[SGW] potdorie! een dubbele sgw in Barchem

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

potdorie! een dubbele sgw in Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 22:15

Vandaag was het dan eindelijk zover, Pablo's comeback in de cross na drie maanden en daarmee dus ook voor het eerst twee paarden starten op een dag. Zoals in het centrale Barchem topic stond, was ik dus om half vijf al op (gedouched en wel ) en na het vaste riedeltje (stal, voeren, inpakken, poetsen, opladen, laaange autorit) waren we rond half acht in Barchem. Alvast een paar sprongetjes bekeken, waaronder de waterbak , en op naar de dressuur met Raimaer. Die had na een minder geslaagde proef vorige keer een week strafkamp gehad ~~}> ~~}> en dat wierp dus zijn vruchten af. Niet spectaculair, maar wel heel correct gelopen, waarbij alleen het halthouden wat minder goed ging. Vervolgens snel Pablo klaar gemaakt, die was wat fris en vrolijk, onder andere een levensgevaarlijke en de voorlezer in de ring (dwz dus mijn moeder Lips are sealed) joegen hem de stuipen op het lijf. Proef voelde niet zo heel fijn aan, aanleuning was wat stug maar echte fouten hadden we niet.
Uiteindelijk bleek Pablo 170 punten te hebben met dressuur en 2e te staan (:oo) en Raimaer gedeeld 9e met 155 Verward, maar dat hoorde ik pas na de cross.

Vervolgens als een haas de cross verkend; erg leuk vond ik 4 en 5, een steil met heel kort daarachter en haaks erop een berkenoxer, 6 het plat liggende kruis (massaal!), 9, een flinke greppel met een haag eracher, 11, opsprong met een V sprong erachter die je op verschillende manieren kon rijden, 12-13 de waterbak met eerst een flinke boomstam/afsprong en dan een boomstam het water in en natuurlijk 15, 16, 17, de klapper van de cross. Het begon met een heel smal sprongetje (ca 1 m front en 80 cm hoog), dan 1 galopsprong en een flinke heuvel op, bovenop een picknickbank, dan de heuvel weer af en na een galopsprong weer zo'n zelfde smal sprongetje. Alternatief in het B en L was eerst rechts naast de heuvel een smalle sprong, dan terug naar de heuvel een smalle sprong, heuvel op en dan links het laatste smalle sprongetje. Duidelijk makkelijker (ook beter aangeleund) maar wel erg tijdrovend. Voor Raimaer was het al snel duidelijk, in principe overal rechtdoor behalve op 10 (de lage opsprong en dan gebroken lijntje naar de steil) en op 15-17 het alternatief. Met Pablo moest ik van Rob overal rechtdoor en toen ik voorstelde om de bult ook maar rechtdoor te doen, had hij zoiets van "ach, je kunt het allicht proberen".

Goed, Pablo klaargemaakt voor het springen, 1 balkje omdat hij wat sterk werd en ik te veel bleef vasthouden maar verder heel simpel foutloos. DA controle OK dan!, los springen en van start dan maar. Hij vloog zo hard weg uit de startbox dat ik bijna achter bleef Bloos! maar gelukkig kwamen we toch samen over hindernis 1, 2 en 3 Knipoog Bij 4 reed ik eigenlijk onhandig aan, ging daarna vervolgens aan mijn binnenteugel hangen en zeilde dus vrolijk langs 5. Inwendig denkend " Blond Koe dat had je beter kunnen weten", een volte, goed op 5 en naar het kruis waar Pablo doodleuk in het midden afzet en vervolgens scherp naar links draait waar die sprong dus errug breed werd. Gelukkig dacht hij zelf mee en knoopte zijn beentjes achter zijn oren zodat we toch veilig aan de andere kant stonden. Verder lekker door, de greppel-haag ging ook OK dan! net als de opsprong die ik idd rechtdoor gedaan heb met de pu(n)t er direct achter. De waterbak ging ook simpel, en na de palissade kwam dan DE BULT. Even opgevangen naar een parcoursgalopje en aangereden op het smalle sprongetje. Pablo dacht wel weer even "jij bent gek", maar sprong keurig, galoppeerde vlotjes naar boven, hop over de bank en mooi gecontroleerd omlaag en over de tweede smalle sprong! Ik ben denk ik een van de heel weinigen geweest die dit in de B voor elkaar heeft gekregen, er barstte ook een applaus los Bloos! De laatste ging ook goed, en met een paar seconden tijdsoverschrijding waren we weer binnen

Even rust, Pablo verzorgd en weer op Raimaer Haha! Springen ging heel netjes, DA en los springen ook, alleen de start was een klein probleempje. Ipv netjes de startbox uit te gaan, ging ze van de opwinding steil omhoog, maar na enkele seconden konden we dan alsnog weg. Ze keek een klein beetje naar 1 Lips are sealed en de strowagen bij 3 maar het ging keurig. 4 en 5 nu ook (ik leer soms wel van mijn fouten Knipoog ) en het kruis heb ik nu maar even niet gedaan aangezien ze ook al wat naar links aan het springen was Lips are sealed Ging allemaal lekker, de greppel/haag keek ze een beetje naar maar met een tik kwam het wel weer goed Haha! Opsprong zonder problemen, bij de waterbak stopte ze even op de eerste (flinke) boomstam om er vervolgens voetje voor voetje overheen te stappen Lovers
Water in via de inloop ook OK dan! en dan na de palissade het alternatief van de bult. Dat deed ze keurig en na de wijnvaten was zij foutloos binnen! Wel tijdsoverschrijding, maar daar kon ik niet echt wakker van liggen.

Eindresultaat was met Pablo een 5e plek en nog net in de prijzen (die weigering kostte me de eerste prijs Lips are sealed) en Raimaer was 6e en dus net erbuiten. Maar goed, ik was supertrots op onze beide beestjes maar het mooiste was toch echt die bult met Pablo Lovers

/add er komen zo nog wat foto's bij
/edit paar typfoutjes
Laatst bijgewerkt door Lielle op 24-10-04 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 22:27

Pablo op het smalle sprongetje
Afbeelding

Pablo op de bank
Afbeelding

Raimaer kruipt over de balk
Afbeelding

Raimaer in de waterbak
Afbeelding

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:35

Netjes hoor Lielle

Gave foto's!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:38

Ahh... toch jammer dat ik net te laat was om jullie op die bult te zien! Echt knap hoor, dat technische ding. Iedereen die ik daar heb gespot nam het alternatief, op eentje na en die werd uitgesloten. En jullie deden 'm foutloos! Cool

Maar ik heb je dus met Raimaer in actie gezien en dat zag er heel relaxed uit. Erg opvallend ook, dat rood. Wij stonden tijdens jouw hele rit op die bult en je was van kilometers afstand te zien! *LOL*

Van harte gefeliciteerd met jullie mooie plaatsingen, je mag zeer trots zijn op een 5e en een 6e plek ondanks die 'verspeelde' eerste prijs! OK dan!

[Edit] suffe typo's, time for bed Haha!
Laatst bijgewerkt door Karin op 24-10-04 22:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:38

Heel gaaf, gefeliciteerd.
Knap hoor OK dan!

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:45

Mooie foto's en super gedaan zeg!!! Wat is dat rode ding over je cap heen? (Ben blont hoor)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:47

Super hoor! Kan niet anders zeggen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 22:49

Bedankt voor de felicitaties
@Karin, ik was ook zo trots op Pablo want simpel was het zeker niet maar hij deed het of het de normaalste zaak van de wereld was Lovers
@Manon, een caphoes / cap cover / capcondoom *LOL* Onmisbaar element in de uitrusting van elke sgw ruiter Tong uitsteken
geintje, ik vind het mooi staan bij mijn rode outfit, maar nut heeft het niet. Overigens rijd ik met helm (zonder klep)

En wat de foto's betreft, ik geef het door aan de fotograaf

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:54

Lielle schreef:
...maar nut heeft het niet...

Mwoah, als je een flock-helm hebt, dan heeft zo'n capcondoom wel een beschermende functie... tegen groene zooi en beschadigingen door takken. Knipoog

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:55

Ik had de uitslagen van je al gezien, netjes!!!!

Hoe ging Pablo over de put? dat hebben vast weinig mensen gedaan vandaag zo rechtdoor! Evenals op de bult overigens! Dit bewijst maar weer dat Pablo niet heeft verleerd in zijn blessure periode! Netjes hoor!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:59

Karin schreef:
Mwoah, als je een flock-helm hebt, dan heeft zo'n capcondoom wel een beschermende functie... tegen groene zooi en beschadigingen door takken. Knipoog

wat een praat weer hier op bokt Tong uitsteken

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:05

Hee super Lielle!!!! Die bult mocht ik vorig jaar niet eens van Rob!! Echt knap! Jij reed dus optie 1: met veel controle de berg af Knipoog

Ook mooie foto's! OK dan! OK dan!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 00:04

Ik was trouwens heel benieuwd hoe je omgeroepen zou worden.

En jawel hoor: deze keer heette je 'Lilly'. Nou, zo'n moeilijke naam heb je toch niet? Tong uitsteken

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 07:00

Super gedaan, en weer geweldige foto's. Ik zie je in de toekomst nog wel in aanmerking komen voor een ruiterster OK dan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 07:44

chantal_cs schreef:
Ik had de uitslagen van je al gezien, netjes!!!!

Hoe ging Pablo over de put? dat hebben vast weinig mensen gedaan vandaag zo rechtdoor! Evenals op de bult overigens! Dit bewijst maar weer dat Pablo niet heeft verleerd in zijn blessure periode! Netjes hoor!

heel simpel Ik kwam wel wat hard in, maar hij ging er keurig overheen; de stijljury stond daar dus, ik had 3 zevens met de opmerking 'goed gereden'.

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 08:55

Karin schreef:
Ik was trouwens heel benieuwd hoe je omgeroepen zou worden.

En jawel hoor: deze keer heette je 'Lilly'. Nou, zo'n moeilijke naam heb je toch niet? Tong uitsteken

Het klonk inderdaad weer niet Haha!, super gedaan hoor, ik heb jullie op de waterbak gezien OK dan!.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:29

Gefeliciteerd! OK dan!
Klinkt als een pittige cross! Maar wel gaaf dat je daar ook sprongen van hogere klasses mocht nemen zonder uitgesloten te worden >;)

Allebei de paardjes hebben het erg goed gedaan. Lachen

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:34

Super Lielle,+:)+

Dat Pablo die smalle hindernisjes neemt heb ik geen moment aan getwijfeld. Ik heb het hem vaker zien doen, en op nog smallere hindernissen.

Voor het eerst twee paarden in de SGW, je zult 's avonds ongetwijfeld goed geslapen hebben.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 09:38

die smalle sprongetjes op zich waren het probleem niet, wel het feit je vlak daarvoor een flinke heuvel afgaloppeerde *LOL*

En ik heb idd super geslapen Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:46

Jeetje, dit keer zelfs 2 paarden door een cross heenrijden en dat nog wel op zo'n geweldige manier.

Volgens mij word jij mijn idool *knikkend smiley* (office stijl aan Knipoog )

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:23

Wow Lielle dat hebben jullie weer netjes gedaan.
Kanp hoor. Het lijkt me zo'n kick geven als je die lastige hindernissen goed weet te nemen en je dan van het publiek ook nog een applaus krijgt.

Is dat trouwens niet erg vermoeiend twee paarden op dezelfde dag rijden in een SGW?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:28

Ik heb net even bij de uitslagen gekeken. Er is me wel een potje afgeweigerd daar!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:37

Mooi resultaat en mooie foto's OK dan!.

Goed gedaan Lachen.

Lijkt me inderdaad knap vermoeiend om met twee paarden een SGW te rijden (eerlijk gezegd lijkt het me al vermoeiend met 1 paard Clown).

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:06

Mooi gereden Lielle!!

Mooie foto's ook! Je kunt goed je neus- en frontriemen zien, ze staan erg mooi!

Ik hoop je weer in Bathmen te zien, ik sta zelf op de wachtlijst, en als ik niet mee kan doen kom ik waarschijnlijk mee om te groomen/kijken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 15:08

@Mickey, dat geeft een gigantische kick Die hindernis was het hoogtepunt van mijn dag, eerlijk waar.

@Apple, Mickey: ik vond het niet vermoeiender dan eentje rijden eerlijk gezegd. Bovendien zit je in zo'n adrenaline rush dat je pas aan het eind van de dag echt moe bent.