Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

eldie schreef:Ik denk ook dat het verstandig is dat je alleen gaat galopperen als er iemand aanwezig is die jou kan helpen. Al roept maar iemand vanaf de kant goed of fout. Zo kun je het direct corrigeren. Ook het paard moet leren wanneer hij rechts of links aan moet springen, hoe korter je "fout" galoppeert, hoe eerder het kwartje ook bij je paard valt. Verder is het vaak een kwestie van aanvoelen, maar dat is bij het ene paard makkelijker dan bij het andere. Stug oefenen dus. Succes
maximuss schreef:En ik ga nog een stapje verder gaan: eerst onbelast kracht opbouwen en aan de kwaliteit van zijn galop werken en pas daarna onder het zadel. Je paard moet ongehinderd zijn spieren en balans kunnen ontwikkelen.
bonny123 schreef:Iedereen met zinvolle tips bedankt! Ik ga ze allemaal uitproberen (tegelijkertijd haha!)
Wat betreft het commentaar over het rijden met shanks: ben er behoorlijk klaar mee. Je kent mij niet, je kent mijn paard niet. Ik heb een simpele vraag, waar ik gelukkig van mede blokkers goede tips voor heb gekregen. Deze blokkers hebben mijn post kennelijk wel goed gelezen en geïnterpreteerd. Gezien de forum geschiedenis van beide commentatoren is stevig en ongenuanceerd commentaar geven kennelijk een nieuwe hobby.
Moderator: kan er een slotje op deze discussie?