Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Goof schreef:Zoek eens een goede sportfysio of sportmasseur. Het klinkt als de piriformis (maar kan natuurlijk van alles zijn) en dat is echt wel te verlichten of verhelpen.
Ninx schreef:Goof schreef:Zoek eens een goede sportfysio of sportmasseur. Het klinkt als de piriformis (maar kan natuurlijk van alles zijn) en dat is echt wel te verlichten of verhelpen.
Dank voor je reactie. Is het denk ik ook wel.... ik ben ook wel een frequent bezoeker van een behandelaar.
Maar ik ben denk ik ook een beetje op zoeken naar ideeën of tips van mensen die iets dergelijks hebben gehad en misschien nog ideeën hebben om dit te verhelpen aan de basis.
Goof schreef:Nou, ik heb deze klachten ook gehad (langdurig) en heb het verholpen door een goede sportmasseur te zoeken.
Daarnaast door oefeningen te doen om de boel sterk en soepel te houden.
Ninx schreef:Goof schreef:Nou, ik heb deze klachten ook gehad (langdurig) en heb het verholpen door een goede sportmasseur te zoeken.
Daarnaast door oefeningen te doen om de boel sterk en soepel te houden.
Dat is een beetje het frustrerende. Ik heb 2 keer in de week sport van een fysio. Ga naar een ruiterfysio voor behandeling en doe regelmatig een massage.
Verder yoga om soepel te blijven.
Ik doe dus al een beetje meer dan gemiddeld, en toch veel last.
Wel heel fijn dat het voor jou veel heeft opgelost, dat is wel bemoedigend.
Maar ik denk dat Ineke best een goed punt heeft.
mce schreef:NInx,
kan best zijn dat je bekken niet past op dit paard, paard breed en zelf smal!! paard misschien wel scheef zoals je schrijft wat voor jou compenceren - kan - betekenen en dus overbelasten van een kant
https://www.deruiterschool.nl/blog/bekkentypes/
TamaraFloor schreef:Misschien een stomme vraag maar zijn je beugels wel gelijk? Ik heb dus heel lang met ongelijke beugels gereden omdat ik de gaatjes telde en niet af en toe eens keek of ze wel gelijk hingen.
Ik had dus ook van die klachten en kon na het rijden amper nog lopen van de pijn.
Met gelijke beugels was ik zo van mijn klachten af.
Ninx schreef:Hutcherson schreef:Je klachten worden niet veroorzaakt door je paard. Wel versterkt. Maar de oorzaak ligt in jou.
Kun je dat uitleggen?
scrabbel schreef:Heb je de ligging van het zadel gecontroleerd? Doordat je paard schreef is, zal deze ook aangepast moeten worden. Indien dit niet gedaan is wil je zadel telkens schreef gaan liggen. Jij probeert dat dan te compenseren waardoor je klachten krijgt.
Vergelijk het met mensen die een voetafwijking hebben. Zonder steunzolen gaat het hele lichaam compenseren, met als gevolg last van heupen, knieën, rug etc. Dit gebeurt ook als je zadel scheef wil liggen.