smalle hindernis - sloot) 8 (puntje) en 9abc (steil - afsprong - afsprong). Erg jammer vond ik dat we deze 4 vandaag niet mochten!
Ook mochten er vandaag meer alternatieven gereden worden dus gister in het L, bijvoorbeeld op de voorlaatste hindernis mocht je vandaag kiezen op de A sprong of je over de greppel ging of niet. Dat van de alternatieven vond ik wel begrijpelijk, er moet toch verschil blijven tussen het NK en de open wedstrijd, maar ik vond het wel jammer dat die lus eruit ging vandaag!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 20:26

Nou, voor jou dus ook een lekkere seizoensafsluiting met beide paarden!
Goed gedaan hoor en jammer van de balken en de paddestoel, maar goed, altijd foutloos rijden wordt ook zo saai................... Schijnheilig

Mijn verslagje van vandaag volgt later.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 20:31

Ik baal echt nog steeds van die paddestoel... grr, dan kan ik echt boos op mezelf zijn hoor, rij ik de hele cross Lucky mooi aan het been, en wat doe ik op de paddestoel voor het water... laat ik haar maar een beetje lopen!
Nou ja, ben blij dat het mijn fout was, en niet die van Lucky!

Ik maakte me vandaag met Cheval trouwens een wapper over 2... niet normaal.. haha Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:15

Klinkt goed Chantal! OK dan! Maar als het pas zijn 2e L cross is, dan is het niet zo erg als het nog niet zo aan de maat staat. Knipoog

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:20

Weer goed gereden hoor! Zijn er nog foto's gemaakt? Lachen

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 21:23

Jazeker zijn er foto's gemaakt!
Die direkt klare fotograaf stond er, maar die had niet zulke fantastische foto's van mij..Ook was www.foto4u.nl en www.paulvanoers.nl er natuurlijk!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 21:24

Oooh oke, dan kom ik die nog wel te zien Haha!

mayb2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:00

Hi,

Tja, afgelopen zaterdag werd, vanuit fotograaf-oogpunt gezien, een bijzonder zeer wisselvallige dag.
Het ene moment stond je iemand in zeer hevige regen te fotograferen en het andere moment werd het paard prachtig gekleurd door de laagstaande herfstzon.
Hier 1 van Chantal ook Lachen tijdens een nat half uurtje.
Afbeelding
De rest volgt komende dagen op mn site en er staan er al een paar als je op de betreffende link klikt.
NB Deze hindernis was voor velen een "voorbeen-aanraakpunt".
Ook vandaag zondag, was het een regelmatig kloenk en kabamm.
De grond voor deze hindernis was ook helemaal kapot gereden en daardoor niet te onderschatten
Gr Ton

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:42

Mooi Chantal, maar dat had ik al gezegd. Ik vond Cheval er fijn uitzien op 1 en 2 Die balken, ach. De grond was zo bagger slecht dat foutloze parcoursen echt zeldzaam waren vandaag, in mijn ring (met Pablo) waren er maar drie!

Mayb2, je hebt een mooi plaatje van mij op je voorpagina staan Lovers
Afbeelding
middelste rechts Haha!

mijn verslagje volgt nog, maar ik was best tevreden Knipoog

mayb2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:47

Hi,

Jaa, is een "uitsnede" he, om ff weer een snelle indruk van de dag weer te geven. Maar 1 ding moet gezegd, je vloog er weer overheen.
Zal de foto's nog ns kritisch bekijken, volgens mij hangt op 1 foto een beschermer over de voet. Hoor/zie je nog.
gr Ton

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 22:50

Leuke foto van Lucky! Ze sprong ook goed op 5!

Cheval maakte ook een aardige 'kaboem' op hindernis 5.. Haha! Ik denk rij hem een beetje schuin aan, dat kan Cheval wel, maar ja daar dacht Cheval dus even anders over waardoor hij een krabbel bij maakte..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 23:00

mayb2, is dat berichtje tegen mij? IK was iig geen beschermers kwijt deze keer Knipoog Maara ze sprongen alletwee weer super vandaag, ik was dik tevreden (1e en 5e Knipoog )

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 23:02

Het ziet er ook zekers goed uit zo in die collage Lielle! Ga je Pablo nu in het voorjaar L starten?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 23:29

Ja, ik denk al meteen in Chaam. Het ging in Barchem en vandaag zo simpel dat we er wel aan toe zijn denk ik Knipoog

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 08:56

Denk dat jullie dat ook wel gaat lukken Lielle! Leuk kunnen we in het voorjaar nog is tegen elkaar rijden aangezien ik Cheval dan nog mag starten in de L! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 08:57

dat zal zeker lukken, als je tenminste in het voorjaar in mijn regio komt starten

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 09:09

Ja dat zeker Tong uitsteken Wat denk ik ik sla Chaam en Etten-Leur niet over hoor Haha! haha

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 09:11

OK dan! Dan kom ik je iig in Chaam tegen, want dan start je ze toch alletwee nog L?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 09:15

Ja Chaam alle twee L, en dan Etten-Leur Lucky M en Cheval L, als ze beiden de winter goed doorkomen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 09:17

Ikke Chaam L met djinny en Etten_leur is (in principe) het L-debuut van Killea.