Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rach_el schreef:Hoi allemaal,
Ondertussen heb ik mijn paardje alweer zo’n anderhalf a 2 jaar, maar we lopen al een tijd tegen een probleem aan.
Aan het begin bleef ze onder het zadel af en toe stilstaan, maar was daarna ook wel weer aan te sporen om verder te lopen. Door drukte heb ik haar de laatste tijd vrij weinig gereden en het probleem met stilstaan is erger geworden. Het is nu zo dat ze zodra je opstapt eigenlijk stil gaat staan en ook blijft stilstaan. Als er iemand bij is, en die persoon loopt mee blijft ze ook lopen, maar als er niemand op de grond is blijft ze stilstaan. Ik heb haar dus weinig gereden de laatste tijd en de vorige eigenaar ook maar een aantal keren. Is er iemand die het probleem herkend/ zelf heeft meegemaakt en die tips heeft om het op te lossen?
Ik vermoed zelf dat ze het of niet goed begrijpt, of misschien de vertrouwdheid van iemand op de grond mist, omdat ze dan wel doorloopt
Rach_el schreef:Ik heb het zadel laten nakijken en dat lag goed. Omdat ze het zowel met als zonder zadel, en met bbp doet zit ik zelf inderdaad meer te denken dat ze het gewoon niet begrijpt.. Ook omdat ze als er iemand naast loopt, ze rustig meeloopt, en naar wij zien geen pijnklachten laat zien
Rach_el schreef:Ja, maar wel vrij weinig. De vorige eigenaar had rugklachten, waardoor ze haar naar eigen zeggen zo’n drie keer had gereden, in twee jaar tijd. Ik heb haar in het begin veel buiten gereden, en daarna had ik het enorm druk met stage en opleiding, waardoor ik haar het afgelopen jaar misschien tien keer heb gereden, waarvan de laatste twee keren dus heel moeizaam gingen. Vandaar dat ik inderdaad twijfel aan of ze het helemaal begrijpt. Lange lijnen heb ik nog niet geprobeerd maar zal ik mij eens in verdiepen.
Op de grond reageert ze goed op stemhulpen, maar wel vooral in combinatie met mijn doorlopen of stilstaan.
Toen ik haar er eerder doorheen reed, ging het ook een paar rondjes wel weer goed, maar het bleef af en toe terugkomen.
Sky_As schreef:Ik zou er 1 of 2 keer een goede ruiter opzetten.. Die heeft vlug zat door of het niet snappen (begrijpt niet wat er verwacht wordt), niet willen ( waarbij een keer doorpakken zou moeten helpen) of niet kunnen ( dus ongemak)is.....
Elisa2 schreef:Ik vermoedt dat dit paard geen goede basis geleerd heeft, ik zou een goede instructeur laten komen en het diertje even gaan doorrijden onder het zadel. Buiten lopen ze altijd makkelijker vanuit zichzelf, maar nu moet ze het gaan leren te begrijpen wat doorlopen in de bak en beenhulpen betekenen.