Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
justkid schreef:Dan zou ik trainingstallen aanraden
ken je deze site?
https://westerntoday.nl
In de advertenties vind je een boel trainers, misschien dat die iets voor je hebben staan of weten?
justkid schreef:Ja dat voelt wel een beetje raar maar ze krijgen die vragen vast vaker, ze verdienen er tenslotte ook aan.
Nee heb je ja kun je krijgen.
Maar ik moet je ook zeggen dat ik het vooral vivia zie gebeuren.
Heb je zelf ook les? en kun je je trainer niet vragen? gewoon overal laten vallen of zelf een advertentie zetten?
Vicky_Belle schreef:Ik zoek een merrie die goed is doorgereden met een paar klinkende namen in haar stamboek. Ze zal dienen voor clinics, demo's en buitenritten, om de 2 a 3 jaar een veulentje. Ik rij geen wedstrijden maar ze moet wel correct zijn. Een leuk kleurtje of vlekje of een verdunning is ook zeker een groot pluspunt. Sorrel of Bay paarden spreken me meestal niet zo aan.
speedfiets_2 schreef:Bellatrix schreef:Wendy van Osch heeft veel leuk spul te koop staan maar die zijn vaak wel wat jonger...meestal een jaar of 4 tot 8...
raad ik ook aan. Ze heeft een leuke palomino op het moment staan
superpony schreef:Ligt ook aan je budget natuurlijk. Als je een goedkoper paardje zoekt, zijn het soms paarden die niet meer 100% zijn of wat minder bekende namen.
Zodra je budget wat hoger is, kan je best wat leuks vinden, maar een goede merrie kan behoorlijk aan de prijs zijn als ze goed gereden is, gezond en geschikt voor fok.
Kleur zou ik weglaten. Ten eerste valt er echt heel veel af en ten tweede wordt je toch minder serieus genomen als je kleur belangrijk vindt.
Ooit toen ik jong was, wilde ik ook kleur en kwam ik met een bay thuis. Kwam een sorrel veulen uit en heb de 2 beste paarden staan, dus zegt niks.......Alles met kleur wat ik destijds tegenkwam was op andere fronten niks.
Zeker bij Wendy gaan kijken en dan ook echt daar en niet via internet. Paarden moet je in het echt bekijken.
Al heeft een merrie iets minder bekend papier, als ze correct gebouwd is, goede bewegingen heeft, gezond is en een fijn karakter heeft, kan ze met een passende hengst voor die ene keer best een leuk veulen produceren.
En je zal er vast goed over nagedacht hebben, maar aan het fokken zitten ook heel veel nadelen en risico's. Daar moet je wel echt rekening mee houden. Je merrie is toch even minder te rijden en een veulen hoort er langere tijd bij te kunnen lopen, er kan veel mis gaan, verkopen van veulen kan lastig zijn en 1 merrie met 1 veulen is geen ideale situatie.
Via via gaan de leukste paarden het snelst. Ik ben niet zoekende, maar even terug kwam een merrie te koop waar ik toch interesse in had, maar had niet eens bedenktijd, want ze was vrijwel direct al verkocht. In een dag al 3 geinteresseerde.
Cayenne schreef:Via e-horses kom je ook wel wat tegen. Duitse site maar ze staan niet altijd in Duitsland. Nederlanders adverteren er ook regelmatig.
https://www.ehorses.de/quarter-horse-st ... 95176.html
Champagne merrie: https://www.ehorses.de/quarter-horse-st ... 03517.html
7-jarige Red Dun merrie: https://www.ehorses.de/quarter-horse-st ... 02127.html
Zwarte dame: https://www.ehorses.de/quarter-horse-st ... 09427.html
Tienjarige valk: https://www.ehorses.de/quarter-horse-st ... 11976.html
speedfiets_2 schreef:Bellatrix schreef:Wendy van Osch heeft veel leuk spul te koop staan maar die zijn vaak wel wat jonger...meestal een jaar of 4 tot 8...
raad ik ook aan. Ze heeft een leuke palomino op het moment staan
Vicky_Belle schreef:superpony schreef:Ligt ook aan je budget natuurlijk. Als je een goedkoper paardje zoekt, zijn het soms paarden die niet meer 100% zijn of wat minder bekende namen.
Zodra je budget wat hoger is, kan je best wat leuks vinden, maar een goede merrie kan behoorlijk aan de prijs zijn als ze goed gereden is, gezond en geschikt voor fok.
Kleur zou ik weglaten. Ten eerste valt er echt heel veel af en ten tweede wordt je toch minder serieus genomen als je kleur belangrijk vindt.
Ooit toen ik jong was, wilde ik ook kleur en kwam ik met een bay thuis. Kwam een sorrel veulen uit en heb de 2 beste paarden staan, dus zegt niks.......Alles met kleur wat ik destijds tegenkwam was op andere fronten niks.
Zeker bij Wendy gaan kijken en dan ook echt daar en niet via internet. Paarden moet je in het echt bekijken.
Al heeft een merrie iets minder bekend papier, als ze correct gebouwd is, goede bewegingen heeft, gezond is en een fijn karakter heeft, kan ze met een passende hengst voor die ene keer best een leuk veulen produceren.
En je zal er vast goed over nagedacht hebben, maar aan het fokken zitten ook heel veel nadelen en risico's. Daar moet je wel echt rekening mee houden. Je merrie is toch even minder te rijden en een veulen hoort er langere tijd bij te kunnen lopen, er kan veel mis gaan, verkopen van veulen kan lastig zijn en 1 merrie met 1 veulen is geen ideale situatie.
Via via gaan de leukste paarden het snelst. Ik ben niet zoekende, maar even terug kwam een merrie te koop waar ik toch interesse in had, maar had niet eens bedenktijd, want ze was vrijwel direct al verkocht. In een dag al 3 geinteresseerde.
Hoi Superpony, bedankt voor het advies. Budget is indd afhankelijk van bloedlijnen maar dat zou geen probleem moeten zijn. Liever een wat duurdere variant dan een achter-de-hoek quarter/paint met weinig zeggende stamboek. Het zou niet mijn eerste veulen zijn dat ik fok, ik heb wel wat ervaring met fokken. Tot nu toe (hout vasthouden) nog geen problemen mee gehad. Jammergenoeg ook ervaring dat sorrel paarden niet goed verkopen, ik heb een hengstje gefokt met een mooie bloedlijn (voor de betere amateur) maar die is sorrel en die verkocht écht niet goed. Ook al was die goed gefokt en correct. Uiteindelijk heb ik die onder de prijs verkocht maar gelukkig wel aan een goede thuis, daarom dat ik nu toch wel een merrie wil met wat meer kleurmogelijkheden. Het zou trouwens de 3de merrie zijn waarmee ik fok dus de een kan een jaar rusten terwijl de andere draagt, het jaar erop omgekeerd.