Maar er gebeurde iets bijzonders tussen die twee

de eerste kennismaking was echt zo lief

Nu had ik een jonge hond en een paard die elkaar wel heel erg leuk vonden, dus begon het bij mij te kriebelen. Ik had al eerder eens een wedstrijdje horse and dog trail gezien en dacht dit zou wel eens een leuke combinatie kunnen worden en de samenwerking tussen hond en paard leek mij echt super!
Kleine Dio ging bijna elke dag mee naar stal en mocht ook mee naar wedstrijden als ik ergens moest starten.. zo mocht ze af en toe een stukje naast mij lopen. Thuis deed ik met Dio vooral de basis dingen leren.. zoals volgen, zitten, af en vooruit sturen en op stal wandelde we veel samen zodat Dio en Smiley netjes naast elkaar kunnen lopen.

Daarna gingen we spelendewijs allerlei oefeningen doen. Netjes volgen naast Smiley kon ze al best goed.. dus gingen we steeds een stapje verder

bijvoorbeeld door een hoepeltje sturen

Omdat deze sport niet heel erg bekend is in NL (wordt heel kleinschalig gedaan) is het paardenmeisje bij mij langsgekomen om een vlog op te nemen. En hebben de Hoefslag en Bit&Cap een artikel over ons geschreven.. zo werd het via instagram een beetje bekender en kregen we veel leuke reacties en mochten wij bij een aantal evenmenten een demo geven.

Dio deed het voorbeelding en laat ik het maar niet hebben over mijn paard Smiley

Het volgende doel was om deel te nemen aan een wedstrijd. Deze werd uitgeschreven tijdens het NK Wran, dus gingen we verder trainen en afgelopen weekend was het zo ver

Kleine Dio is nu een puberhond van 13 maanden.. Zeer gefocust op mij maar af en toe ook bananen in dr oren

netjes volgen tijdens de proef

vooruit sturen en Dio moest wachten in een vierkant totdat ik mijn oefening had gedaan

klein sprongetje voor Dio tijdens de proef

afliggen en wachten totdat ze weer geroepen werd

Zo trots op Dio en op Smiley, ondanks de zoomies van Dio en elke foutjes van mij zelf

Wij gaan hier uiteraard mee verder en gaan lekker door trainen en genieten van elkaar. Gelukkig zijn er een aantal ruiters enthousiast geworden en willen dit ook gaan proberen, wat ik natuurlijk erg leuk vind! We zijn nu bezig om een van de Europees Kampioenen uit Duitsland over te laten komen voor een clinic.

Maar wat het allerbelangrijkste is voor mij!