Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cjb schreef:Dierenwelzijn kan het niet zijn, want de kinderen gaan er plat op met het nodige rukken en plukken stampen en gebruik zweep.
Nu gaat het vooral ten koste van de pony of paard.
Ik vind het een besluit wat een verkeerd signaal afgeeft. Van mij mogen ze in het L en misschien wel M ook een cijfer geven voor diervriendelijk gereden. Voldoende of onvoldoende. Bij onvoldoende wordt je niet in de uitslag opgenomen.
SuperRocky schreef:Als je een jonge pony/paard opleidt, is het wel een nadeel als de barrage op tijd moet. In de lagere klassen zijn die beestjes daar gewoon nog niet aan toe. En zeker in de klasses voor de ABC ponies, is het een en al racerij in de barrage. Schoppen, trekken, zweep er bij, het kan niet gek genoeg. En de ouders maar joelen langs de kant dat het nog wilder en harder moet. En waar dat voorheen 'pas' in de AB70 en de C80 een ding was, krijg je dat nu ook al vanaf de lagere klasses. Niet iets wat je als KNHS moet willen denk ik.
Ik zou het eerder andersom doen; in de oude B klasses alles op stijl, en dan in de hogere klasses basisparcours op stijl, barrage op tijd. Dan laat je als KNHS zien dat je ook in de hogere klasses nog steeds waarde hecht aan fatsoenlijk rijden.
Art_Ificious schreef:Ik rij met mijn paard juist zo mooi mogelijk ipv bochten zo af te snijden dat je al schuin over de hindernis moet springen.
Art_Ificious schreef:Yep idd. Maar als je rijd zoals mij op een rustig galop en mooie lijnen, mooi uitrijden en alsnog foutloos bent kom je niet in de prijzen omdat je tijd niet de beste tijd is.
En bij ons in België met Kempische Regionale kennen we geen winstpunten of BB/B L ofzo
Men springt hier met een 4 jarige al 90-95cm en in inspringpistes testen ze hun paard uit hoe hoog het kan (pas nog eentje door een oxer zien vallen omdat het te hoog was) ... Beetje onverantwoord rijden noem ik dat.
Art_Ificious schreef:Nja imo is 1m op 4 jaar gewoon te hoog.
Mijn paard is tinker x fries en die krijg je gewoon echt niet rondgecrosst zelfs op een veld buiten blijft hij in een gewone galop. En daar ben ik blij mee. Ik rij zelf liever beheerst dan met crossen.
Art_Ificious schreef:Haha nou zou zeggen kom er eens wat bijwonen. Je ziet er echt gewoon crossen, gaan bijna plat door de bochten, en kinderen zie je ook werkelijk echt stampen op die ribben om ze nog sneller te doen gaan.
M'n kruising springt prima hoor. Parcours springt die zelfs beter dan thuis enkele sprongen.
Springt zelfs beter dan de draver die ik had.