Op mijn 10 jaar was ik begonnen met paardrijden. Mijn droom was altijd om een springruiter te worden.
Ik heb jammer genoeg heel veel stops gehad van meestal 1 tot 3 jaar en ik zag mijn droom vervagen.. Het is ook zeer moeilijk dit te bereiken als je niet wekelijks kan rijden of geen eigen paard hebt.
Nu ben ik onverwachts vorige maand beginnen rijden op een ranch, eigelijk omdat ze daar peuter en kleuter gewenningslesjes geven en ik mijn dochter van 4 ook graag al wilde laten paardrijden.
Ik wil me dus nu ook gaan verdiepen in het westernrijden. De eerste commentaar die ik al kreeg was dat ik niet teveel met het paard moest doen. Ik gaf natuurlijk constante druk met m'n benen en teveel contact op de teugels. Dus wilde ik vragen naar tips hoe je je best zo snel mogelijk kan aanpassen? Moet ik volgende keer gewoon mijn teugels helemaal lang laten dan?
Ook ben ik opzoek naar goedkope riding boots want ik val achter over van die prijzen!!!
Ik heb ook getwijfeld om rijschoenen zoals ariat te nemen maar ook deze zijn niet goedkoop en blijkbaar net wat gevaarlijker.
Ik ben dus ook totaal groen in de western maar ben wel supoer geïnteresseerd in de disciplines.
Hoe lang raden jullie aan om basis te leren vooraleer je kan beginnen met bv reining of barrel racing/pole bending. Want waar ik nu rijd kan je al zulke lessen meerijden en woensdag ga ik de eerste barrelrace les nemen. Ik vind vooral de actie en uitdaging zo aantrekkelijk

Bedankt alvast voor de tips en uitleg!