Contact met je instructeur als je geen les hebt...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eventer30

Contact met je instructeur als je geen les hebt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 12:25

Hoe gaat het contact bij jou, als je geen les hebt? Of juist wil afspreken voor een les..
Stuur je een appje als je een wedstrijd hebt gehad, hoe het is gegaan? Als je in een training tegen een 'probleem' aan loopt, stuur je dan een appje en geef je dan aan waar je tegen aan loopt zodat je dat in de les kan oefenen

Of bewaar je dat voor de volgende les en stuur je geen berichtje..

Momenteel loop ik zelf tegen wat dingen aan in het contact met mijn instructeur. Ik leste wekelijks, soms 2 keer. Maar ik moest altijd wel minimaal 2 a 3x vragen of de instructeur beschikbaar is op een bepaalde dag (ochtend, middag etc.). Dan hoorde ik vaak de dag ervoor nog welke tijd het dan 'in de ochtend' zou worden. De instructeur is zich dat bewust en zegt dan ook je mag mij ook reminders sturen dat vind ik niet erg.

Ik stuur zelf door de weeks geen appjes, alleen als ik op wedstrijd ben geweest. Hij zegt dat hij dat dan ook leuk vind om te horen. Als het even slecht is gegaan krijg ik dan later wel een spraak bericht terug met wat bemoedigende woorden.

Ik werk onregelmatig en ik merk dat ik het lastig vind dat het afspreken zo moeilijk gaat, deze week heb ik een 'nieuwe' instructrice geprobeerd en ik ben van plan om nog maar 1x in de 3 weken bij de andere instructeur te lessen. De oude instructeur kan mijn paard goed lezen (en mij ook :') ), kent hem al 8 jaar maar na die 8 jaar zou je toch wel denken dat het afspreken wat meer vanzelf zou moeten gaan.
Maar als ik geen bericht stuur, komt er vanuit de instructeur ook niks (dat begrijp ik ook wel ;) ). Nu heb ik 3 weken geen app gestuurd. Ik heb 1 keer gevraagd of ik op een bepaalde dag kan lessen maar omdat ik geen reminder heb gestuurd heb ik niks gehoord.

Ik ben gewoon benieuwd hoe een ander dat doet..

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:34

Ik spreek direct af voor de volgende keer. We hebben een vast dagdeel en ik ben daar redelijk flexibel in dus de ene keer om 9 uur les de andere keer om half twaalf.

Als ik echt tegen problemen aan loop dan app ik even wat meer informatie en dan stelt zij via de app iets voor om te doen. De volgende les gaan we daar dan ook mee bezig.

Ik zou dat niet kunnen dat je telkens achter een instructeur aan moet wanneer je weer les hebt.

Tijn8

Re: Contact met je instructeur als je geen les hebt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:44

ik app als ik les wil meestal een paar dagen van te voren."
als ik wedstrijd heb gehad of ergens anders een clinic heb gereden dan app ik ook tussendoor met filmpjes ed.
als ik tegen een probleem aan loop wacht ik op de les om het te besrpeken en daarop te trainen.

Heb 3 verschillende instructeurs voor 3 verschillende diciplines.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:50

ik heb vaak en veel contact met mijn instructrice. Meestal wel paardgerelateerd, en er wordt altijd erg vlot en uitgebreid geantwoord.
Ik stuur vaak tussendoor ook updates of kleine problemen en lessen worden weken, zoniet maanden voordien vastgelegd.

Kan je niet de les zelf vastleggen voor de volgende les?

Eventer30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 13:31

Duhelo schreef:
ik heb vaak en veel contact met mijn instructrice. Meestal wel paardgerelateerd, en er wordt altijd erg vlot en uitgebreid geantwoord.
Ik stuur vaak tussendoor ook updates of kleine problemen en lessen worden weken, zoniet maanden voordien vastgelegd.

Nee helaas werkt het niet altijd zo. Ik heb geen telefoon in mijn zak tijdens de les en ik heb ook geen agenda op mijn telefoon.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:34

Ik spreek na mijn les eigenlijk altijd meteen de volgende af, maar ik werk regelmatig en heb daardoor eigenlijk elke week of om de week op dezelfde dag en tijd les. Tussendoor appen we eigenlijk nooit.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:35

Ik leste altijd op een vast moment en anders spreek je af voor de week erna. Als je geen telefoon of agenda daarop hoe doe je dat dan? plannen naast de kalender aan de keukentafel? Dan schrijf je het vtv op een briefje wanneer je kan. En overleg je meteen voor de week erop.

Ik appte verder nooit met mijn instructeur. Misschien na een wedstrijd als ik prijs had maar dat was het dan.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:47

Ik ben instructeur en probeer altijd na een les (de avond of dag erna) gelijk een nieuwe afspraak te maken. Dit omdat mijn agenda gewoon vol is en ik last minute vrij weinig gepland krijg.

Als het op dat moment niet lukt of iemand niet of later reageert, zakken WhatsApp berichten gewoon heel snel weg in mijn lijst en dan vind ik een reminder altijd wel prettig. Ik heb op stal ook meestal geen agenda bij de hand dus beantwoord mijn berichten meestal even op een rustig moment in de avond of ochtend allemaal ineens.

Mbt tussendoor appen, mensen zijn altijd welkom om dingen te delen, advies te vragen etc. Maar, wel binnen enige grenzen. Ik reageer doorgaans niet op berichten die heel laat in de avond/super vroeg in de ochtend binnen komen en bij vragen krijg je antwoord als ik even rustig tijd heb. Ook als dat pas 2 dagen later is. Stiekem kost het beantwoorden van alle berichten namelijk best heel veel tijd, ik ben daar gauw een uur of 2 per week aan kwijt als het al niet meer is. Als zelfstandige zijn dat een hoop uren die gewoon van je privé af gaan. Ik help mensen met heel veel plezier en wil ook benaderbaar zijn, maar puntje bij paaltje heb ik wel ook een bedrijf te runnen en probeer ik mijn grenzen daarin ook te bewaken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:50

Eigenlijk spreek ik nagenoeg altijd aan het eind van de les af voor de volgende. Onze trainer komt sowieso van ver en enkel en alleen voor minimaal 3u, dus we moeten met 4 kunnen op dezelfde dag. Dus onmiddellijk vastleggen wanneer we allemaal samen zijn is het makkelijkst en snelst.

Heb ook een tijdje een andere lesgever erbij gehad, maar die zag ik ook bijna dagelijks, dus die vroeg ik gewoon wanneer ze nog een plekje had en als ze haar agenda op zak had, was dat direct geregeld. Berichtjes durfde ze ook geregeld vergeten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:54

Hier appen cursisten wel met mij. Dat mag ook wel en als ik niet direct een antwoord weet, dan geef ik dat ook aan. Het zijn soms hele korte vragen, soms vraagt het wat meer tijd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 14:05

Ik maak vrijwel altijd direct een nieuwe afspraak met mijn meninstructeur. Als dat niet lukt omdat de volgende lesklant al klaar staat om in te spannen (dat doe je nu eenmaal met z'n tweeën) dan appt ze me meestal 1-2 uur later, of hooguit de volgende dag.

Tussendoor eigenlijk weinig contact - ik rij geen wedstrijden, ga wel regelmatig het bos in maar daar heb ik zelden wat over te vragen/rapporteren.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 14:07

Eventer30 schreef:
Duhelo schreef:

Nee helaas werkt het niet altijd zo. Ik heb geen telefoon in mijn zak tijdens de les en ik heb ook geen agenda op mijn telefoon.

Maar dat is een you problem.
Neem wel een agenda op je telefoon of neem je fysieke agenda mee, leg die op de bakrand, en tijdens het uitstappen kan je even de volgende les plannen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 14:25

Wat interessant.

ik spreek soms gelijk na de les af voor een volgende keer. en anders app ik.
instructrice die wel op stal kwam, kwam standaard eens in de 2 weken. maar wel bij genoeg animo, dus dan was het een groepsapp.

wat betreft vragen, dat stel ik wel aan mijn instructrice waar mijn paard ook een tijdje in training heeft gestaan. zij is ook niet altijd de meest vlotte apper. maar ze zei al, maandagochtend is mijn app controle ochtend. dan weet ik dat dus ook. dit zijn vaak geen rijtechnische vragen. maar bijv. voer of andere dingen.

wedstrijdervaringen, rijtechnische vragen en dingen die niet lekker lopen bewaar ik voor de les. al mijn instructeurs beginnen eigenlijk altijd met: hoe gaat het? waar loop je tegen aan (vertel ik meestal zelf al) heb je nog wedstrijd gehad etc.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 15:15

Ik stond gewoon voor een heel jaar in de agenda op bepaalde dag en tijdstip. Moest soms schuiven, maar dat wisten we dan beide wel van tevoren.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 15:30

Vaak kijkt mijn instructrice terwijl ik aan het uitstappen ben, of afzadelen bij de trailer (ik les meestal bij haar in de bak), wat er mogelijk is in haar agenda.
Ik heb voor de les al gekeken wanneer ik zou willen/kunnen.

De tijd die we dan ter plekke afspreken, appt zij mij door, omdat ik dan nog met paard bezig ben en niet met mijn telefoon.

Tussendoor stuur ik wel eens updates over hoe het trainen gaat en over wedstrijden, al heb ik die al tijden niet gereden.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 15:51

Ik ben zelf instructeur en (bijna)alle lesklanten doen wat anders.
Heb iemand die voor het eerst een paard heeft dus die appt veel tussen door. Heb mensen die alleen appen als ze een keer niet kunnen en heb mensen die appen als ze een keer ergens tegenaan lopen. Allemaal dikke prima. Maar net zoals hier boven ik antwoord niet laat op de avond. Probeer wel zo snel mogelijk terug te reageren.
Lessen spreek ik meteen af na de les anders hou ik geen overzicht meer. Ook voor de mensen die minder lessen omdat ze bvb ook nog apart springles hebben.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 16:22

Ik verplaatst topic naar onder het zadel.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:07

Voorheen had ik altijd een vaste lestijd, nu niet meer.
Ik krijg elke maand een appje welke dagen ze lesgeeft en dan geef ik aan wanneer ik mee wil doen.
In de week voor de lesdag krijg ik een tijd door.

Maar in jouw geval zou ik gewoon gelijk afspraak voor de volgende keer maken, dan maar even agenda mee naar stal nemen. Ik zet al mijn afspraken in mijn telefoon. Die kan je ook naast de bak neerleggen oid als je hem niet bij je wil hebben tijdens de les.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 18:14

Ja niet iedereen is hetzelfde en hoe het contact verloopt zal afhankelijk zijn van een combinatie van beide partijen.

Ik ken ook iemand die heel slecht is in berichten beantwoorden. Of die stelt dat dan uit tot een moment dat ze er wel tijd voor heeft om dat goed te doen en dan zakt het af en wordt het vergeten. Dat roept ze zelf ook heel hard dus die stuur ik gewoon af en toe een herinnering. Ze heeft ook heel bewust iemand in dienst die haar helpt met het stukje correspondentie. Ze is op andere gebieden weer heel sterk en heeft een team om haar heen verzameld om ervoor te zorgen dat alles op rolletjes loopt. Mijn man was er laatst over aan het mopperen dat hij geen bericht terug kreeg, maar die vertikte het ook om een herinnering te sturen.

Ik zou gewoon vragen wat voor haar het beste werkt en kijken of jij je daar op aan kan passen.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 18:28

Ik spreek meestal ook gelijk na de les af. Of via WhatsApp, dan wordt er wel binnen een dag gereageerd. Tussendoor appen doe ik niet.

Ik ga iemand geen reminders sturen, ik ben hun secretaresse niet. Prive reageer ik ook niet altijd even goed, maar je mag verwachten dat iemand een zakelijk nummer heeft en gewoon dagelijks even op alle appjes reageert.

Evesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 11:12

Ik heb daar wel geluk in, dat mijn trainer de vriend is van mijn beste vriendin. :D Wij communiceren via WhatsApp.

Zelf les ik wekelijks, soms 2 keer wanneer ik het gevoel heb dat ik het kan gebruiken. Na onze training spreken we ook meteen een andere datum af. Als er iets tussenkomt (voor eender wie), laten we dit altijd weten aan elkaar.

Betreft wedstrijden heb ik daar ook het geluk in, dat hij altijd mee gaat (wanneer hij kan). Hij blijft me ook begeleiden tijdens het inrijden. Hij leest mijn proef en ik krijg meteen feedback na mijn rondje.

Met mijn andere paard doe ik geen wedstrijden, maar die trainingen verlopen thuis ook niet altijd even goed, ik ben met haar vrij onzeker in het iets fout willen doen. We werken hierbij ook enkel nog maar aan de basis (al veel pech gehad met haar). Door dat ik onzeker wordt, durf ik ook al wel eens het rijden aan de kant schuiven.. Uiteraard gaat ze alleen maar beter worden wanneer ik train. Hij volgt dit wel mee op, en spoort me ook aan echt te rijden. Met mijn merrie verwacht hij dus ook elke keer wanneer ik gereden heb een verslag. :')

Ik vind wel dat je duidelijk mag zijn, want er zijn inderdaad mensen die een iets drukkere planning hebben dan anderen, dan is het niet fijn dat het net op voorhand wordt afgebeld of dergelijke. Ik zou dit zeker wel durven aankaarten op een rustige manier. Goede communicatie is key zeggen ze altijd, en het gaat voor beide partijen dan duidelijker en makkelijker zijn. :j

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 12:02

Ik les bij twee lesgevers. Bij de ene wekelijks (die komt bij ons op stal) en de andere probeer ik 1-2 keer per maand naar toe te gaan. Afspreken doe ik na de les direct, of per WhatsApp. Reageren beide altijd snel en anders in ieder geval dezelfde dag. Als mijn voorstel niet lukt geven ze direct andere mogelijkheden aan waaruit ik kan kiezen. Degene bij wie ik wekelijks les app ik ook altijd het resultaat na een wedstrijd, maar die vraagt er zelf anders ook altijd naar.

Als afspreken lastig is zou ik vragen om een vaste dag en tijd af te spreken. Maar dat is voor jouw onregelmatige werk waarschijnlijk lastig. Ik stuur zelf geen reminders, hoogstens als we wel een bepaald dagdeel hebben afgesproken alleen nog geen specifieke tijd.

Als ik zou moeten gaan smeken om les dan zoek ik wel iemand anders, want daarvoor is het veel te duur en leiden er meer wegen naar Rome :j

Overigens geldt dat voor iedereen die een dienst verleent voor mijn paard (denk aan smid, osteo, DA, enz). Ze hoeven echt niet direct te reageren/op te nemen, of de volgende dag er te staan als het geen absolute spoed is, maar ik wil wel het gevoel hebben dat ik er niet continue achteraan hoef te zitten om een afspraak te krijgen. Als het een keertje lastiger is kan altijd natuurlijk en ik ben trouw aan het 'team' om ons heen, maar ze zijn een professionele dienstverlener die ik netjes betaal als klant en daar hoort dan imo ook normale communicatie bij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:23

Ik spreek normaal meteen terug les af. Als er iets is waardoor het even niet kan dan moet ik bellen.

Als ik wedstrijd rijd stuur ik vaak een appje als ik niet kort er na les heb.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:28

Mijn ene instructrice mailt wanneer haar route langs mij komt en schrijf ik in als ik kan. De andere spreek ik meestal aan het einde van de les een nieuwe datum mee af, maar als dat niet lukt gewoon via de app en krijg ik ook altijd fijn reactie. Maar ik moet zeggen dat ik haar ook voor alles kan appen en dat doe ik ook en we echt gewoon fijn goed contact hebben

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:08

Ik les eigenlijk standaard dezelfde dag op dezelfde tijd. Mijn stalgenootje lest voor mij dus ik app die vaak nog even om na te gaan of t doorgaat. En dan bevestig ik of m’n stalgenootje dat naar m’n instructrice. Als ik een keer niet kan dan geef ik dat door aan t eind van de les dat ik er de week erop niet ben bijvoorbeeld. Ik snap ook niet zo goed waarom je niet aan t eind van je les een nieuwe afspraak kunt maken, je weet toch hoe je week eruit gaat zien ongeveer. Neem je agenda mee en prik een nieuw lesmoment