. Ik was iemand aan het uitlokken tot iets wat zeer onwaarschijnlijk is
.Het is natuurlijk hartstikke goed als mensen zich zorgen maken over iets met betrekking tot de Westernsport
, terwijl het zo simpel is via datzelfde Internet contact te zoeken met de betreffende persoon of organisatie
. Ik schrijf dit niet om Bokt af te zeiken. Bokt is een mooie manier om te kijken of er meerdere zijn die jouw mening delen. Maar het lijkt mij dat als je rechtstreeks contact zoekt met degene die het betreft, je er zekerder van bent dat jouw vraag/zorg/klacht/advies ook daadwerkelijk gehoord wordt. De kans dat er dan wat mee gedaan wordt is dan ook veel groter
.Er zijn een aantal Westernorganisaties in Nederland die allemaal bij allemacht proberen om Nederland in een wat serieuzer daglicht te zetten. De meeste van deze organisaties draaien op vrijwilligers die hun taken binnen de organisatie, naast hun dagelijkse werk/bezigheden uitvoeren.
Yep, dergelijke organisaties kosten geld om lid te worden, daar tegenover staan wel de nodige diensten, een informatieblad, wedstrijden, hulp, informatievoorziening e.d. .
Op oproepen naar meer vrijwillige medewerkers krijgt men geen of weinig respons. Op de vraag om mee te denken, krijgt men geen of weinig respons.
Mijn vragen zijn:
- Ben je lid van een dergelijke organisatie, waarom wel of juist absoluut niet?
- Als je ergens ontevreden over bent of juist heel tevreden, laat je dat jouw organisatie dan ook weten? Zo ja, op welke manier en heb je ook antwoord gehad? Zo nee, waarom niet?
- Kom je wel eens naar een ledenvergadering, waarom wel of juist absoluut niet?
- Heb je wel eens overwogen om je lidmaatschap op te zeggen, waarom?
- Heb je wel eens op andere manieren geprobeerd je zorg/klacht/advies kenbaar te maken, stem te laten gelden? Hoe?
Aanvulling: dit topic is niet bedoeld als een soort van 'wat doe jij nou eigenlijk?'
Ik vraag me gewoon af waarom er hier zoveel gemopperd wordt vs de opkomst op de vergaderingen aldoor laag is? Kortom, hoe zou één en ander te verbeteren kunnen zijn?

.

.**
. kijk alle papierwerk doe ik rechtstreeks met de USA daarvoor ben ik de nederlandse afdeling niet nodig, en ja het is makkelijker gezegt dan gedaan want organiseer maar eens een wedstrijd (helemaal een rassenwedstrijd) met de hele papiertoestand richting het stamboek, maar ik denk dat dat toch de oplossing is. misschien is het organiseren van clinics voor leden ook iets om over na te denken.
. ik wordt nl zo onderhand gek van alle clubs waar je lid van zou moeten zijn. als bezitter van meerdere rassen loopt dat niet een klein beetje in de papieren maar een hele hoop. en voor een lidmaatschap wil ik toch wel iets terug zien in de vorm van het een of ander. kijk bij de WRAN krijg je als wranlid korting op startgeld, das dan iets.