De enige echte..... Fritsie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

De enige echte..... Fritsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-25 00:07

De titel zegt het al.

De enige echte.

We houden hem al een hele tijd van bokt weg, maar toch kan ik niet ontkennen dat ik superblij ben dat het zo goed met die 2 gaat.

Ze geniet weer volop van hem, hij gaat mee op buitenrit en is weer afgevallen. Zit goed in zijn vel en is klaar voor de zomer.

Jill is zoveel met hem bezig geweest en ik mag en kan best zeggen dat het zijn vruchten afgeworpen heeft. Ik heb haar volledig zelf der gang laten gaan met hem, maar natuurlijk wel met een blik van ver af. Ze heeft op een dag zelf aangegeven erop te willen. Ze begon weer aan de lijn met iemand ernaast en toen stukjes los. Ze is uiteindelijk op buitenrit gegaan en weer stukjes in de bak!

Ze rijdt hem nu alle kanten op door de bak zonder valpartijen en fritsacties. Ze is zoveel meer ontwikkeld en waar alles eerst een opgave was rijdt ze nu zo makkelijk door dingen heen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En om af te sluiten mocht deze kanjer haar moeders paard even rijden.

Ook gelijk de laatste keer :')

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious

Re: De enige echte..... Fritsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 07:14

Fijn dat het goed gaat. Al vind ik haar qua formaat nu wel mooier passen op het paard en te lang worden voor Frits.

Waarom de laatste leer op je paard?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 07:50

Frits *\%/*

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 08:10

Oh wat fijn weer iets te lezen van jullie!
Ik hoop dat de reacties deze keer wat aardig blijven :o
Jill en Frits komen van ver en ik heb echt respect voor dit leuke stel!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 08:21

Leuke foto's alleen zitten haar voeten wel te ver in de beugels.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-25 10:18

Art_Ificious schreef:
Fijn dat het goed gaat. Al vind ik haar qua formaat nu wel mooier passen op het paard en te lang worden voor Frits.

Waarom de laatste leer op je paard?

Was een grapje
Omdat ze mijn paard te netjes wegreed.

We zijn opzoek voor Jill naar wat anders, maar geen haast zolang ze zo doorgaat. Een maatje groter is inderdaad mooier, maar dat ze met hem kan genieten is voor mij nog mooier.

Petpa schreef:
Frits *\%/*

*\o/*

roekes schreef:
Oh wat fijn weer iets te lezen van jullie!
Ik hoop dat de reacties deze keer wat aardig blijven :o
Jill en Frits komen van ver en ik heb echt respect voor dit leuke stel!

Hij is nu vooral lolknol en dat staat hem prima.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 11:10

Oh wat ziet dit er zoveel fijner uit <3
Ze mag echt nog wel een stukje meer rechtop gaan zitten, sowieso al om trots te mogen zijn met hoe ver ze is gekomen.
Die weg spurt foto na de sprong is echt heerlijk <3

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-25 13:19

Mondy schreef:
Oh wat ziet dit er zoveel fijner uit <3
Ze mag echt nog wel een stukje meer rechtop gaan zitten, sowieso al om trots te mogen zijn met hoe ver ze is gekomen.
Die weg spurt foto na de sprong is echt heerlijk <3

Jaaa ik ben vooral blij dat ze zoveel lol hebben. Dat stukje rechtop is inderdaad een ding. Hij heeft best wat gang en je merkt nu dat hij voor het mooie te klein is waardoor ze wat balans zoekt door naar voren te hangen.

Is een puntje maar ik zeg je eerlijk dat ik er op dit moment weinig aan doe omdat ik het al fijn vind dat ze zo genieten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 15:40

Ja dat naar voren hangen dat is weer nieuw inderdaad. Wel fijn dat het nu zo lekker gaat met de Frits!
Kan ze toch nog even leeftijds adequate ponytijd meepakken, toch wel fijn :+:

En dan maar een E-pony zeker....? Of wil je meteen voor een paard gaan...?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 15:53

Als ik goed gelezen had in een ander topic was de keuze nog lastig tussen een pony of paard. Snap ik ook. Maar je hebt natuurlijk ook iets stevigere E ponies als je er zelf ook graag op wil voor izts te bevestigen.

Ben wel benieuwd wat er tzt op jullie pad komt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 16:04

Kijk, de categorie 'lol met je knol'. Heel fijn! Dat geeft gewoon het plezier met dieren terug en vooral goed dat ze zelf heeft aangegeven wat ze wil. De stappen daarna komen wel. Eerst het vertrouwen en plezier er weer in.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-25 23:10

In een ander topic gaf ik aan open te staan voor veel zolang zij erop kan wegrijden. Ik heb voorlopig geen haast. Ze staat nu redelijk stil qua groei en gaat gewoon lekker met de paarden die we hebben staan der gang even tot we een geweldige match vonden.

We hebben zeker al op paarden gereageerd en zelfs bij 1 gekeken. Maar ik heb zelf niet het idee dat ze echt op zoek is naar iets anders nu ze zoveel lol met frits heeft

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 07:28

Lol is het belangrijkste.

Als ze zelf niet aangeeft iets anders te willen kan je het gewoon "op je pad" laten komen zonder haast :)

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:07

Past helemaal prima die 2, leuk om ze te zien! Juist fijn dat ze nu iets groter is, mogelijk kan ze zo ook meer duidelijkheid geven. Ook fijn voor Frits. En wat springen ze mooi samen, :j

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:25

Kan toch prima nog op frits? Ik vind het een leuk stel samen.
Een paard voor zo'n klein meissie, ik weet niet.. Paarden zijn zo serieus :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:53

Oh...Wat is dit genieten. Heerlijk hoor!!

En voor wat betreft dat wat naar voren zitten: die dochter van jouw is in zo'n korte tijd zo idioot de hoogte ingeschoten dat ik me kan voorstellen dat ze daar gewoon ook echt nog aan moet wennen. Haar eigen balans ook weer opnieuw moet gaan vinden.

Komt allemaal wel goed. Vooral hartstikke leuk om te zien dat ze heerlijk allemaal leuke pony dingen aan het doen is met hem. Oprecht lol met je knol, in haar geval ook : lol met haar VRIENDJE!

Te mooi!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 23:47

Het belangrijkste van alles vind ik gewoon dat zij weer lacht en hij echt de lol met haar vindt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 23:47

Schitterende foto's!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 23:54

Oh wat fijn dat ze nu vertrouwen in Frits heeft !
Maar Frits is toch kleiner dan Sun? Want op Sun rijdt ze niet meer omdat die te klein is voor haar, toch? Een maatje groter zou haar idd beter passen. Ik ben benieuwd wat er op jullie pad komt.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 00:03

Sun is iets groter, maar is veeeeeel smaller. Hij heeft gewoon veel meer massa. Sun is een kleine ranke hackney en hij is gewoon een goede robuuste welsh.

Hij kan veel meer hebben,

Sun haar ruglengte is bijv ook een stuk korter. Sun heeft een heel lief meisje gevonden wat haar volledig least.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 08:45

Weet niet hoe oud jouw dochter is maar met 12 op een paard zou prima kunnen maar een d of e pony ook. Bij de wat moeilijkere pony's is het vaak zo dat ze er pas goed mee om kunnen als ze qua leeftijd en /of grootte er al weer afgegroeid zijn. Het zijn niet allemaal pony's die geschikt zijn voor kleine /jonge kinderen. Maar dat zal met een grote pony of paard ook weer zo zijn. Maar daar kun je ook bewust op selecteren dat ze het daardoor wat makkelijker krijgt. Vwb het voorover zitten? Hier was ze toch aan het losrijden voro het springen of heb ik dat mis? Dan mag ze prima zo zitten, iets meer lichtrijden uit de rug. Helemaal prima. Beter dan totaal rechtop of zoals sommigen achterover met als gevolg niet meekomen op de sprong.

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 08:50

Wat zijn ze vooruit gegaan.
En wat een plezier.
Ze kan er nog prima op . Ze is misschien wat langer , maar zo licht als een veertje .
Als de benen te lang worden gewoon de beugels 3 gaatjes korter :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:18

Fritsie! <3

Ze misstaat hem niet hoor! Tuurlijk heeft ze voor het plaatje een iets te lang bovenlichaam, maar lekker boeien. Ze rijdt er geen wedstrijden mee, en ze hebben samen zo'n lol. Lekker laten aan tobben die twee.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 18:18

Rizette schreef:
Weet niet hoe oud jouw dochter is maar met 12 op een paard zou prima kunnen maar een d of e pony ook. Bij de wat moeilijkere pony's is het vaak zo dat ze er pas goed mee om kunnen als ze qua leeftijd en /of grootte er al weer afgegroeid zijn. Het zijn niet allemaal pony's die geschikt zijn voor kleine /jonge kinderen. Maar dat zal met een grote pony of paard ook weer zo zijn. Maar daar kun je ook bewust op selecteren dat ze het daardoor wat makkelijker krijgt. Vwb het voorover zitten? Hier was ze toch aan het losrijden voro het springen of heb ik dat mis? Dan mag ze prima zo zitten, iets meer lichtrijden uit de rug. Helemaal prima. Beter dan totaal rechtop of 7zoals sommigen achterover met als gevolg niet meekomen op de sprong.

Mijn dochter is 9 in een 12 jarige verpakking haha. Ikzelf zit overigens ook vaak stukken naar voren om een paard mooier en beter over de rug te laten lopen. Gewoon een beetje helpen. Ik zie dit idd liever dan geforceerd naar achter hangend. Beetje verlichte zit is nooit verkeerd.

Gombal schreef:
Wat zijn ze vooruit gegaan.
En wat een plezier.
Ze kan er nog prima op . Ze is misschien wat langer , maar zo licht als een veertje .
Als de benen te lang worden gewoon de beugels 3 gaatjes korter :+

Precies dat! Desnoods slag in der benen en strikt dieet haahhahahaa

denisesilver schreef:
Fritsie! <3

Ze misstaat hem niet hoor! Tuurlijk heeft ze voor het plaatje een iets te lang bovenlichaam, maar lekker boeien. Ze rijdt er geen wedstrijden mee, en ze hebben samen zo'n lol. Lekker laten aan tobben die twee.

Ze is momenteel best fanatiek met hem en dan moeten we gewoon wel afwegen. Een dagelijkse rit is het dan niet meer maar gedoseerd. Ze is er oke mee en dat is fijn! Dit is toch haar echte liefde.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 21:22

Ziet er goed uit Ts en geen nood ze past er nog prima op. Misschien kan Fritsie beter overweg met jongedames dan met kiddies :') of het is gewoon een welsh :+ , of misschien vindt hij meer aandacht en meewerken fijner dan geen aandacht en stilstaan, wie weet. Paard vind ik haast nog te groot voor haar, maar groeit ze vanzelf in. Ze had nog een bruine pony toch?