) en na het vaste riedeltje (stal, voeren, inpakken, poetsen, opladen, laaange autorit) waren we rond half acht in Barchem. Alvast een paar sprongetjes bekeken, waaronder de waterbak
, en op naar de dressuur met Raimaer. Die had na een minder geslaagde proef vorige keer een week strafkamp gehad ~~}> ~~}> en dat wierp dus zijn vruchten af. Niet spectaculair, maar wel heel correct gelopen, waarbij alleen het halthouden wat minder goed ging. Vervolgens snel Pablo klaar gemaakt, die was wat fris en vrolijk, onder andere een levensgevaarlijke en de voorlezer in de ring (dwz dus mijn moeder
) joegen hem de stuipen op het lijf. Proef voelde niet zo heel fijn aan, aanleuning was wat stug maar echte fouten hadden we niet. Uiteindelijk bleek Pablo 170 punten te hebben met dressuur en 2e te staan (:oo) en Raimaer gedeeld 9e met 155
, maar dat hoorde ik pas na de cross. Vervolgens als een haas de cross verkend; erg leuk vond ik 4 en 5, een steil met heel kort daarachter en haaks erop een berkenoxer, 6 het plat liggende kruis (massaal!), 9, een flinke greppel met een haag eracher, 11, opsprong met een V sprong erachter die je op verschillende manieren kon rijden, 12-13 de waterbak met eerst een flinke boomstam/afsprong en dan een boomstam het water in en natuurlijk 15, 16, 17, de klapper van de cross. Het begon met een heel smal sprongetje (ca 1 m front en 80 cm hoog), dan 1 galopsprong en een flinke heuvel op, bovenop een picknickbank, dan de heuvel weer af en na een galopsprong weer zo'n zelfde smal sprongetje. Alternatief in het B en L was eerst rechts naast de heuvel een smalle sprong, dan terug naar de heuvel een smalle sprong, heuvel op en dan links het laatste smalle sprongetje. Duidelijk makkelijker (ook beter aangeleund) maar wel erg tijdrovend. Voor Raimaer was het al snel duidelijk, in principe overal rechtdoor behalve op 10 (de lage opsprong en dan gebroken lijntje naar de steil) en op 15-17 het alternatief. Met Pablo moest ik van Rob overal rechtdoor en toen ik voorstelde om de bult ook maar rechtdoor te doen, had hij zoiets van "ach, je kunt het allicht proberen".
Goed, Pablo klaargemaakt voor het springen, 1 balkje omdat hij wat sterk werd en ik te veel bleef vasthouden maar verder heel simpel foutloos. DA controle
maar gelukkig kwamen we toch samen over hindernis 1, 2 en 3
Bij 4 reed ik eigenlijk onhandig aan, ging daarna vervolgens aan mijn binnenteugel hangen en zeilde dus vrolijk langs 5. Inwendig denkend "
dat had je beter kunnen weten", een volte, goed op 5 en naar het kruis waar Pablo doodleuk in het midden afzet en vervolgens scherp naar links draait waar die sprong dus errug breed werd. Gelukkig dacht hij zelf mee en knoopte zijn beentjes achter zijn oren zodat we toch veilig aan de andere kant stonden. Verder lekker door, de greppel-haag ging ook
De laatste ging ook goed, en met een paar seconden tijdsoverschrijding waren we weer binnen
Even rust, Pablo verzorgd en weer op Raimaer
Springen ging heel netjes, DA en los springen ook, alleen de start was een klein probleempje. Ipv netjes de startbox uit te gaan, ging ze van de opwinding steil omhoog, maar na enkele seconden konden we dan alsnog weg. Ze keek een klein beetje naar 1
en de strowagen bij 3 maar het ging keurig. 4 en 5 nu ook (ik leer soms wel van mijn fouten
) en het kruis heb ik nu maar even niet gedaan aangezien ze ook al wat naar links aan het springen was
Ging allemaal lekker, de greppel/haag keek ze een beetje naar maar met een tik kwam het wel weer goed
Opsprong zonder problemen, bij de waterbak stopte ze even op de eerste (flinke) boomstam om er vervolgens voetje voor voetje overheen te stappen
Water in via de inloop ook
Eindresultaat was met Pablo een 5e plek en nog net in de prijzen (die weigering kostte me de eerste prijs
) en Raimaer was 6e en dus net erbuiten. Maar goed, ik was supertrots op onze beide beestjes maar het mooiste was toch echt die bult met Pablo
/add er komen zo nog wat foto's bij

/edit paar typfoutjes

).