Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
siskeh schreef:Owww je bent best klein, zeg ik met mn 1,78...
Hoe het oogt is soms anders ligt ook enorm aan de breedte. Maar mijn tinkerxhaflinger van ca 1.40 pas je met gemak op (zowel lengte als gewicht) maar die is niet smal.
Ik kan er nog best op al vind ik het echt net aan. Maar ik zie soms ook paarden rond de 1.60/1.65 waar ik mezelf ook te groot/zwaar voor vind (met ca 70 kilo)
Dus niet alleen naar stokmaat kijken maar ook maar breedte.
Ik ben alleen wel iets lichter dan dat jij bent.
troi schreef:Bij dit soort topics gooi ik altijd deze foto erin:
[ Afbeelding ]
Het paard is 153, hoe lang denk je dat de ruiter is?
guapox3 schreef:Hello!
Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, sorry als het verkeerd staat.
Ik ben na jaren op paarden (1,70+) gereden te hebben, nu veel gewicht kwijt. Ik heb dan ook een rij-stop van een aantal jaar gehad.
Nu ben ik het rijden weer aan het oppakken maar op de stal waar ik nu rij hebben ze voornamelijk ponys. D-e ponys. Zijn ook niet echt breed gebouwd.
Naast dat dit onwijs wennen is, vroeg ik me meer af, wanneer zou een pony nu te klein zijn voor mij? Ik heb zelf echt het idee dat ik op te kleine ponys zit, maar als ik naar de foto kijk valt dat dan weer reuze mee. Ik denk dat het meer de onzekerheid van mn gewicht is. Vroeger moest het paard zo groot en zo breed gebouwd mogelijk zijn natuurlijk.
Welke schofthoogte zouden jullie aanhouden met 1.62 hoog en 64 kilo?
Groetjes!
germie schreef:Ik stap met 1.82m en 85 kg nog zo op elke willekeurige e-pony hoor en dat lijkt niet eens raar. Dus maak je echt niet druk. Die dieren kunnen echt wel wat hebben en momenteel maken velen van elke kg een probleem. En een d-pony zou ik ook nog zo inrijden. Dan gaat het niet om het plaatje, maar om het trainen van zo'n dier.
Ik voelde me vorig jaar wel groot op een fjord van 1.37m, maar op de foto's zag het er prima uit.
Dus maak je niet druk. Er zijn mensen van 2m en 100kg die gewoon perfect kunnen rijden. Ok, niet op een pony, maar die stappen wel op een paard van 1.60 of groter en dan gaat het ook.
guapox3 schreef:Hello!
Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, sorry als het verkeerd staat.
Ik ben na jaren op paarden (1,70+) gereden te hebben, nu veel gewicht kwijt. Ik heb dan ook een rij-stop van een aantal jaar gehad.
Nu ben ik het rijden weer aan het oppakken maar op de stal waar ik nu rij hebben ze voornamelijk ponys. D-e ponys. Zijn ook niet echt breed gebouwd.
Naast dat dit onwijs wennen is, vroeg ik me meer af, wanneer zou een pony nu te klein zijn voor mij? Ik heb zelf echt het idee dat ik op te kleine ponys zit, maar als ik naar de foto kijk valt dat dan weer reuze mee. Ik denk dat het meer de onzekerheid van mn gewicht is. Vroeger moest het paard zo groot en zo breed gebouwd mogelijk zijn natuurlijk.
Welke schofthoogte zouden jullie aanhouden met 1.62 hoog en 64 kilo?
Groetjes!
germie schreef:Ik stap met 1.82m en 85 kg nog zo op elke willekeurige e-pony hoor en dat lijkt niet eens raar. Dus maak je echt niet druk. Die dieren kunnen echt wel wat hebben en momenteel maken velen van elke kg een probleem. En een d-pony zou ik ook nog zo inrijden. Dan gaat het niet om het plaatje, maar om het trainen van zo'n dier.
Ik voelde me vorig jaar wel groot op een fjord van 1.37m, maar op de foto's zag het er prima uit.
Dus maak je niet druk. Er zijn mensen van 2m en 100kg die gewoon perfect kunnen rijden. Ok, niet op een pony, maar die stappen wel op een paard van 1.60 of groter en dan gaat het ook.
guapox3 schreef:troi schreef:Bij dit soort topics gooi ik altijd deze foto erin:
[ Afbeelding ]
Het paard is 153, hoe lang denk je dat de ruiter is?
Ik denk dat de ruiter groter is dan ik denk haha, 1.85?
Dat zag er echt minder mooi uit. De eigenaar van die pony is toen maar grotere pony's gaan fokken, totdat ik dus niet meer uit de e-pony maat groeide (maar er toch op den duur zelfs een paard gefokt werd uit de e-pony). troi schreef:guapox3 schreef:Ik denk dat de ruiter groter is dan ik denk haha, 1.85?
Bijna! 1.87
En ik hoor nooit dat het niet passend is. Maar als ik zeg, zonder beeldmateriaal, dat ik een e-pony rijdt met bijna 190 en mijn niet-slanke figuur dan wordt ik heel raar aangekeken.
Punt is natuurlijk dat het afhangt van de combinatie.
Jouw lengte en gewicht is goed re combineren met veel formaten dieren. Geniet ervan!