Nu kwam ik de winkel binnen en vrijwel alle aanwezig caps waren verstelbaar (wat tegenwoordig de norm is werd me verteld), en van champignon formaat en model

De verkoopster vertelde me dat verstelbare caps veiliger zijn dan die niet te verstellen zijn, omdat de lining toch dunner wordt met de tijd. Ik heb er een aantal gepast en vind zo'n knop achterin mijn nek helemaal niet zo lekker zitten en groot en loch, naast dat ik er als een Mario champignon uit zie....
Volgens haar zat een cap goed als deze je 'wenkbrauwen mee laat bewegen', als je de cap als het ware een beetje optilt...
Is een verstelbare cap écht veiliger? En wat is de richtlijn voor een goed passende cap volgens jou?
Evt. tips voor fijne meer gestroomlijnde modellen, die misschien wat hoger zitten/meer uitgesneden (danwel verstelbaar, danwel niet verstelbaar) (in een betaalbare prijsklasse...) zijn welkom! Ik zit te twijfelen om er een aantal online bij Agradi te bestellen en dan terug te sturen indien niet goed, maar heb geen goede verhalen gehoord over retourzendingen bij Agradi, dus weet niet of dat wijs is, het zijn toch behoorlijke prijzen voor die caps...
Edit: zijn caps met een MIPS systeem (dat meebeweegt om de klap te incasseren) het waard?