Citaat:
Wat betreft de functie van de haren... bij zogende merries en zogende veulens zou ik ze laten zitten, maar verder hebben onze moderne paarden die in strakke weides en stallen staan en in het donker niet bepaald hun weg hoeven zoeken door bos en struikgewas, er weinig behoefte aan.
Citaat:
De 'anti-scheerders' vergeten met hun 'dierenmishandeling/zielig verhaal'
Citaat:
liefst met véél andere paarden, zodat ze onder de bijt en trapwonden komen te zitten, met haar op alle plaatsen waar het maar groeien wil, manen en staart lekker in de klit en de klei tussen z'n billen....maar...z'n tastharen zitten er nog aan!
Ieder zijn mening, dan heb ik misschien een erg rare of misschien wel domme merrie die met haar hoofd door het voergat in de stal heenkomt.
En ben ik misschien een slechte eigenaar dat mijn paard in een groepje in een grote paddock heb staan, waar een grote voerruif staat. Zij kan dus èn op de andere paarden letten èn weten waar haar neus zich bevindt.
Wat ik dus bedoel te zeggen:
Er zijn redenen om ze eraf te halen en redenen om ze te laten zitten. Ieder moet naar zin eigen paard kijken en naar de omstandigheden en het gebruiksdoel met je paard (halter of iets anders) en dan zelf beslissen wat het beste is. Een ander kan dat niet voor je bepalen.
En Francis, ik vind ze ook mooier zònder!
Groetjes, Natascha