Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ingvdh schreef:Indien je dochter tijdens de les een ongeluk krijgt zal ze via de ziektekostenverzekering vergoed krijgen. Echter gaat deze kijken of ze de kosten kunnen verhalen. Ze komen dan bij de instructeur uit. Indien blijkt dat deze (gedeeltelijk) aansprakelijk is zullen ze op hem verhalen.
Jij loopt geen risico, instructeur wel. Indien hij verzekerd is zullen de kosten door de verzekering betaald worden, heeft hij deze niet zal hij ze zelf moeten ophoesten.
En ja, ze gaan zeker proberen te verhalen. Je krijgt een brief thuis waarin naar de omstandigheden wordt gevraagd, getuigen etc etc.
Mocht je dochter een baan hebben en langdurig afwezig zijn door een ongeval dan kan de werkgever de loonkosten die ze maken ook proberen te verhalen.
Caira schreef:Je bent als instructeur niet zomaar aansprakelijk, dan moet echt nalatigheid geconstateerd worden; aan de andere kant: een aansprakelijkheidsverzekering kost mij 21 euro in de maand, dus waarom zou je dat laten? Ik vraag me eerder af of ze wel een opleiding gehad heeft en zich dus kan verzekeren?
siskeh schreef:Owww kijk dit is een hele andere situatie, zij rijdt op paard van instructeur. Dan is de instructeur(dus de eigenaar van het paard, dat ze instructeur is is daarin minder van belang, echter alleen voor het punt beroepsmatig of niet)
Als de instructeur geen bedrijfsmatige verzekering heeft zou ik dan lessen stoppen ja.
Want als er iets gebeurd is de kans groot dat instructeur aansprakelijk wordt gesteld, als deze geen bedrijfsmatige verzekering heeft kan dit wel erg vervelend lopen