Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. voor 40 euro per maand kan ze net een les betalen van een goede instructeur. alles is duur tegenwoordigrien10 schreef:Kabayo schreef:Wanneer ben je een 'professional' ?
ik vraag 25 euro per keer. Het is niet zonder risico's
Wanneer ik mijn merrie weg breng voor een training voor de wagen betaal ik 40 euro per keer
Als het je werk is.
Lizenlotte schreef:Aan zoiets dacht ik ook, maar is dat niet heel veel geld voor een 14 jarige, 40 euro extra per maand?

ik zou zelf voor mijn gevoel op 7,50 per keer zitten, maar als de dames er (nog) niet om vragen zou ik ze met lekkers en aandacht in de watten leggen als dat binnen je mogelijkheden ligt. Een dagje mee uit oid Lizenlotte schreef:Hoi,
Ik heb 2 meiden die mijn paard voor me willen gaan rijden (ieder 1 keer per week.) ze zijn 14 en 20 jaar oud en kunnen beiden goed rijden (als in ze hebben beiden jonge paarden ingereden/beleerd en kunnen beide een hengst rijden)
Ze helpen mij daar enorm mee omdat ik zelf langere tijd uit de running ben, daarom wil ik ze er iets voor betalen.
Wat zouden jullie hun geven per keer? Het gaat om de dochter van mijn stalvriendin en een meisje wat veel op stal te vinden is, goede bekenden dus die zelfstandig gaan rijden en mijn paard goed kennen.

. rien10 schreef:@MWM Precies. Dus mijn instructeur komt er op, geen andere prof. Vriendinnen zat die me willen helpen met vakantie etc. Die krijgen een bos bloemen, chocola, mijn eeuwige dank of wat anders.
Maar vaak werd dat betaald door lessen, startkaart en startgeld. Andere keren ergens rond de 10 euro tot 20 euro, maar dat was dan wel kort en niet voor langere tijd zoals ts en echt bedoeld om paard te trainen ook bij lastig punt waar eigenaar niet doorheen kwam. En soms ook de eigenaar, dan kreeg ik ook betaald voor het lesgeven.henshem schreef:Geen antwoord op je vraag, maar wel belangrijk: heb je een aansprakelijkheidsverzekering die de risico’s dekt als je paard door derden wordt gereden en de berijder iets overkomt? Dat zou ik wel even nakijken.