Mijn Jessies Super Smart, dochter van BA Superjac en kleindochter van Don't worry be jessie en trouble for you is nu 4,5jaar.
Nadat men trainster er uiteraard mee gereden had, mocht ik ze dan eens uitstappen, ze voelt zo comfortabel eigenlijk, alsof ik er altijd al mee gereden heb

Ze is vrij smal als je erop zit terwijl ze eigenlijk best breed is maar niet groot, net zoals men andere merrie trouwens is ze wel vooruit in haar gangen en reageert heel goed op de zit.
Ze staat nu een maand in training en ze gaat echt goed. Amai wat een verandering al, ze was dus echt gewoon zadelmak gemaakt bij de vorige eigenaars, je kent dat he, zadel erop en mee gaan buitenwandelen, neus in de lucht bij contact in de mond maar ze was zadelmak

Ik heb ze overgenomen na vraag van hun uit omdat western toch niks voor hen is en ik ben er heel blij mee natuurlijk.
Nog een maand en dan komt ze thuis te staan en kan ik haar ook beter leren kennen.

het kriebelde zo dat ik toch even al wou draven

alleen stonden de stijgbeugels nog op trainster haar maat (ik vind het zelf heel vervelend als ik men stijgbeugels moet verzetten dus deed ik maar niet) en die heeft dus duidelijk wel veel langere benen dan mij, dus heb ze dan maar uitgedaan want is nog moelijker rijden met te lange stijgbeugels dan zonder

ik heb er alvast van genoten en kijk al uit naar meer

Ik rij bewust met cap op en dit vooral omdat het een jong paard is en ook voor men dochter

en een kort filmpje
https://youtu.be/PaMU3DcMMB4