Op zijn oude stal kende hij "blindelings" de weg en merkte je er ook eigenlijk niet veel van maar dat hij bij ons stond kwamen we erachter dat hij wel erg slecht diepte kon schatten. Onze dierenarts erbij gehaald en die constateerde dat hij helemaal blind was, met een oog ziet hij alleen nog een klein beetje licht en donker, en de DA vond het echt bewonderenswaardig hoe hij zo met mij meewandelde van het land over de brug de stal in zonder dat hij wat kon zien.
Maar ondanks dat ik helemaal gek was op hem was het ook duidelijk dat ik er niet mee verder kon gaan, ik heb wel een buitenrit met hem gereden (toen wist ik nog niet dat hij helemaal blind was) en dat ging ook prima, maar als hij ergens van zou schrikken zou hij zo op een auto of op een fietser kunnen springen omdat hij die niet aan ziet komen. Ik wilde dat risico niet nemen en hij is weer terug gegaan naar zijn oude stalletje waar zijn "oude" verzorgster Bianca hem weer liefdevol
omarmde.Maar hoe kort hij ook bij me geweest is................ik mis hem echt hoor
wat is dit een ontzettend lief en intelligent paardje!
) op zijn mensen vertrouwd... geweldig vind ik dat...
Heeeeel erg intelligent dus
Super Copper 
Ik ben zelden zo bang geweest. Nou ja, ik ben vaak zat zo bang geweest te paard
, maar ik vond hdat toen ook heel eng. Maar misschien was hij toen al slechtziend (aan het worden). Hoe dan ook jammer voor jou en het paard dat het zo afloopt.