Shire Saul zn eerste stapjes onder het zadel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anoukwendy

Shire Saul zn eerste stapjes onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 18:05

Daar zijn we weer! Dit keer weer met Saul

Voor degene die eerdere topics niet hebben gezien: Saul is een 10 jarige shire hengst die ik 18 augustus heb gekocht samen met zn vriendinnetje Amina. Een paar dagen nadat ik ze had gehaald, begon Saul flink kreupel te lopen. Dachten aan hoefbevangen maar zn voeten bleken gewoon veel te kort te zijn. Uiteindelijk heeft ie 20 september voor het eerst ijzers gekregen en sindsdien is ie geen stap kreupel meer geweest. Hij heeft duurdere schoenen dan dat ik ooit voor mezelf zal kopen _O-
Hij is een reus van zo’n 1,90 :wow:

Het is een heel gevoelig paard, als dingen te snel gaan, sluit ie gewoon af. Dit is ook even gebeurd en we moesten een paar stapjes terug doen. Hij liep weg voor het halster, dekje en alles wat er verder bij hoort. Mn doel was, toen ie weer goed liep na zn ijzers, om er voor de eerste sneeuw op te kunnen. Dat is mislukt, maar dat maakt me niet minder trots nu het wel allemaal gelukt is <3

Ik heb er nu 3x opgezeten, de tweede keer gelijk een stukje los gedraafd, alleen linksom een stukje omdat ik niet over zn grenzen heen wilde gaan. Dat zijn de foto’s met het rode dekje. Derde keer is dus met het blauwe dekje, toen zijn we ook even het bos ingeweest om uit te stappen. Hij is zo ontzettend cool, vind alles altijd maar prima. Ik had verwacht dat ie eens zou ontploffen omdat het misschien te snel zou gaan, die keer kan uiteraard nog komen maar hij voelt super vertrouwd <3

De foto’s en filmpjes de andere kant op zijn allemaal mislukt :') de fotograaf keek haar ogen uit dus die vergat ook de camera in de gaten te houden :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij heeft nog wat moeite met hetzelfde tempo houden. Dus ik vlieg wat heen en weer, op de eerste foto’s waren mn beugels een gaatje te lang. Maar we oefenen rustig verder. Zijn genoeg verbeterpuntjes maar op dit moment is het vooral kilometers maken.

En dan nog een stukje het bos in :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier nog een filmpje, voor degene die het leuk vinden om te zien
https://www.instagram.com/share/BAT9Y_Q755

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 18:13

Zo dan, dat is een gave <3 <3

Precies mijn maat ook met m'n 1.83 en veel te lange stelten :D

Toushie

Re: Shire Saul zn eerste stapjes onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:11

Wat braaf. En super fijn dat hij niet meer kreupel is. Vind het er heel goed uitzien en zo braaf :)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:19

Wauw wat een ontzettend gaaf paard :wow: <3

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:20

Wat een heerlijk dier om naar te kijken, en dat blauwe dekje staat hem goed. :)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:56

Wat een kasteel. En wat moet dat gaaf voelen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:59

Goh wat ziet hij er goed uit +:)+

BoYo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:03

Holy moly wat een reus. Mooi!!

Hoe vind je daar in godsnaam de juiste uitrusting voor haha. Is niet alles veel te klein?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 16:13

Thanks iedereen <3

BoYo schreef:
Holy moly wat een reus. Mooi!!

Hoe vind je daar in godsnaam de juiste uitrusting voor haha. Is niet alles veel te klein?

Haha hoofdstel uit Engeland, verder zijn sommige dekjes heel klein op hem, maar kan prima met het zadel. Tot nu toe nog geen moeite mee gehad. Alleen halsters heeft ie xxxfull en dat is niet overal te vinden maar horze heeft bijvoorbeeld speciale koudbloed halsters

BoYo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:17

Hoofdstel staat 'm goed!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:28

Wat een schitterend paard! Machtig dier!

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 09:04

Stoere bink!

Het viel me bij het eerste topic met Amina al op: waar heb je zulke mooie (Engelse) hoofdstellen gevonden <3 ?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 09:25

Ponytante schreef:
Stoere bink!

Het viel me bij het eerste topic met Amina al op: waar heb je zulke mooie (Engelse) hoofdstellen gevonden <3 ?

Thanks <3

Op facebook, bij heavy horsepower harness and tack
Ze heeft ze in xfull en draftsize. En ze zijn echt groot, zo groot dat ze niet eens op het grootste gaatje hoeven. Ik heb altijd een hekel als de neusriem op de neus te kort is dat de riempjes omhoog op of voor het jukbeen zitten. Hier heb ik daar geen last van gelukkig. En niet eens mega duur! Geloof dat ik 50pond heb betaald per hoofdstel. Daar komt wel verzenden en importkosten nog bij maar ik vond het reuze meevallen! Kwaliteit is ook goed, zacht leer

Edit:
Afbeelding
Geen idee of dit mag omdat het toch een soort reclame is. Ik heb steeds direkt kontakt gehad met suzanne meyers, zij is de eigenaar van het bedrijfje

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 11:00

Wat een imponerend dier zo ohz! Fijn dat hij zo braaf is tot nog toe.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 11:03

wauw die is heel gaaf, daar zal behoorlijk voer in gaan ook?

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 11:17

Oh wauw wat een prachtig dier <3

Halsters zijn inderdaad verschikkelijk om te vinden. Ik herken het bij mijn reus :')
Ik vermaak de halsters door er een bredere neusband op te zetten. Ik heb nog geen xxfull kunnen vinden. En xfull is te krap :')
Zomers kan net. Swinters met baard gaan ze niet dicht :')

Zijn ijzers. Worden die handgesmeedt, of valt hij nog in een "standaard" maat? :))

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 11:21

JAAAAA, ik ben zo trots op jullie! <3
Wat een prachtdier is het toch, lekker verder oefenen samen. De stappen die hij afgelopen tijd heeft gemaakt zijn enorm, echt heel goed gedaan!

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 12:54

Wauw, wat een imposant dier :~

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 14:11

Thanks weer <3

Nou de eerste keer dat ie ijzers kreeg, had de hoefsmid zelf zn maat niet. Eigenlijk ook omdat we heen gingen om röntgenfoto’s te maken omdat we dachten dat ie hoefbevangen was. Toen was de hoefsmid er toch en ik had voor de zekerheid de ijzers meegenomen die ik had liggen. Maar die waren veel te klein dus hij heeft ze moeten verwarmen en verlengen. Dit was de eerste ronde
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De tweede keer heeft ie ijzers op maat gemaakt, zelf gesmeden. Een stuk ijzer van 50 cm per voet := hij had ook nog nooit zulke grote voeten gedaan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als ie standaart ijzers zou krijgen, zou dat ongeveer maatje 12 zijn zei die. Misschien nog net iets groter.
Hij vind het gewoon leuk om zelf ijzers te maken dus dat is zijn keus, maakt voor mij weinig uit zolang het maar goed gedaan word :P
We hebben nog een lange weg te gaan hoor om zn voeten helemaal goed te krijgen, maar dat wil je natuurlijk ook niet in een keer doen.

Heb er gister avond sneeuw kalkoenen ingezet, dus ga zo even een rondje door de sneeuw doen met hem. Maar wat ziet dat er sneu uit zeg, zo klein _O-
Afbeelding
Afbeelding
De bedoeling is dat we lekker even het bos in gaan. Heb er nu zondag voor t laatst opgezeten dus word weer tijd :P

We zijn ook steeds wel een 3 uur bezig bij de dierenarts, de hoefsmid neemt echt de tijd. En dat is dan alleen voor ijzers :') achter heeft ie betere voeten. Ik ga naar de kliniek met hem omdat ik graag naar die hoefsmid wil. Hij neemt geen nieuwe klanten aan helaas.

Edit:
Ohja voer, ze vreten een baal met zn 2en in 4 dagen op := ze staan dag en nacht buiten met schuilstal dus hebben ook wel dag en nacht toegang tot die baal. Maar ik vind t hard gaan :') ik vind trekker rijden helemaal niet leuk dus vind het veel te snel steeds _O-
Er zit al een net om dus wil niet weten hoe snel dat zou gaan zonder net
Laatst bijgewerkt door anoukwendy op 04-01-25 14:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 14:15

dat zijn grote sloffen :D
Hij is echt prachtig.
The big horse shop heeft ook mooie spullen voor grote paarden. Helaas ook importkosten etc sinds de Brexit

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 15:13

Ohhhhh wat een fantastisch mooi paard!
Heel fijn bezig zo samen zeg :+:

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 16:36

Wow ik ben onder de indruk! :wow:

Denk dat mensen tijdens jouw buitenritjes behoorlijk staan te kijken!

Mag ik vragen hoe lang je zelf bent? Ik vind jullie een hele mooie combinatie.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 18:42

Dank voor het antwoord qua tuig. :)

Ik heb zelf geen groot paard (wel een Britse pony) en ben erg te spreken over de platte neusriemen <3. Ook de mijne heb ik in Engeland besteld. En de tweede heb ik op Lanzarote (!) gespot & gekocht. In NL (en Zweden?) niet te vinden, helaas. (Of geen vraag naar?)

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 20:06

BarbaraNova schreef:
wauw die is heel gaaf, daar zal behoorlijk voer in gaan ook?

Komt ook weer een heleboel uit denk ik :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 20:37

Wow wat een cool dier zeg, geweldig!

Fijn dat de gevoeligheid opgelost kon worden met ijzers en jullie lekker aan de gang kunnen.
Veel plezier samen!