Voor degene die eerdere topics niet hebben gezien: Saul is een 10 jarige shire hengst die ik 18 augustus heb gekocht samen met zn vriendinnetje Amina. Een paar dagen nadat ik ze had gehaald, begon Saul flink kreupel te lopen. Dachten aan hoefbevangen maar zn voeten bleken gewoon veel te kort te zijn. Uiteindelijk heeft ie 20 september voor het eerst ijzers gekregen en sindsdien is ie geen stap kreupel meer geweest. Hij heeft duurdere schoenen dan dat ik ooit voor mezelf zal kopen

Hij is een reus van zo’n 1,90

Het is een heel gevoelig paard, als dingen te snel gaan, sluit ie gewoon af. Dit is ook even gebeurd en we moesten een paar stapjes terug doen. Hij liep weg voor het halster, dekje en alles wat er verder bij hoort. Mn doel was, toen ie weer goed liep na zn ijzers, om er voor de eerste sneeuw op te kunnen. Dat is mislukt, maar dat maakt me niet minder trots nu het wel allemaal gelukt is

Ik heb er nu 3x opgezeten, de tweede keer gelijk een stukje los gedraafd, alleen linksom een stukje omdat ik niet over zn grenzen heen wilde gaan. Dat zijn de foto’s met het rode dekje. Derde keer is dus met het blauwe dekje, toen zijn we ook even het bos ingeweest om uit te stappen. Hij is zo ontzettend cool, vind alles altijd maar prima. Ik had verwacht dat ie eens zou ontploffen omdat het misschien te snel zou gaan, die keer kan uiteraard nog komen maar hij voelt super vertrouwd

De foto’s en filmpjes de andere kant op zijn allemaal mislukt

Hij heeft nog wat moeite met hetzelfde tempo houden. Dus ik vlieg wat heen en weer, op de eerste foto’s waren mn beugels een gaatje te lang. Maar we oefenen rustig verder. Zijn genoeg verbeterpuntjes maar op dit moment is het vooral kilometers maken.
En dan nog een stukje het bos in

Hier nog een filmpje, voor degene die het leuk vinden om te zien
https://www.instagram.com/share/BAT9Y_Q755