[SGW] voorbespreking SGW Amsterdamse Bos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

voorbespreking SGW Amsterdamse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 11:12

Goedemorgen allemaal!

Ik zag dat de inschrijvingen hard lopen voor de SGW in het Amsterdamse Bos.
Over krap een maandje is het zo ver! Wie doet er nog meer mee?

Ik heb me inschreven voor de BB met mijn merrie. 3 jaar terug besloten dat ze eigenlijk met pensioen ging, alleen ze loopt goed dus mag toch door :) (ze is pas 10).
Helaas hier wel een dierenarts waar ik een kleine hekel aan heb maar daar kijken we door heen, het draait om de cross!

streep

Re: voorbespreking SGW Amsterdamse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:02

wij doen ook mee in het B. we hebben er ontzettend veel zin in. Is voor ons de eerste cross vh seizoen.

_Seven_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:01

Ik doe ook mee in het L paarden, het wordt onze 2e cross van het seizoen.

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:56

Ik doe mee in de BB. Voor het eerst weer een oefencross sinds er cushing is geconstateerd bij mijn paard. Wat zal ze blij zijn om weer te mogen crossen :-)

Overigens stuitte ik bij toeval op deze cross. Wat geinig dat ze dat hier doen! Ben echt heel benieuwd. Mensen die al eerder mee hebben gedaan?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 16:58

asbadedas schreef:
Ik doe mee in de BB. Voor het eerst weer een oefencross sinds er cushing is geconstateerd bij mijn paard. Wat zal ze blij zijn om weer te mogen crossen :-)

Overigens stuitte ik bij toeval op deze cross. Wat geinig dat ze dat hier doen! Ben echt heel benieuwd. Mensen die al eerder mee hebben gedaan?

Wat heerlijk dat je weer kan starten!
Volgens mij was vorig jaar voor het eerst, toen heb ik niet mee gedaan. Ben wel heel benieuwd, foto's van vorig jaar zien er ondanks de toen slechte bodem door heel veel regen, heel veelbelovend uit!

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:05

smurffie schreef:
asbadedas schreef:

Wat heerlijk dat je weer kan starten!
Volgens mij was vorig jaar voor het eerst, toen heb ik niet mee gedaan. Ben wel heel benieuwd, foto's van vorig jaar zien er ondanks de toen slechte bodem door heel veel regen, heel veelbelovend uit!

... En ook fijn dat jij weer kan starten! Dacht wel toen ik las "met pensioen" huh? Die van jou was toch nog niet zo oud? Maar niet dus :-)

Hopen op goed weer inderdaad, geen zin in glijpartijen. Wel net op tijd de hoefsmid om stiftgaten kunnen vragen. Ik ga zo eens grasduinen in de fototopics, kijken wat ik tegenkom (ook qua hoogte hindernissen en zo...)

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:21

weet iemand of je op vrijdagavond parcours mag lopen?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 10:47

Ja hij wordt om 16.00vrij gegeven las ik, ik wil misschien ook op vrijdag al lopen.

Ja mijne is nog erg jong voor pensioen hihi. Daarom ben ik blij dat ze weer goed en met plezier loopt.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:04

Ik doe ook mee dit jaar, in de BB. Mijn eerste cross met dit paardje. Van de week al stiekem even geoefend met een slipjacht hindernis en het heuveltje die er al ligt. Dit weekend nog een training in Moordrecht. Heb er zin in!

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:54

Thx @smurffie

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:01

darkadia schreef:
Ik doe ook mee dit jaar, in de BB. Mijn eerste cross met dit paardje. Van de week al stiekem even geoefend met een slipjacht hindernis en het heuveltje die er al ligt. Dit weekend nog een training in Moordrecht. Heb er zin in!

Staan er nog slipjachthindernissen? Dan ga ik ook even het bos in! :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:11

Nee staan er altijd alleen de dag voordat de jacht is, en worden daarna direct weer opgeruimd. Heuveltje ligt er wel, maar stelt niet veel voor. Overigens vond ik de meeste hindernissen er niet bepaald stabiel en veilig uit zien. Heb er ook maar 1 gesprongen.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:18

Jammer.. Het heuveltje ligt er al langere tijd, toch?

Ik ga in ieder geval kijken bij de SGW, misschien met paard en al zodat hij kan wennen aan de drukte :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:45

Ik rij met Daimler mee in de B paarden. Vorig jaar zou ik ook al meerijden met de oefencross, maar toen heb ik me afgemeld vanwege de slechte bodem door de modder. Ik hoop dat de weergoden nu een beetje meewerken.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:06

Ze zijn wel al aan het werk aan de paden, maar week voor de cross wel weer meer regen zoals het er nu uit ziet. Dus zal afwachten zijn.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 07:40

Ik doe ook mee :) zou eigenlijk B starten maar heb me omgeschreven naar het bb, hij vond het vorige week op zijn oefen cross in middenbeemster toch nog heel spannend. Dus even bevestigen op bb en dan op naar de B :D

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:15

Ik doe ook mee! Voor de eerste keer officieel! De oefencross in middenbeemster uit gereden met maar 1 weigering dus ik heb ons voor de B ingeschreven!

Afbeelding

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:17

Lees net dat op de L en M dressuur locatie een mogelijk droes geval is geconstateerd :\ . Hopen dat het loos alarm is en dat alles gewoon door kan gaan!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:40

Geen loos alarm helaas, bij Wennekers is idd droes geconstateerd.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:09

Er is een ziek paard ja, deze is direct in quarantaine gezet. Er is geen snot of open abcessen en niet 100% zekerheid dat het droes is. De dierenarts acht kans op andere besmette paarden dan ook nihil en stal is om deze reden niet gesloten. Uit voorzorg zijn er maatregelen genomen, waaronder ook het informeren van wedstrijdorganisaties.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:14

Ah, iemand van stal Wennekers belde net een buitenrit af ivm geconstateerde droes. Toch nog kans dus dat het loos alarm is. Fingers crossed.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:47

FCSA schreef:
Ah, iemand van stal Wennekers belde net een buitenrit af ivm geconstateerde droes. Toch nog kans dus dat het loos alarm is. Fingers crossed.

Even ter verduidelijking, op het moment gaat het om een verdenking op mogelijke droes... er is dus nog geen definitieve droes geconstateerd. Hopelijk blijkt het om iets anders en betrekkelijk onschuldigs te gaan zodat het paard weer uit quarantaine mag.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 18:17

Wie weet hoe de bodem daar zich houdt? ik heb vandaag bij de vlietlanden gereden maar daar zou geen cross gereden kunnen worden..

En wanneer weten ze iets over de droes? Zouden dan alle klasse afgelast worden?

Vandaag via facebook een andere bokker die ook graag wilde maar geen vervoer had. Gelukje dat ze dichtbij staat dus ik kom met 2 paardjes in de trailer :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:46

Vorig jaar was de bodemnslecht door hevige regenval. Dit jaar zijn de paden nu al beter, en lijkt er ook niet extreem veel regen te vallen, dus dat komt wel goed denk ik.
Ik vandaag een fijne crosstraining gereden in Moordrecht. Wel 2x bijna in de waterbak beland hihi maar ging nog net goed. Ga met goed gevoel BB starten 3 april.

Monri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 11:51

Ik heb vandaag gemaild of ik nog bij kan in de b... Ik ben benieuwd!

Gister door weigeringen de cross in maarsbergen niet uit kunnen rijden. Ik wil graag nu ff doorpakken