Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en handel zoals mij dat goed lijkt waarbij ik altijd in mijn achterhoofd blijf houden: hoe zal mijn paard dit ervaren. En als ik denk dat het niet verantwoord is of door mijn paard als bedreigend ervaren kan worden, dan doe ik dat dus niet en zoek een andere manier. Ik weet niet wat je paard precies doet maar ik neem aan dat hij tegen de wanden van zijn stal aan trapt? Je zou kunnen proberen hier rubbermatten tegen te bevestigen waardoor de klap die het slaan tegen de wand geeft een stuk minder wordt. Vaak gaat het zo'n paard alleen om de 'herrie' die het maakt en door dit weg te nemen is de lol er vlug genoeg van af. Als je doelt op het springen van je appie als je groom hem in de stal wil zetten, dan denk ik dat een welgeplaatste schop ook vrij veel effect kan hebben. Met rust kom je overigens ook een heel eind. Ik zou eerst een gaan bekijken waarom zo'n paard ineens zo reageerd: wat zijn de oorzaken waarom reageerd hij zo als je groom hem naar de stal brengt en doet hij dit bij jou zelf niet, en aan de hand daarvan de goede oplossing bij vinden.Citaat:Op 2001-10-03 11:52, schreef jip:
Hoi, ik denk dat je je eerst eens moet afvragen waarom / waneer je paard bijt.

Als ie weer tot rust komt, kom jij ook weer terug en begin je weer opnieuw. Ik weet zeker dat ie dit heeeeel snel doorheeft.