Welke app om je buitenritten te tracken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_r20

Welke app om je buitenritten te tracken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 18:40

Afgelopen jaren heb ik Equilab gebruikt om onze buitenritten bij te houden. Helaas geeft deze app sinds een maand of wat alleen nog maar de route weer en niet meer de snelheden. Wil je die wel inzien dan moet je een abonnement afsluiten a 99 per jaar en dat vindt ik toch een beetje zonde geld.

Dus wie van jullie heeft de gouden tip.
Welke app gebruiken jullie?

Ik wil graag de route zien
Welke delen stap, draf of galop zijn
En de snelheid

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:09

Nieuwsgierige meelezer - Bestaan er apps die stap, draf, galop onderscheiden? :o? Hoe werkt dat dan als het alleen een app is op de telefoon?

dierenfan

Re: Welke app om je buitenritten te tracken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:15

Wij lopen tegen hetzelfde aan. Nu relive gedownload maar nog aan het wennen. Geeft wel snelheden en leuke overzichten

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 19:56

Ja is echt heel leuk! Equilab deed je aan, GPS aan en gaan. Die maakte redelijk nauwkeurig onderscheid in de gangen en snelheid was ook aardig accuraat.
Jammergenoeg zijn heel veel opties achter de betaalmuur gegaan en heb je er nu een stuk minder aan.
En voor 100 euro paar jaar vind ik het teveel geld

Thx. Voor de tip van Relive,ik ga eens kijken voor die

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 20:00

Ja ik vind het leuk om het beetje bij te houden maar vergeet het 9 van de 10x. Zou dat abonnement gedeeld kunnen worden met meerdere mensen zou ik bij equilab blijven. Weet iemand of dat kan? Dan zou ik betalen en mijn man plus 2 bijrijdsters er op mijn account ook gebruik van maken. Soms tegelijk om verschillen tussen de paarden te meten haha. Videoland, netflix enz doen we ook zo met familie en dan is het leuk

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 20:48

Esther_r20 schreef:
Ja is echt heel leuk! Equilab deed je aan, GPS aan en gaan. Die maakte redelijk nauwkeurig onderscheid in de gangen en snelheid was ook aardig accuraat.
Jammergenoeg zijn heel veel opties achter de betaalmuur gegaan en heb je er nu een stuk minder aan.

En negen van die tien keer viel de app halverwege je rit uit waardoor je er alsnog niets aan had. :+ Abonnement maar opgezegd.

Ik ben ook nog op zoek naar iets anders, ik gebruik nu mijn Garmin en Komoot maar die geeft niet echt de snelheid aan want heeft de modus 'paardrijden' niet. Rengalop is dus volgens Garmin 25 km/u. _O-

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:10

Captain schreef:
En negen van die tien keer viel de app halverwege je rit uit waardoor je er alsnog niets aan had. :+ Abonnement maar opgezegd.

Dat ligt aan een instelling in je telefoon, equilab heeft daar een hele fijne FAQ over.

Ik heb een aantal andere apps gebruikt, maar blijf bij equilab uitkomen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:15

Ik heb een abonnement op Equilab maar vind het echt vreselijk duur voor wat het is (zeker nu paard al een jaar niet goed loopt en wellicht met pensioen moet). Maar een goed alternatief ook nog niet gevonden.. De functies zijn op zich wel erg fijn, maar het het beter gevonden als het de helft van de prijs was geweest.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:21

Molfre schreef:
Captain schreef:

Dat ligt aan een instelling in je telefoon, equilab heeft daar een hele fijne FAQ over.

Ik heb een aantal andere apps gebruikt, maar blijf bij equilab uitkomen.

Allemaal gevolgd, maar probleem bleef zich voordoen. Dat is me die 10 euro per maand niet waard.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:27

Ik lees ook even mee, ik ben sowieso niet meer echt aan het km vreten, maar sinds endomondo ben ik ook een beetje afgehaakt. Equilab irriteert me mateloos (ook omdat ik veel wandel/grondwerk en hij dan helemaal wappie ging qua gangen), als ik nu km bij wil houden dan zet ik maar gewoon mijn fitnessapp aan, maar iets specifiek voor de paarden is wel leuker.

BoYo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:30

Ik gebruik Strava. Maar die heeft geen paardrij optie helaas. Ik zet 'm altijd maar op wandelen. Je ziet de gereden route en je snelheden. Voordeel van Strava is dat de basisfuncties gratis zijn.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 12:03

Ja lastig he. Niemand die echt het gouden ei heeft.

Ik heb ook een garmin horloge maar inderdaad geen paardrijfunctie.

Mijn man gebruikt strava voor MTB zal eens kijken bij zijn statistieken of dat iets kan zijn.

@celibi dat is het inderdaad. Voor 50 zou ik het nog overwegen maar 100 is toch echt te gek...

@dierenfan. Delen van een account zou nog een optie zijn. Hier ga ik eens naar kijken

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 13:48

Op dit moment heb je er niet zoveel aan, maar met Black Friday was er een aardige korting op één jaar Equilab premium. Wie weet iets om volgend jaar in de gaten te houden!

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:04

Mijn Amazfit 4 horloge heeft wel een paardrijfunctie dus die gebruik ik nu, icm de app Zepp. Ik heb hiervoor equilab gebruikt maar die was niet accuraat met de km’s en snelheden en nu alles achter een betaalmuur zit weiger ik :+
Misschien dat ik ooit weer terug ga als ik een polar hartslagmeter heb, die kan je nu met equilab syncen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:14

Ik vind het nog steeds zo’n gemis endomondo ;(

Ik gebruik nu gewoon de polar app van mijn horloge maarja daarin kun je geen challenges doen.

Ik vond dat echt zo tof.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:17

xRaisin schreef:
Op dit moment heb je er niet zoveel aan, maar met Black Friday was er een aardige korting op één jaar Equilab premium. Wie weet iets om volgend jaar in de gaten te houden!

Leuk altijd dat dit niet geld voor huidige leden. Die krijgen nooit korting en betalen jarenlang de volle mep..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:43

Celebi schreef:
xRaisin schreef:

Leuk altijd dat dit niet geld voor huidige leden. Die krijgen nooit korting en betalen jarenlang de volle mep..

Zot he...ik zeg elk jaar truckstar abonnement op wat ik mijn vader kado geef. Dan krijg ik vervolgens een aanbieding voor 30 euro minder per jaar dan dat verlenging kost en geef ik het weer een jaar kado. Elke keer opletten dat ik het op tijd op zeg om dan die korting te krijgen. Het is eventjes werk maar die 5 minuten zijn met 30 euro veel waard

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:52

Ik gebruik sportstracker

De gratis functies van die app zijn goed genoeg wat mij betreft.
Heeft paardrij optie.
Houdt snelheid bij.

Alleen geen onderscheid in stap draf galop volgens mij.

Ik zal zo wat screenshotjes maken van wat dingen van afgelopen week, voor jullie idee.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:55

Sportstracker, de gratis versie.
Die gebruik ik al jaren, gaat super. Verbruikt ook weinig batterij, heeft een paardrij optie, kan samenvattingen maken van de rit en grafieken van snelheid en hoogte oa.

Bij mij klopt de cadans van equilab toch niet haha. Als ik galoppeer zegt hij stap. Ik zit te vlak.
Aan de hand van mij snelheid weet ik welke gang ik zat, op een gegeven moment weet je dat wel.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:07

Mijn startscherm

Afbeelding

Zeer veel sport opties

Afbeelding

Er is blijkbaar een optie om elkaar te volgen, ik gebruik dat verder niet dus geen idee of dat in de gratis versie zit

Afbeelding

Wandelingetjes afgelopen dagen

Afbeelding

Geeft snelheid weer (tempo en hoogte ook mogelijk)

Afbeelding

Mijn jaaroverzicht 2024 (bij die grijze bollen in oktober had ik overig geselecteerd ipv wandelen. Verschillende sporten verschillende kleuren)

Afbeelding

En weergave van al mijn trainingen (wandelingen) 2024 op een kaart.
(En ja, dat klopt ook echt, ik ben redelijk Europa door geweest afgelopen jaar :') )

Afbeelding

Als mensen specifieke dingen willen zien, roep maar ik screenshot wel
Ik ben deze app gaan gebruiken direct toen endomondo eruit ging.
Alweer een paar jaar dus

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 11:53

Ik wil nog even een leuke teleurstelling delen over Equilab. Op een of andere manier werkt mijn PayPal betaling niet meer en heb ik handmatig de laatste betaling gedaan.

Nu denken ze dat ik heb opgezegd, maar dat is niet zo. Nu krijg ik dus wel meteen een mailtje voor 50% korting op een nieuw jaar Equilab. Echt haal gewoon die prijzen met 50% naar beneden voor alle leden. Vind dit zo'n onzin..

Bovendien zijn ze nog duurder geworden zie ik. Van 10 euro per maand naar 12. Per maand.. Het moet niet gekker worden hoor..

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 21:21

Captain schreef:
Esther_r20 schreef:

Ik ben ook nog op zoek naar iets anders, ik gebruik nu mijn Garmin en Komoot maar die geeft niet echt de snelheid aan want heeft de modus 'paardrijden' niet. Rengalop is dus volgens Garmin 25 km/u. _O-

Welke Garmin heb je? Want bij bijvoorbeeld een Vivoactive kun je via de Connect IQ-store de app Horse Riding Tacker aan je horloge toevoegen.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 23:15

Ik heb een garming venu s3. Kan dat daar ook mee?

Verder iedereen bedankt voor de tips. Ik ga ze eens uitproberen en kijken welke bevalt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 23:45

Ik heb wel paardrijden op mijn Garmin (Fenix 6s pro solar), maar die kent alleen snelheid, geen gangen.
Nu vind ik het echt onbelangrijk om terug te zien in welke gang ik waar reed, ik vind de gemiddelde snelheid over mijn training het belangrijkste en dat geeft hij goed weer.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 00:11

Relive is echt de leukste. We doen ook challenges met een clubje bokkers. Er loopt een topic over. Ook de jaar challenge hoe die vroeger in endomondo zat doen we. Voor mezelf gebruikte ik ook nog wel Polar beat, omdat die alle informatie geeft die endomondo ook gaf. Maar ik gebruik nu geen horloge meer, Polar klopte vaak de maximale snelheid niet meer, dus toen ze koppeling met Relive ingewikkeld ging doen, heb ik Polar maar verwijderd.

Grappig ook dat ik voor 10 euro een jaar lang premium heb. Was een aanbieding, maar verschil met wat ik hier lees is idioot.

Equilab maakte bij mij nogal een potje van de werkelijkheid dus die heb ik maar heel kort gebruikt.