doordat mijn vriend allergisch is aan paarden (met name de aanraking), maar graag naar de toekomst toe verder wil leren paardrijden ben ik op zoek naar een hypoallergeen paardje.Nu ben ik reeds uitgekomen op de Curlyhorse, maar wat zijn die paardjes duur! En dat begrijp ik ook wel ergens, maar toch vind ik het ook jammer dat mensen met een allergie zo benadeeld zijn op financieel gebied.
Maargoed,, Wij zijn dus op zoek naar een niet al te groot maatje voor het leven. Een D/E pony zou ideaal zijn. Hoeft geen topdressuur te kunnen lopen, ook geen 1m20 te kunnen springen. Gewoon een fijn recreatiepaardje dat gezellig mee kan gaan wandelen, af en toe een ieniemiene sprongetje zou moeten kunnen nemen en licht piste-werk niet erg vind..
Wij kunnen aanbieden: Een weide met schuilstal en gezelschap van mijn vrolijk, speels en hypersociaal Arabiertje. Veel variatie in "het werk".. Zelf heb ik een brede basis (of meer) van parelli, VD, dressuur, eventing, springen, western en mennen.. En ook mijn vriend lijkt het leuk om verder te gaan in parelli, VD, western (basis) en buitenritten maken.
En al het even kan,, onder de 5000 euro..
Wie weet waar ik terecht kan? Of heeft er misschien iemand 1tje te koop? Of zoeken jullie gewoon gezellig mee?