Mijn laatste topic stamt uit 2015 [WN-ITP] Appaloosa Karlijn @ les. omdat 2 maanden later Karlijntje is overleden aan koliek

Na die tijd heb ik eigenlijk niet echt meer een rijpaard gehad, veel geleerd vanaf de grond, 2 paarden zadelmak gemaakt maar echt rijden zat er niet in. Sinds juli 2018 heb ik mijn eerste eigen paard gekocht, waar ik altijd dacht een quarter, am paint of am appaloosa te kopen werd ik verliefd op een tinker

Ze had wel eens een stap ritje onder het zadel gemaakt maar verder nog helemaal groen. Door een slechte bodem op m'n vorige stal kon ik ook niet lekker met haar aan de slag. Ik ben nu dus eigenlijk sinds een maandje een beetje aan het trainen (max 2 keer per week ik de bak rijden) en er moet nog een hoop gebeuren. Belangrijkste: ik kan weer rijden op een paard waar ik helemaal verliefd op ben en dat is een heerlijk gevoel!
Little Miss Baileigh
Geboren: 23 Juli 2014
Vader: Ryon O'Malley Vegilin van Claerbergen
Mmoeder: Lady Eve of the Owlish Fortress
Even m'n ranchman zadel showen

Ik rij nog met redelijk veel teugel contact, ze is erg slap van achteren en wat traag dus dit contact heb ik echt nodig om haar zo goed als mogelijk bij elkaar te rijden.
I.p.v stappen tussendoor als beloning gebruiken we als beloning stilstaan. Dit omdat activiteit vanuit achteren een lastig ding is en ik wil dat als ze in beweging is dit actief is.
Achterbeen is wat stijf, dat is ons grootste punt om aan te werken. Ik wil graag dat ze heft vanuit haar heup ipv haar been stijf naar voren te gooien.
Beter

Opnieuw stijf achterbeen, galop is nog een beetje boel overleven haha.
Trots

We rijden nog kort, ongeveer 15-20min als we geen les hebben. Dit omdat ik graag wil dat ze actief mee blijft werken van achteren en dat is nog erg snel op.
Na het rijden is er niets zo lekker als rollen in het zand van de longeerpaddock.
Tsja, het blijft een tinker. Dan zit er zand in je snor en heb je een mega centenbakkie