Ik woon sinds vorig jaar in het plaatsje Kinloch wat net buiten Taupo ligt. In de winter is er niemand en in de zomer is het hartstikke druk.
Dat komt omdat wij direct aan Lake Taupo zitten en de helft van Kinloch uit vakantie huizen bestaat.
In de zomer de plek voor watersport en avontuur.
In de winter kun je hier heerlijk vertoeven in de lokale hot pools vanwege the geothermal activiteiten in de omgeving.
Maar het belangrijkste is natuurlijk de paarden! Ik heb nu 3 paarden hier en woon op ongeveer 45 hectare heuvelland. Overal waar je kijkt heb je 360 graden uitzicht. En om mooi te kunnen rijden hoef ik niet ver te gaan.
Sinds vorig jaar ben ik lid van de lokale jacht en jagen we hier op hazen met de honden. Het is elke keer weer een dagje uit omdat we op de meest prachtige plekken komen en de meeste liggen binnen 20 minuten rijden. Afgelopen weekend reden we zelfs bij de buren.
Deze foto is genomen met Lake Taupo op de achtergrond:

In de afgelopen 6 maanden heb ik mijn nieuwe paard mee genomen voor flink wat buitenritten op de mooiste locaties in Nieuw Zeeland en deel deze graag met jullie:

Dit is een tunnel gemaakt om destijds vee vanaf de boot aan land te brengen, aan het eind kom je uit op een prachtig strand aan de west kust:

En tijdens deze rit reden we door een small stroompje water helemaal tot deze waterval

Dit is aan de andere kant van Lake Taupo waar een ‘actieve’ vulkaan ons uitzicht is.

Jammer dat er een limiet zit op foto’s want ik kan nog wel 100 andere met jullie delen maar dat komt de volgende keer !
Stel gerust vragen en mocht je ooit in Nieuw Zeeland zijn, de koffie staat klaar